Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Kdysi úspěšná evropská značka se v Číně propadá stále hlouběji, zachránit ji má novinka
17.7.2021 | Petr Miler
Až pozoruhodné množství známých evropských značek najednou v Číně neví, kudy kam. Ty prestižní mají lepší startovací pozici, přesto se Land Rover propadá pod polovinu někdejšího odbytu a chce s tím něco provést.
Tento týden jsme věnovali zvláštní článek rozboru situace na čínském trhu s auty, která je velmi podobná tomu, jaká panovala u nás. Lidé byli nejprve uchváceni vším „západním” a i auta této provenience kupovali prakticky bez rozmyslu. S odstupem času ale zjistili, že domácí značky udělaly velký krok vpřed a jejich místnímu vkusu se přizpůsobují lépe, než ty zahranićní.
Mainstreamové automobilky jako Peugeot, Citroën, Ford nebo i česká Škoda tak za velkou zdí doslova zachází na úbytě a místo stovek tisíc aut ročně najednou prodávají zlomek. Prostě už nestačí, že Škoda je ze západu a jako značka není tak silná, aby její auta lidé chtěli jen proto. Prémiové značky mají pozici snazší, neboť jsou znakem prestiže, ani ty ale nemají nic jisté.
Dokazuje to třeba situace Land Roveru, který byl v Číně též velmi populární, alespoň na své poměry. A už není. Pár let po vstupu na trh vystoupal jeho tamní odbyt až k 61 648 vozům za rok, od té doby ale jen klesá. V předchozích dvou letech už s prodeji zdaleka nepokořil ani 40tisícovou metu ročních prodejů a byť na tom ani letos není vyloženě tragicky, s 16 022 prodanými auty za půl roku míří ke svému nejhoršímu výsledku od vstupu na trh.
Recept na úspěch jsme naznačovali v úterním článku - více se přizpůsobit domácí klientele. Přesně o to se nyní Land Rover pokouší novou verzí Range Roveru Evoque s přídomkem L, která, uhádli jste, nabízí prodlouženou karoserii s větším množstvím místa na zadních sedadlech. Zrovna to jsme označili za pravděpodobně už nedostačující specifikum, ale je to pochopitelně lepší než nic.
Auto je tak 4 531 mm dlouhé, což jej činí o 160 mm delší než nám známý model. A... to je prakticky vše - díky zmíněnému mají cestující vzadu o 125 mm více místa a sklopná opěradla sedadel v úhlu až 7°. Evoque L se dále honosí písmenem L na sloupcích C a do prodeje bude uveden ve třech limitovaných edicích s dvoubarevnou karoserií. Ani jednu ale na oficiálních fotkách Land Roveru nevidíme.
Novinka vstupuje do prodej za cenu od 430 000 yuanů, tedy asi 1,44 milionu Kč a má nahradit standardní, tedy neprodloužený Evoque. Že by byla k mání i jinde než za velkou zdí, nelze vyloučit, je to ale značně nepravděpodobné. Zda tento vůz nakopne slábnoucí prodeje Britů, pak ukáže až čas.








Range Rover Evoque L má pomoci zachránit klesající prodeje Land Roveru v Číně, zda na to bude stačit, uvidíme. Foto: Land Rover
Zdroj: Land Rover
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před hodinou
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 38 minutami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 2 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 4 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
