Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daimler chce prodat jednu ze svých továren, i když v ní dál potřebuje vyrábět
5.7.2020 | Petr Miler
Asi neexistuje lepší důkaz mizerné situace té či oné firmy, než fakt, že prodává svůj majetek, který ale dál potřebuje používat. Daimler na tom není dobře a chce se takto zbavit-nezbavit své továrny v Hambachu.
Nemá smysl si nic namlouvat, když to přiznává i šéf Mercedesu. Ačkoli bylo od začátku jasné, že protikoronavirová omezení na automobilky dolehnou velmi tvrdě, Ola Källenius tento týden na setkání s odbory připustil, že situace je ještě horší, než čekal. A soudě podle překvapivě mizerných prodejů aut v Německu v červnu asi hned tak lepší nebude. Otevření showroomů nepřineslo žádné podstatné oživení poptávky a německé automobilky bez fungujícího německého trhu - čtvrtého největšího trhu s auty na světě - nemají šanci na dobrý život.
Daimler tak už přistoupil k propouštění, zavírání zbytných továren a nyní slibuje „drastické” snižování platů. Nebude to vše, automobilka nyní začíná i prodávat továrny, které chce dále používat. Jinými slovy - aby získala peníze na vykrytí výpadků v příjmech a nutné investice do elektrické mobility, prodá část svého majetku, který si od nových majitelů opět pronajme.
Sám Källenius vše komentuje diplomaticky: „Ve světle budoucích investic, zejména těch do elektrifikace a digitalizace, neustále implementujeme opatření na zvýšení efektivity. To ovlivní všechny oblasti fungování společnosti po celém světě. Navíc následky pandemie COVID 19 na ekonomiku vytváří nové podmínky na trhu a v tomto kontextu optimalizujeme naši globální výrobní síť. To je také důvod, proč jsme započali debaty o prodeji továrny v Hambachu,” uvádí doslova nejvyšší šéf Daimleru.
Vypadá to jako prodej další zbytné továrny, jenže v Hambachu (který se navzdory svému německému jménu nachází ve Francii) se dělají Smarty, a to i ty, které Daimler docela nedávno uvedl na trh. Markus Schäfer, provozní ředitel Mercedesu a další z členů nejvyššího vedení Daimleru tak k věci dodává: „Jednou z podmínek prodeje je, že výroba Smartů v Hambachu bude zachována.”
Němci tedy poměrně složitým způsobem říkají, že ve snaze o zlepšení své finanční situace chtějí tuto továrnu prodat a zpět si ji pronajmout. Kolik peněz takto míní získat, nevíme, zaměstnanci to ale tentokrát odnést nemají. V továrně dnes pracuje okolo 1 600 lidí, Smart jako takový pak dnes z 50 % patří čínskému Geely. Že by si i továrnu koupila tato čínská automobilka, jejíž zakladatel a šéf je největším jednotlivým akcionářem Daimleru? Uvidíme, i to je jeden z možných scénářů.


Továrna Daimleru v Hambach není zrovna Foto: Daimler
Zdroj: Daimler
Bleskovky
VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
před 9 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025
Nejčtenější články
Fascinující, kdysi zaříznutý turbínový supersport nakonec vyjel na silnice, sám jeho autor ho dokončil a ukázal v akci
15.8.2025Čínská Octavia se začala prodávat v novém a pro Škodu je to další rána. Ještě víc než dřív nabízí za pouhých 300 tisíc Kč
16.8.2025BMW posílá na věčnost své poslední „normální” auto skoro dojemnou rozlučkou, nástupce nebude
16.8.2025Tragická kvalita Fordu si dál vybírá svou daň. Blíží se stovce svolávacích akcí v letošním roce, obě poslední jsou vskutku tristní
16.8.2025VW znovu plošně zdražuje svá spalovací auta. Lidé zuří, skutečný důvod zůstává v mlze
16.8.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 09.15. 10:50 - M.Z.
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring
- Komfortní jednotka passat b5.5 09.14. 17:48 - Šimon
- Onboard videa 09.14. 13:49 - řidičBOB