Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další ostré Audi je venku. Přes 600 koní pod kapotou se chlubí hlavně spotřebou
10.9.2019 | Petr Prokopec
Zvykejme si na to, že pro automobilky už neexistuje segment, ve kterém by udávaná spotřeba resp. emise CO2 nebyly důležité, ať už zákazníky zajímá cokoli. Nové Audi RS7 není výjimkou.
Pokud jste loni touto dobou zamířili do showroomu Audi, nejspíše jste nevěřili vlastním očím. Značka se čtyřmi kruhy ve znaku byla totiž nejvíce zasažena změnou metodiky měření emisí a spotřeby, kvůli čemuž pomalu nebylo zač utrácet. K mání totiž bylo jen pár výše postavených modelových řad, a z nich jste mohli vybírat jen ty nejběžnější motorizace. Jakmile jste ale začali toužit po něčem jiném, měli jste smůlu. A co bylo snad ještě horší, automobilka vám ani nedokázala říci, kdy dojde na změny k lepšímu.
Letos se ale naštěstí pěje zcela jiná písnička. Pokud tedy toužíte hlavně po sportovních derivátech, máte nyní k dispozici prakticky stejné portfolio, jako v dobách, kdy svět ještě nezachvátilo ekologické šílenství. Audi navíc ve svých snahách neustává, pročež nám jen před zhruba třemi týdny představilo novou generaci RS6 Avant. Nyní tu pro změnu máme RS7 Sportback, který se pod kapotou pyšní toutéž pohonnou jednotkou. Očekávat tedy můžete 600 koní a 800 Nm točivého momentu.
Veškerou sílu dostala na starosti osmistupňová automatická převodovka, která je spojena s pohonem všech kol quattro. Sprint z klidu na stovku tak proběhne za 3,6 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. S příplatkovým paketem Dynamic Package je ale možné posunout maximum na 280 km/h, respektive až na 305 km/h, pokud zvolíte Dynamic Plus Package. Spíše než o dynamické stránce se však Audi v tiskové zprávě rozepisuje o té ekologické.
Stejně jako v případě RS6 Avant je i v tomto případě čtyřlitrový osmiválec twin-turbo spárován s mild-hybridní technikou. Na palubě tedy nechybí 48voltový elektrický systém, lithium-iontová baterie a startér/alternátor, který dokáže v rámci jemné akcelerace přidat na výkonu až 12 kW. Nicméně pokud v rychlostech mezi 55 a 160 km/h plynový pedál pro změnu uvolníte, systém začne buď rekuperovat kinetickou energii či zcela deaktivuje pohonnou jednotku.
S vypnutím agregátu je možné počítat i v rámci systému start-stop, a to v rychlostech do 22 km/h. Motor přitom reaguje na pohyb vozu před vámi, naskočit tak může i ve chvíli, kdy ještě stojíte na brzdě. Díky tomu nezůstanete potupně stát na semaforech, přičemž mild-hybridní systém by těmito způsoby mě v reálném světě redukovat spotřebu o 0,8 litru na sto kilometrů. Dle značky byste se tak měli v průměru pohybovat okolo 11,4 až 11,6 l/100 km.
Od hnacího ústrojí se můžeme přesunout k podvozku, který standardně počítá se vzduchovými měchy a 21palcovými litými koly. Za příplatek ovšem můžete dostat tužší zavěšení RS, stejně jako lité dvaadvacítky. V takové chvíli přitom spolehlivě vyplníte roztáhlé blatníky, vůči základnímu Audi A7 byla totiž sportovní varianta rozšířena o nemalých 40 milimetrů. Na délku pak RS7 osazené specifickými nárazníky měří 5 009 mm.
Opomenout bychom neměli ani aktivní zadní spoiler, který se vysune po překročení rychlosti 100 km/h, stejně jako systém quattro, který běžně počítá s rozložením výkonu v poměru 40:60 za pomoci klasického mechanického středového diferenciálu. Pokud ovšem technika zjistí prokluzování jednoho z kol, dokáže poslat až 70 procent výkonu dopředu či 85 procent dozadu. Dopřát si můžete i sportovní diferenciál, který je součástí dynamických paketů.
Tím jsme se dostali prakticky na konec, zmínit již můžeme jen přítomnost ocelových brzd s kotouči o rozměru 420 mm, které lze nahradit karbon-keramickými 440milimetrovými kousky. Ty přitom poskytují nejen lepší účinek, ale zároveň redukují neodpruženou hmotnost o nemalých 34 kilo. Uvnitř pak kromě sportovních sedadel očekávejte také volant se zploštělým spodkem, který ozdobila tlačítka RS1 a RS2 aktivující speciální displeje na digitálním přístrojovém štítu.









































Nové Audi RS7 Sportback dostalo do vínku osmiválec se 600 koňmi, se kterým zvládá stovku za 3,6 sekundy
Zdroj: Audi
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Odtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před hodinouČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 2 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 3 hodinami„Teď děláme do uhlí.” Trumpův „Velký krásný zákon” ruší dotace na elektromobily i pokuty za „nadměrnou spotřebu”, může být zlomový
před 4 hodinamiAudi zažívá tvrdý vnitřní rozkol. Sázka na elektromobily byla „nešťastná”, teď jsme „ztratili flexibilitu”, říká místopředseda dozorčí rady
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva