Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč
1.6.2023 | Petr Prokopec
Na první pohled nemusí působit jako velké auto, ale je jím, mezi nápravami mu dokonce naměříme víc než Octavii čtvrté generace. Doma válí hlavně díky nízkým cenám, teď s vyššími ciframi v ceníku zkusí uspět i na západ od velké zdi.
Changan je dnes nejmenší automobilkou „Velké čínské čtyřky“. Tu tvoří spolu s koncerny SAIC, FAW a Dongfeng, na rozdíl od nich se ale dlouho zaměřoval hlavně na domácí publikum. To je je sice početné, zbytek světa je ale pořád větší a úspěch v zahraničí je dnes pro Číňany otázkou prestiže. Proto se Changan rozhodl tak trochu využít situace, která nastala v Rusku, a začít pořádně expandovat do Evropy. Jeho plán je jasný - v největší zemi světa nabídnout celkem osm dalších modelů a pokračovat dál na západ.
Výhledově máme tedy počítat se sedany Eado Plus, Alsvin a Raeton Plus nebo s liftbackem Lamore. Dále dorazí SUV CS75 Plus a Uni-T, stejně jako pick-up Hunter Plus. A aby toho nebylo málo, je v plánu také příchod elektromobilu Avatr 11. To jsou ale vzdálenější vize, pro tuto chvíli Číňané začali prodávat model Eado Plus, který je pro nás zajímavý také tím, že jde o přímého konkurenta Škody Octavia.
Měří 4 730 milimetrů na délku, takže je o trochu kratší, má ale rozvor 2 700 mm, což je pro změnu více než u Octavie čtvrté generace. Ve své domovině je k mání v základu s atmosférickou jedna-šestkou (128 koní) anebo s přeplňovanou jedna-čtyřkou ve vyšším provedení. To tak disponuje výkonem až 158 koní, o který se stará sedmistupňový dvouspojkový automat. Takový výkon nemusí být marný, neboť auto váží i ve vyšší specifikaci jen 1 340 kg, o tom si dnes nejen Octavie může nechat jen zdát. Dynamiku Číňané tradičně neuvádí, kombinovaná spotřeba 6,4 l na 100 km je podle očekávání.
Auto se nyní začalo nepřekvapivě prodávat v Rusku a stejně nepřekvapivě je k dispozici jen ve vyšších konfiguracích, tak to dnes Číňané v zahraničí dělají. Z motorů je tedy v nabídce jen 1,4litrová přeplňovaná zážehová jednotka naladěná v tomto případě na 155 koní, která je spojena výlučně se 7stupňovou automatickou převodovkou. Přední zavěšení je nezávislé typu MacPherson, zadní je polonezávislé s torzní příčkou.
Z výbav budou k dispozici dvě prakticky neměnné (až na drobnosti typu barva laku) konfigurace zvané LX a DLX. Ta první zahrnuje mj. čtyři airbagy, ABS, ESP, LED světlomety, 16" litá kola, zadní parkovací kameru, multimediální systém s 10palcovým displejem, klimatizaci, střešní okno nebo bezklíčový vstup a start.
Vyšší provedení je navíc vybaveno mj. ventilací předních sedadel, elektrickým sedadlem řidiče, kamerami s 360° pohledem kolem vozu a záznamem videí, panoramatickou střechou, adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním. Tato verze má také digitální přístrojový štít, elektricky sklopná zrcátka a 17" kola.
Jsou to tedy bohatě vybavené vozy s nejlepší dostupnou technikou, které jsou k dispozici od 2 209 900 po 2 279 900 rublů, tedy od asi 599 po 620 tisíc Kč. Není to zdaleka tak málo jako v Číně, kde vůz startuje na 69 900 CNY (cca 220 tisíc Kč) a nekoupíte jej dráž než za 93 900 CNY (cca 295 tisíc Kč). Je ale třeba dodat, že situace v Rusku je specifická a nové skladové Octavie i v úplném základu stojí pořád o statisíce více než Eado Plus. U nás tedy očekávejme ceny okolo 400 až 450 tisíc Kč, pakliže sem auto dorazí. A to by nebyla špatná nabídka vzhledem k tomu, co všechno nabízí. Standardem je mimo jiné i 5letá záruka s limitem 150 tisíc najetých km.





















Eado Plus je dalším soupeřem Škody Octavia pro Evropu, tentokrát od Changanu. K dispozici je jen s přeplňovanou jedna-čtyřkou a vyššími výbavami. V Rusku stojí o dost více než doma, ovšem i tak je výrazně dostupnější než český vůz. Jinde by tomu nemělo být jinak. Foto: Changan
Zdroj: Changan
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 11 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 4 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 6 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 7 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 9 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch