Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další Ferrari zkouší ohromit náhodně novým jménem, je to ale jen malý facelift
28.2.2019 | Petr Prokopec
Italové jsou experti ve schopnosti udělat z ne zase tak výjimečných záležitostí věci výjimečně působící a jejich dnešní novinka toho nejlepším důkazem. Ferrari F8 Tributo je pouze facelift modelu 488 GTB a „nenový” není jen tím.
Kreativitou Ferrari v případě jmen jeho modelů jsme se kdysi zaobírali velmi detailně. Na první pohled je to chaos bez jakéhokoli smyslu a přímé návaznosti, který dokáže zmást i lidi, kteří se o auta zajímají docela do hloubky. To je ale jen zdání, ve skutečnosti jde o promyšlený marketing, který se z každé novinky pokouší dělat co nejunikátnější model, i když kolikrát vůbec nejde ani o zcela nový vůz. Tuto praxi uplatňuje Ferrari už léta a pod jejím kotlem postupně přikládá - jeho dnešní premiéra budiž toho nejlepším důkazem.
Ferrari totiž dnes představilo model F8 Tributo, který už tím působí jako něco velmi nového. Z aktuálně vyráběných typů žádné Ferrari písmeno F ve jméně nenese a po konci model F12 ani neneslo. Jenže zdání opět klame. Formálně jde sice o nástupce modelu 488 GTB, fakticky ale nelze o ničem novém hovořit. Italové pouze vzali dosluhující, už tak jednou modernizované osmiválcové kupé, osadili jej novým bodykitem a pohonné jednotce přidali na výkonu. Platforma se však nezměnila, stejně jako zůstává shodná pohonná jednotka usazená za sedadly. A jak za chvíli poznáme, i ony modifikace jsou poněkud recyklované.
Nové jméno F8 Tributo každopádně odkazuje dosud používané na osmiválcové ústrojí 488, jemuž značka prý vzdává hold. Dvakrát přeplňovaný 3,9litrový agregát nově produkuje 720 koní, tedy o 50 více než v případě předchůdce. Očekávat tedy máme litrový výkon 185 koní, který je vůbec nejvyšší v historii standardních osmiválcových modelů značky. Dostupný je ovšem pouze při natankování 98oktanového benzinu.
Automobilka přitom nezmiňuje, že pohonná jednotka je nejspíše identická s předchozí speciální verzi 488 Pista, takže ani tady o úplnou novinku nejde. Výkon 720 koní tomu nasvědčuje, jeho špička navíc v obou případech přichází ke slovu v osmi tisících otáčkách. Identický je pak i točivý moment 770 Nm, nicméně v případě novinky jej máte k dispozici v 3 250 ot./min., tedy o dvěstěpadesát otáček později. V kombinaci s relativně vyšší hmotností se tak Tributo nemůže pochlubit natolik oslňující dynamikou. Ačkoliv pomalé není ani omylem.
Než se ke zrychlení či maximálce dostaneme, uděláme ještě kratší zastávku u hmotnosti. Ta vůči Ferrari 488 GTB poklesla o 40 kilogramů na 1 330 kg, stále je však o trochu vyšší - konkrétně o padesát kilo - těžší než „Pišta“. Počítat s ní navíc nemůžete u ryze standardního modelu, nýbrž u verze osazené příplatkovými karbonovými prvky. Pokud ovšem finální účet pomalu nezdvojnásobíte, můžete oproti předchozímu osmiválci počítat se slabší dietou, než je ta uváděná.
Právě tyto drobné nuance nakonec vedly k tomu, že Tributo zvládá sprint na stovku za 2,9 sekundy a na dvoustovku za 7,8 sekundy, zatímco předchozí limitka se pyšnila časy 2,85 a 7,6 sekundy. Nejvyšší rychlost 340 km/h je však již zmiňována u obou vozů, stejně jako lze v obou případech počítat se sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.
Od hnacího ústrojí se tedy můžeme přesunout k dalším modifikacím vůči předchůdcům, které z Ferrari F8 Tributo mají dělat nový vůz, stejně jako položení nového asfaltu v Česku stačí k tomu, aby se dálnice D1 proměnila ve zcela novou komunikaci. Automobilka přitom zmiňuje hlavně novou verzi dynamického systému Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), který navyšuje ovladatelnost při jízdě na limitu a který lze vůbec poprvé aktivovat skrze ovladač Manettino na volantu. Průměr jeho věnce byl přitom kvůli větší kontrole na voze zmenšen, technologie Side Slip Angle Control ve verzi 6.1 pak zaručuje větší zábavu při zachování bezpečnosti a dokonce i při navýšení komfortu.
Pár slov musíme zmínit i o samotném bodykitu či nových světlech. Také v tomto případě totiž Ferrari čerpalo přímou inspiraci u modelu Pista, jen díky instalaci identických kanálků upravujících proudění vzduchu, jenž mají svůj původ ve světě Formule 1, totiž došlo k 15procentnímu navýšení přítlaku vůči předchozímu osmiválcovému kupé. Aerodynamicky účinnější je pak Tributo o 10 procent, což má mimo jiné napomoci i snížit spotřebu. Ta však momentálně nebyla upřesněna.
Dodat pak již lze pouze novinky v interiéru, které kromě volantu souvisí s výdechy klimatizace či modernizací multimediálního systému. Jeho součástí je přitom i 8,5palcový displej, ten však nenajdete uprostřed, nýbrž před spolujezdcem. Do dění je tedy vtažen nejen řidič, ale i jeho pasažér. Něco takového ale samozřejmě nabízelo i Ferrari 488 GTB, skutečně nové je tedy v případě aktuálně představeného osmiválcového kupé pouze jeho možná i trochu podivný název.






Nové Ferrari F8 Tributo je vlastně jen předchozí verze 488 Pista s odlišným bodykitem
Bleskovky
Nejdražší Bugatti historie je prodáváno s pomocí fotek, za které by se styděli i lidé inzerující na Bazoši
před 9 hodinamiNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Legendu Fordu zařízli po čtyřech generacích, o to levněji ji dnes koupíte ojetou. Za své ceny nabízí hromadu muziky
před 2 hodinamiMercedes neuhne, pořád špičkově prodávanou třídu A zařízne už příští rok bez jakéhokoli nástupce
před 4 hodinamiPotápějící se Nissan si našel novou oběť úsporných opatření, opěrky hlavy
před 5 hodinamiDacia udělala z Dusteru levné auto s obrovským prostorem pro náklad, pobere ho 1 150 litrů v základu
před 7 hodinamiMiláček Čechů od Kie je po smrti, místo něj zkusí zaskočit docela jinak pojaté auto. Aspoň pohon má „správný”
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Auto kolem 500tis.Kč 09.18. 12:39 - Zajda
- Onboard videa 09.18. 09:17 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch