Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí
11.5.2023 | Petr Prokopec
Číňané po prvotním neúspěchu přestali „plašit” a na starý kontinent se hrnou mnohem rozvážněji a promyšleněji. Šance, že by jejich auta po úspěchu jinde nebodovala také tady se limitně blíží nule.
Changan je dnes nejmenší automobilka z čínské „Velké čtyřky“, kterou tvoří spolu s koncerny SAIC, FAW a Dongfeng. Její rozlet dosud omezovalo i to, že se zaměřuje hlavně na domácí publikum, které je sice početné, zbytek světa je ale pořád větší. Proto se Changan letos též rozhodl využít situace, která nastala v Rusku, a začít pořádně expandovat do Evropy. Jeho plán je jasný - v největší zemi světa nabídnout celkem osm dalších modelů a pokračovat dál na západ.
Výhledově máme tedy počítat se sedany Eado Plus, Alsvin a Raeton Plus nebo s liftbackem Lamore. Dále dorazí SUV CS75 Plus a Uni-T, stejně jako pick-up Hunter Plus. A aby toho nebylo málo, je v plánu také příchod elektromobilu Avatr 11. To jsou ale vzdálenější cíle, pro tuto chvíli Číňané oficiálně potvrdili příchod modelů Alsvin a Eado Plus, které už svítí i na ruském webu značky s nápisem „Již brzy”. A my se z nich zaměříme na ten druhý.
Jde totiž o přímého soupeře Škody Octavia, který měří 4 730 milimetrů na délku a má rozvor 2 700 mm. Ve své domovině je k mání v základu s atmosférickou jedna-šestkou (128 koní) anebo s přeplňovanou jedna-čtyřkou ve vyšším provedení. To tak disponuje výkonem až 158 koní, o který se stará sedmistupňový dvouspojkový automat. Takový výkon nemusí být marný, neboť auto váží i ve vyšší specifikaci jen 1 340 kg, o tom si dnes Octavie může nechat jen zdát. Dynamiku Číňané tradičně neuvádí, kombinovaná spotřeba 6,4 l na 100 km je podle očekávání.
Výbava je tradičně bohatá, už v základu vyššího provedení najdete věci jako plná LED světla, digitální palubku i 10,25palcový displej infotainmentu, střešní okno, rozsáhlou elektrickou výbavu, samozřejmě automatickou klimatizaci a hromadu dalších věcí od jízdních asistentů přes elektricky ovládané víko 500litrového kufru až po palubní Wi-Fi hotspot.
S čínskou cenou od 69 900 CNY (cca 216 tisíc Kč) se vedle něj násobně dražší Octavia nechytá, nemá jak. Však u nás škodovka začíná na 620 tisících Kč, to je skoro třikrát tolik. A i vyšší provedení S s cenou od 93 900 CNY (cca 291 tisíc Kč) bude blízko třetině ceny srovnatelně vybavené Octavie. Ruské ceny zatím neznáme, kolik bude auto stát u nás také ne. Ale i když to bude o statisíce víc, pořád to bude nejen pro škodovku znamenat problém.






Eado Plus je dalším soupeřem Škody Octavia, tentokrát od Changanu. Při volbě přeplňované jedna-čtyřky tento 4,73metrový sedan pohání 158 koní, jenž míří na přední nápravu. S tímto motorem přitom vůz v Číně stojí od 93 900 CNY (cca 291 tisíc Kč), s méně výkonnou jedna-šestkou pak dokonce jen 69 900 CNY (asi 216 tisíc Kč). Kdekoli v Evropě bude jistě dražší, ovšem i tak bude výrazně dostupnější než český vůz. Foto: Changan
Zdroj: Changan
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
- Moto3: Dva Rookies na čele včera 14:29
- Pole Position pro Quartarara v novém rekordu 1:29,324 včera 11:31
- Obava z precedentu: Majitelé v Brně se obávají včera 10:14
Nejnovější články
Krize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 2 hodinamiSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 3 hodinamiMax Verstappen potají otestoval závodní Ferrari. Prasklo to, i když si kvůli tomu dokonce změnil jméno
před 4 hodinamiDědic Fiatu a šéf Renaultu dali EU ultimátum: Buď něco změníte teď, nebo tu zničíte autoprůmysl, za 5 let bude pozdě
včeraNěmci vrátili život legendárnímu Audi Quattro. Vypadá jako zamlada, má ale skoro třikrát víc výkonu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva