Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další obří SUV Volkswagenu odhalil únik, nápady Němcům dochází už i v případě jmen
13.5.2022 | Petr Miler
Když se vám moc nedaří a prodejně nejlépe fungují SUV, tak co byste přidali do nabídky k asi 20 SUV začínající písmenem T? Že by SUV začínající písmenem T? Jestli takto uvažujete, můžete pracovat u Volkswagenu, přesně tímto směrem teď Němci míří.
Letos už jsme nejednou narazili na v Evropě nepříliš často skloňovaný, ale o to významnější problém Volkswagenu. Na svém největším trhu v Číně rychle padá ke dnu a přišel během pár let skoro o milion zákazníků, což je číslo tak ohromné, že jej nemůže vykompenzovat prakticky nikde jinde na celém světě. Nefunguje pro něj momentálně skoro nic, ani relativně skromná očekávání odbytu elektrických modelů zdaleka nebyla naplněna, a tak zkouší zaujmout jinak.
Sázka na nové konvenční modely působí rozumně, třeba nové Lamando je přinejmenším zajímavé. Ofenzíva VW ale bude mnohem mohutnější, jak ukazuje nejen další „oficiální dění”, ale i materiály, které se objevily ve veřejné patentové databázi čínského ministerstva průmyslu a informačních technologií (MIIT). Touto cestou se dostávají předčasně ven informace o nejednom chystaném novém voze. A soudě podle těch posledních se jen v rozumných mezích Volkswagen držet rozhodně nebude.
Němci už nějaký ten pátek sází hlavně na SUV a troufneme si tvrdit, že většina lidí už ani nebude schopna vyjmenovat celou jeho nabídku takových vozů. Tu českou možná, Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan, Tiguan Allspace, Touareg, ID.4 a ID.5, to není zase tak dlouhý seznam. Jenže to platí v České republice, jen v Číně je třeba k nim připočíst ještě typy Tharu, Tacqua, Tiguan L, Tiguan X, Tayron, Tayron X, Teramont, Teramont X, Talagon, ID.6 X a ID.6 Cross. Není to vtip ani cokoli takového, skutečně tolik SUV Němci v Číně nabízí. A víte, co je nově napadlo? Zařadit do nabídky další.
Nevíme, kde v tomto počtu SUV, který se nebojíme nazvat nespočtem, vidí prostor pro další model, ale našli ho. Svědčí o tom přiložené záběry, které zachycují dosud neprodávané esúvéčko, jež není evolucí žádného z existujících typů. Jde o další mohutný vůz, který se v nabídce zařadí pod pětimetrový Talagon, v Číně velmi úspěšný model.
Známe tak už i jméno auta, Tavendor. Z toho trochu bolí ústa, inu množství rozumných označení takových aut (začínajících u VW nutně na písmeno T) je prostě konečné. Vůz bude 4 936 mm dlouhý, 2 015 široký a 1 756 mm vysoký, takže vážně žádný drobek. A dojem mohutnosti se snaží povzbuzovat i střihem svých čelních a zadních partií.
Půjde o další konvenční vůz, který bude pohánět motor 2,0 R4 turbo se 186 koňmi a k dispozici bude jen v pětimístném provedení. Do prodeje by se měl dostat bezpečně ještě letos, neboť VW musí kout železo, pokud před sebou nějaké má. Uvidíme, jak na auto Číňané zareagují, něco nám ale říká, že 57. či kolikáté SUV není to, co by mohlo automobilku v Číně spasit. Však už svou dosavadní nabídkou pokrývá téměř každý myslitelný kout trhu.







Přivítejte VW Tavendor, obří SUV německé značky s pořadovým číslem, které je už asi mimo náš repertoár. Foto: MIIT, CC0 Public Domain
I přes jeho mohutnost zůstane na vrcholu nabídky VW v Číně model Talagon, tedy alespoň v případě SUV. Od novinky si VW slibuje zlepšení prodejů, i když na jeho současnou nabídku SUV za velkou zdí opravdu nestačí ani prsty obou rukou. Foto: Volkswagen
Zdroj: MIIT
Bleskovky
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včeraPolicie zastavila auto s otočnou registrační značkou jako z bondovek, našla v něm i zlodějskou výbavu
20.5.2022
Nejnovější články
1850koňové Bugatti za 100 milionů předvedlo svůj zvuk při studeném startu, zní jako staré stíhačky
včeraGeniální konstruktér Formule 1 ukázal, jak se při vývoji testují jeho nová auta, vydrží neuvěřitelné věci
včeraŠéf Renaultu říká, že nová emisní norma Euro 7 je naprostý nesmysl, auta zdraží všem výměnou za nic
včeraŠkoda Octavia Combi s 508 koňmi a 4x4 je asi nejméně nápadná a nejlevnější cesta k tak silnému autu
včeraPo zhlédnutí tohoto videa snáze pochopíte, proč dnes na toto Ferrari nestačí ani 1 miliarda Kč
včera