Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další výrobce elektromobilů padá ke dnu. Neplní ani své vlastní cíle, propustí desetinu lidí
12.5.2023 | Petr Prokopec
Iluze o zářné budoucnosti elektrických aut dostala další ránu. Problémy už nemají jen nové firmy, které začaly na zelené louce, ale i elektrická značka zajetého Volva, tedy Polestar. Také ta měla velké oči, nyní mění své cíle a zbavuje se zaměstnanců.
Kalhoty, košili či boty značky Hugo Boss by nejspíše chtěla většina mužů, stejně jako by spousta žen s bezměrným nadšením sáhla po kabelce od Hermése. Na originály má nicméně jen hrstka lidí, zvláště v době, kdy Evropa bojuje s energetickou krizí a často i dvoucifernou inflací. Ve finále tedy zákazníci nemíří ani tak do Pařížské ulice v Praze, nýbrž do lokálních supermarketů, kde klidně vezmou zavděk i tepláky z Kiku.
Výrobci aut však nejspíše mezi obyčejné lidi nezavítali ještě déle než politici. I nadále tedy žijí ve své bublině, ve které spřádají plány na rozsáhlou elektrifikaci osobních aut. Ty ovšem zcela míjí možnosti zákazníků. Ve chvíli, kdy nemáte na kalhoty za čtyři tisíce korun a berete zavděk tepláky za 250 Kč, je vyloženě naivní si myslet, že dáte přes milion korun za vůz, se kterým reálně nezvládnete na jedno nabití ani zpáteční cestu z Prahy do Brna.
Ve finále tedy dochází přesně na to, před čím varujeme již léta. Tedy že spousta lidí a firem bude z trhu nových aut vytlačena, prodeje půjdou zásadním způsobem dolů, což povede k mnohem většímu propouštění, než jaké bylo některými upřímnějšími automobilkami avizováno. Nejnověji se do party přidal Polestar, který rozdá padáka zhruba 200 lidem. To na první pohled tak hrůzostrašně nevypadá, pro švédskou značku nicméně pracuje 2 029 zaměstnanců. Vyhazov se tedy týká hned 10 procent z nich.
Automobilka zároveň oznámila, že neplní ani své vlastní cíle a letos vyrobí jen 60 až 70 tisíc aut místo původně avizovaných 80 tisíc. Důvodem je pochopitelně omezený zájem, Polestar se ale vymlouvá na problémy s uvedením nového modelu 3, který prý dorazí až v prvním kvartálu příštího roku. Původně se s vozem startujícím na 89 900 Eur (cca 2,1 mil. Kč) počítalo už letos.
Polestar nicméně také přiznal fakt, že situace na trhu se zkomplikovala. Nejde jen o inflaci, zmínit je třeba i cenovou válku, kterou zlevněním svých aut rozpoutala Tesla. Evropské a americké automobilky navíc začínají čelit stále větší konkurenci čínských elektromobilů, které jsou podstatně levnější. I když zatím hlavně v jejich domovině.
Švédové loni v listopadu poté, co od Volva a investičního fondu PSD Investment získali 1,6 miliardy dolarů (34,5 mld. Kč), uvedli, že mají dostatek peněz na celý letošní rok. To ale už neplatí a na další pokračování ve své činnosti budou potřebovat dodatečné financování. Něco takového však po aktuálně oznámeném propouštění a snížení odhadů výroby bude obtížnější, s čímž nakonec koresponduje i pokles hodnoty akcií automobilky o více než 10 procent.




Polestar 3 sice vypadá zajímavě, při ceně startující na 2,1 milionech korun ale pochopitelně na trhu bude mít problém. Zvláště poté, co Tesla rozpoutala cenovou válku. Foto: Polestar
Zdroj: Reuters
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před hodinou
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? včera 16:00
- Týmy a jezdci WSBK 2026 včera 10:37
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
- Jose Antonio Rueda může odletět domů 29.10.2025
- Pozitivní zpráva z Kuala Lumpur 29.10.2025
Nejčtenější články
 Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá Podivný přehlížený Citroën koupíte už pár let starý velmi levně. Jisté je jedno: Funguje o hodně líp, než vypadá
 2.10.2025
 Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz Zákazník popsal, jak složité bylo dostat z Tesly po 8 letech zpátky milionovou zálohu na dodnes nevyráběný vůz
 2.10.2025
 Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu Bentley dokonalo obrat. Vrací se zpátky k čistě spalovací technice a s ní i ke slavnému jménu
 2.10.2025
 Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů Neobvyklou vývozní Škodu 130 L v dodnes krásném originálním stavu nikdo nechce, prodávající musel s cenou dolů
 2.10.2025
 Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil Nissan v krizi prodává, co může. Zbavuje se dokonce i jednoho z nejúspěšnějších fotbalových klubů, který před 53 roky založil
 2.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter