Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další nové SUV Škody bylo nafoceno v Mladé Boleslavi, na VW si hrálo marně
25.1.2020 | Petr Prokopec
Krytí je to chytré, ale poněkud průhledné, když použijete české eFkové značky a s autem se proháníte v domovském městě Škody. Navíc ani proporce tady na VW Tiguan nesedí.
Jeden z našich čtenářů nám poslal e-mail s přiloženými fotografiemi a dotazem, zda nevíme, jaké auto je na nich zachyceno. Na první pohled vypadá jako VW Tiguan Allspace, řada detailů na voze ale neodpovídá sériové verzi - vypadá prodloužený, rozšířený, zdá se i vyšší, používá 20" disky Škody a testovací registrační značky s písmenem F na začátku. Když si k tomu přidáte, že fotky byly pořízeny v Mladé Boleslavi, kde sídlí opět Škoda...
„Chci se zeptat, zda nevíte, o co se jedná, nebo jestli se jedná jen o současnou verzi, nějakým způsobem upravenou,” ptá se David L., autor snímků. Pokud vám to vrtá hlavou též, odpovíme touto cestou. Zase takové mystérium totiž tohle auto není, jakkoli se pokouší vydávat za jeden z mnoha Tiguanů jezdících na evropských silnicích.
Jde nepochybně o prototyp Škody, tzv. mulu některého z budoucích modelů značky, tedy techniku chystané novinky zatím skrývanou v upraveném hávu existujícího automobilu. Obecně může jít o kde co, s ohledem na použitou karoserii a dřívější špionáž jde skoro stoprocentně o sériovou podobu přitažlivého konceptu Vision iV.
Co je podstatné, tohle auto počítá s elektrickým pohonem a jak ukazují dřívější záběry velmi podobného - ne-li úplně stejného - vozu s trochu jinými registračními značkami z Nürburgringu, jde opravdu o elektromobil. Nápis Elektrofahrzeug neboli ani „elektrický vůz” na zádi opravdu nikoho nezmate, ani elektrický Tiguan dnes neexistuje.
Výše naznačené identifikaci nasvědčují i provedené změny na karoserii. Škoda Vision iV byla 4 655 milimetrů dlouhá, zatímco základní Tiguan je o takřka dvacet centimetrů kratší. Auto též bude kvůli baterkám v podlaze o něco vyšší a rovněž nepotřebuje palivovou nádrž - proto je zřejmě vstup do ní na nafocené mule tak bizarně zakryt.
Zatím nevíme, s jakým pohonem a zdrojem elektřiny mladoboleslavská novinka přijde v případě produkčního modelu. Koncept disponoval 83 kWh, ze kterých byla napájena dvojice elektromotorů. Ty souhrnně posílaly na všechna čtyři kola 306 koní, což stačilo ke zrychlení z klidu na stovku za 5,9 sekundy. Dojezd pak byl dle cyklu WLTP vyčíslen na 500 kilometrů, přičemž rychlodobíjecí stanice zvládla lithium-iontové akumulátory nabít na 80 procent kapacity za 30 minut.
Dá se přitom předpokládat, že pokud Škoda půjde věrně ve stopách konceptu, půjde o vrcholné provedení elektrické řady. Počítat ale nejspíše budeme moci také se základní variantou, která dorazí pouze s jedním elektromotorem u zadní nápravy. Platforma MEB pak navíc umožňuje také instalaci pouze sedmi článků namísto dvanácti, což by sice zredukovalo dojezd na nějakých 300 kilometrů, nicméně na druhou stranu by citelně dolů zamířila také cena.
Na bližší informace bude ovšem třeba ještě vyčkat, sériové provedení elektrického konceptu přeci jen ještě před sebou má ještě kus cesty. Během ní zamění modifikovanou karoserii Volkswagenu za vlastní kůži, na kterou jsme velmi zvědavi. Pokud by totiž Škoda zachovala odvážný styl, mohla by se dočkat nemalého úspěchu i přesto, že její novinka bude nabízena v cenovém pásmu - po premiéře ji zahraniční tisk [[0000033733 popisoval jako Lamborghini pro chudé.
Díky za fotky, Davide L.
Toto není VW Tiguan, ale nové elektrické SUV Škody, které si na něj hraje
Velmi podobný nebo ten samý vůz dříve nafotili na Nordschleife, kde jeho elektrický pohon vyšel jasně najevo
Foto: David L., Carscoops
Bleskovky
- Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 6 hodinami - Bugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včera - Srovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nejnovější články
- Porsche do detailu popsalo fungování hybridního pohonu své 911. Je chytrý, ale není i tak zbytečný?
před 2 hodinami - Zájem o elektrická auta je tak za očekáváními, že největší evropská továrna na baterky bude radši vyrábět vybavení pro domácnosti
před 4 hodinami - Zisky Stellantisu se mohutně propadají, některé ze slavných značek koncernu to nepřežijí
před 5 hodinami - Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 6 hodinami - Omezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva