Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Daimler chce prodat jednu ze svých továren, i když v ní dál potřebuje vyrábět
5.7.2020 | Petr Miler
Asi neexistuje lepší důkaz mizerné situace té či oné firmy, než fakt, že prodává svůj majetek, který ale dál potřebuje používat. Daimler na tom není dobře a chce se takto zbavit-nezbavit své továrny v Hambachu.
Nemá smysl si nic namlouvat, když to přiznává i šéf Mercedesu. Ačkoli bylo od začátku jasné, že protikoronavirová omezení na automobilky dolehnou velmi tvrdě, Ola Källenius tento týden na setkání s odbory připustil, že situace je ještě horší, než čekal. A soudě podle překvapivě mizerných prodejů aut v Německu v červnu asi hned tak lepší nebude. Otevření showroomů nepřineslo žádné podstatné oživení poptávky a německé automobilky bez fungujícího německého trhu - čtvrtého největšího trhu s auty na světě - nemají šanci na dobrý život.
Daimler tak už přistoupil k propouštění, zavírání zbytných továren a nyní slibuje „drastické” snižování platů. Nebude to vše, automobilka nyní začíná i prodávat továrny, které chce dále používat. Jinými slovy - aby získala peníze na vykrytí výpadků v příjmech a nutné investice do elektrické mobility, prodá část svého majetku, který si od nových majitelů opět pronajme.
Sám Källenius vše komentuje diplomaticky: „Ve světle budoucích investic, zejména těch do elektrifikace a digitalizace, neustále implementujeme opatření na zvýšení efektivity. To ovlivní všechny oblasti fungování společnosti po celém světě. Navíc následky pandemie COVID 19 na ekonomiku vytváří nové podmínky na trhu a v tomto kontextu optimalizujeme naši globální výrobní síť. To je také důvod, proč jsme započali debaty o prodeji továrny v Hambachu,” uvádí doslova nejvyšší šéf Daimleru.
Vypadá to jako prodej další zbytné továrny, jenže v Hambachu (který se navzdory svému německému jménu nachází ve Francii) se dělají Smarty, a to i ty, které Daimler docela nedávno uvedl na trh. Markus Schäfer, provozní ředitel Mercedesu a další z členů nejvyššího vedení Daimleru tak k věci dodává: „Jednou z podmínek prodeje je, že výroba Smartů v Hambachu bude zachována.”
Němci tedy poměrně složitým způsobem říkají, že ve snaze o zlepšení své finanční situace chtějí tuto továrnu prodat a zpět si ji pronajmout. Kolik peněz takto míní získat, nevíme, zaměstnanci to ale tentokrát odnést nemají. V továrně dnes pracuje okolo 1 600 lidí, Smart jako takový pak dnes z 50 % patří čínskému Geely. Že by si i továrnu koupila tato čínská automobilka, jejíž zakladatel a šéf je největším jednotlivým akcionářem Daimleru? Uvidíme, i to je jeden z možných scénářů.


Továrna Daimleru v Hambach není zrovna Foto: Daimler
Zdroj: Daimler
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
před 3 hodinamiNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
VW začal odhalovat další nový Amarok, tenhle udělá bez Fordu. Ale nebojte, vám ho neprodá
9.4.2025Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.09. 12:24 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch
- BMW Divize 05.09. 10:56 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 05.08. 22:48 - Brus
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.08. 15:30 - pavproch
- Politický koutek 05.08. 12:59 - jerry
- Rychlodotazy 05.07. 18:28 - Stepan
- Detektory policejních radarů 05.07. 17:00 - Eda