Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další pokus Hondy o návrat ikonického modelu je obrovské zklamání, fanoušky jen dráždí
30.9.2021 | Petr Prokopec
Snahu žít ze slávy minulých legend nemáme problém marketingově chápat, v praxi k ní ale nelze přistupovat tak, že starší slavné jméno nalepíte na cokoli nové. Přesně to nyní udělala Honda, naštěstí možná jen pro Čínu.
Přiznejme si bez mučení, že hollywoodským scénáristům dochází buď fantazie a nebo odvaha. Místo toho, aby nás zásobovali novými kousky, tak raději adaptují klasické a úspěšné snímky pro moderní dobu. Ta je ale jiná než chvíle vzniku originálu, musí být politický korektní a pokud možno i nadbíhat Číně, a tak dostáváme místo starých trháků v novém balení bezpohlavní filmy, které zaujmou snad jen tím, kterak jsou nepovedené.
Nejde nicméně jen o problém filmové branže, ale i té automobilové. Soustavně nám to dokazuje především Honda, která se opravdu zle spálila s novým NSX. Japonci se nicméně nepoučili, a místo toho zkouší recyklovat i další legendu, model Integra. Činí tak ovšem stejným způsobem jako oni hollywoodští scénáristé. Zatímco tedy v případě někdejších modelů fanouškům naskakuje husina již při vyslovení jejich názvu, zvláště pak u verze Type-R z konce 90. let, novinka jen cloumá jejich žaludkem.
Nová Integra totiž není ničím jiným než překarosovanou Hondou Civic. Tedy alespoň v případě čínské verze, která se aktuálně plně odhalila světu. Mimo to má nicméně ještě příští rok dorazit také americká varianta, která již dostane logo Acury a ze které bychom mohli (opravdu jen mohli, lepší bude si nic nemalovat) být nadšeni více. U čínského provedení to ale jednoduše nejde, neboť tu opravdu nemáme nic jiného než letitý model, který se dočkal odlišných čelních a zadních partií a také legendárního označení.
S Hondou Civic novinku spojuje i 1,5litrový motor pod kapotou, který ovšem nebude produkovat 240 koní, jak by mohl naznačit název pod kapotou. Místo toho jich čínská klientela dostane maximálně 182, přičemž o jejich přenos na přední kola se postará automatická převodovka CVT. Spojit řidičské nadšení s touto technikou snad ani není možné.
Japonská automobilka pak dodává, že v případě varianty pro USA půjde o pětidveřový fastback, který disponuje „stejně zábavným duchem a DNA jako originál“. Něco takového sice zní hezky, ovšem stejná slova Honda pronášela při návratu NSX, a jak to dopadlo, víme všichni. Obavy jsou tedy na místě, zvláště po odhalení 4,69metrové čínské varianty.











Nová Honda Integra je pouze překarosovaným Civicem. K mání navíc bude jen s převodovkou CVT, velkou zábavu za volantem jako u předchůdce tak rozhodně nelze čekat. Foto: Honda


Americké provedení má dorazit příští rok a zatím slibuje víc, může ale zůstat jen u toho. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
Nejčtenější články
Z nejlepších motorů roku 2025 se stala jen další agitka, jen jediný se mezi nimi zdá být právem
29.9.2025
Max Verstappen si o víkendu namazal na chleba soupeře ve svém prvním závodě s Ferrari, jeho ostré kolo na vlhké Nordschleife bere dech
29.9.2025
Muž si koupil tři roky starý elektrický luxus původně za 2,5 milionu jen za 700 tisíc a myslel si, že udělal terno. Mýlil se
29.9.2025
Bývalá silniční stíhačka sultána Bruneje je na prodej, stát má až přes půl miliardy a zlomit všechny rekordy
29.9.2025
Šéf Mercedesu-AMG v posledním rozhovoru před propuštěním prokázal, že své pozici absolutně neměl co dělat
29.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
