Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí

Číňané po prvotním neúspěchu přestali „plašit” a na starý kontinent se hrnou mnohem rozvážněji a promyšleněji. Šance, že by jejich auta po úspěchu jinde nebodovala také tady se limitně blíží nule.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí

11.5.2023 | Petr Prokopec

Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí

/

Foto: Changan

Číňané po prvotním neúspěchu přestali „plašit” a na starý kontinent se hrnou mnohem rozvážněji a promyšleněji. Šance, že by jejich auta po úspěchu jinde nebodovala také tady se limitně blíží nule.

Changan je dnes nejmenší automobilka z čínské „Velké čtyřky“, kterou tvoří spolu s koncerny SAIC, FAW a Dongfeng. Její rozlet dosud omezovalo i to, že se zaměřuje hlavně na domácí publikum, které je sice početné, zbytek světa je ale pořád větší. Proto se Changan letos též rozhodl využít situace, která nastala v Rusku, a začít pořádně expandovat do Evropy. Jeho plán je jasný - v největší zemi světa nabídnout celkem osm dalších modelů a pokračovat dál na západ.

Výhledově máme tedy počítat se sedany Eado Plus, Alsvin a Raeton Plus nebo s liftbackem Lamore. Dále dorazí SUV CS75 Plus a Uni-T, stejně jako pick-up Hunter Plus. A aby toho nebylo málo, je v plánu také příchod elektromobilu Avatr 11. To jsou ale vzdálenější cíle, pro tuto chvíli Číňané oficiálně potvrdili příchod modelů Alsvin a Eado Plus, které už svítí i na ruském webu značky s nápisem „Již brzy”. A my se z nich zaměříme na ten druhý.

Jde totiž o přímého soupeře Škody Octavia, který měří 4 730 milimetrů na délku a má rozvor 2 700 mm. Ve své domovině je k mání v základu s atmosférickou jedna-šestkou (128 koní) anebo s přeplňovanou jedna-čtyřkou ve vyšším provedení. To tak disponuje výkonem až 158 koní, o který se stará sedmistupňový dvouspojkový automat. Takový výkon nemusí být marný, neboť auto váží i ve vyšší specifikaci jen 1 340 kg, o tom si dnes Octavie může nechat jen zdát. Dynamiku Číňané tradičně neuvádí, kombinovaná spotřeba 6,4 l na 100 km je podle očekávání.

Výbava je tradičně bohatá, už v základu vyššího provedení najdete věci jako plná LED světla, digitální palubku i 10,25palcový displej infotainmentu, střešní okno, rozsáhlou elektrickou výbavu, samozřejmě automatickou klimatizaci a hromadu dalších věcí od jízdních asistentů přes elektricky ovládané víko 500litrového kufru až po palubní Wi-Fi hotspot.

S čínskou cenou od 69 900 CNY (cca 216 tisíc Kč) se vedle něj násobně dražší Octavia nechytá, nemá jak. Však u nás škodovka začíná na 620 tisících Kč, to je skoro třikrát tolik. A i vyšší provedení S s cenou od 93 900 CNY (cca 291 tisíc Kč) bude blízko třetině ceny srovnatelně vybavené Octavie. Ruské ceny zatím neznáme, kolik bude auto stát u nás také ne. Ale i když to bude o statisíce víc, pořád to bude nejen pro škodovku znamenat problém.


Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 1 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 01Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 2 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 02Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 3 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 03Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 4 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 04Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 5 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 05Další čínský soupeř Škody Octavia potvrzen pro Evropu, se skoro třetinovou cenou ji zničí - 6 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 06
Eado Plus je dalším soupeřem Škody Octavia, tentokrát od Changanu. Při volbě přeplňované jedna-čtyřky tento 4,73metrový sedan pohání 158 koní, jenž míří na přední nápravu. S tímto motorem přitom vůz v Číně stojí od 93 900 CNY (cca 291 tisíc Kč), s méně výkonnou jedna-šestkou pak dokonce jen 69 900 CNY (asi 216 tisíc Kč). Kdekoli v Evropě bude jistě dražší, ovšem i tak bude výrazně dostupnější než český vůz. Foto: Changan

Zdroj: Changan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše