Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další významný německý dodavatel automobilek definitivně zkrachoval, všichni zaměstnanci mají padáka
13.8.2024 | Petr Miler
Je to další z firem, o které jste možná nikdy neslyšeli, měla ale svůj podíl na tom, že vaše auto je tím, čím je. Tato společnost nebyla až tak významná svou velikostí, to spíše svou odborností, tušíme ale, že každému z propuštěných je celkem jedno, jestli s ním o práci přišlo dalších 100 nebo 1 000 lidí.
Připravme se na vlnu bankrotů evropských automobilových firem, s ohledem na vývoj tohoto oboru i situaci na starém kontinentu se zdá být nevyhnutelná. Jak velká bude, ukáže jen čas, pokud ale do značné míry umělé omezování evropských aktivit v kombinaci s podobně umělým zvyšováním nákladů zejména na energie nezvládlo ani 118 let existující Recaro a problémy začíná mít také Magna Steyr jistý si zřejmě nemůže být nikdo ničím.
Nyní tu máme další špatnou zprávu, která se netýká firmy až tak velké a obecně známé, o to smutnější ale vlastně je, že je přichází. Za duhový most se posouvá Společnost Castwerk Technologies, vysoce specializovaný dodavatel tlakově litých hořčíkových dílů zejména pro automobilový průmysl. O podobných firmách někteří hovořili jako o těch, které se v Evropě dál snadno udrží, neboť jejich fungování nestojí primárně na těžké průmyslové výrobě, realita je ale zjevně odlišná.
Castwerk se dostal do problémů už letos na jaře, tehdy ale firma pořád doufala v restrukturalizaci. Nyní je jasné, že žádný konstruktivní krok už nepřijde a celá společnost definitivně ukončuje svou činnost. Pod tíhou problémů propouštěla už dřív, nyní si musí sbalit kufry i všech 140 zbývajících zaměstnanců.
O tomto vývoji informuje Hessische/Niedersächsische Allgemeine s odvoláním na oficiální vyjádření soudem jmenovaného insolvenčního správce Michaela Lojowského.
„Vzhledem k tomu, že pokračování fungování společnosti nemá ekonomickou perspektivu, a přes intenzivní úsilí se nenašel investor, který by byl ochoten zajistit pokračování fungování firmy, věřitelský výbor rozhodl, že Castwerk ukončí svou činnost,” uvedl Lojowsky s tím, že řešení cestou likvidace společnosti už posvětil soud. Specialista na lehké hořčíkové komponenty tak končí stejně jako jeho zaměstnanci. Firma přitom do poslední chvíle vyvíjela rozsáhlou činnosti, za rok 2023 vykázala podle správce obrat ve výši téměř 0,6 miliardy Kč.
Zaměstnanci ve firmě formálně skončí k 31. říjnu, fakticky bude činnost Castwerku ukončena tento týden kompletací posledních zakázek. Lojowsky dále uvádí, že firmu chtěli vzhledem k jejímu specifickému zaměření dlouho udržet nad vodou sami zákazníci, kteří byli ochotni pokračovat v objednávkách i za cenu vlastních ztrát, nakonec ale byla situace neudržitelná a nezbylo jim než se poohlédnout po alternativní dodavatelích z jiných koutů světa, kteří dokáží fungovat efektivněji. To bylo pro Castwerk pomyslnou poslední kapkou.
Dodejme, že Castwerk Technologies je skutečně moderní, vysoce specializovaná firma, která ve své současné podobě funguje teprve od roku 2015, třebaže vzešla oddělením části aktivit mocné Hettich Group. Ta se věnovala vývoji zinkových odlitků už od roku 1978 a v roce 1998 zahájila též produkci tlakově litých dílů z hořčíku. Komponenty z tohoto lehkého a pevného materiálu jsou pro současný automobilový průmysl velmi důležité, ani tak se ale nezdá, že by jejich produkci bylo možné v zemích EU rozumně udržet.



S německou firmou Castwerk je definitivně amen, ani ta nebyla navzdory své úzké specializaci dál fungovat v prostředí, které aktuálně v EU panuje. Foto: Castwerk Technologies, tiskové materiály
Zdroje: HNA, Castwerk Technologies
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
V Německu po nehodě vzplála Tesla a uhořely v ní dvě malé děti. Tragédie píše tečku za jedním velkým nesmyslem
4.10.2025
Ceny luxusního supersportu Mercedesu padly už po pár letech komicky nízko, 310 km/h můžete jezdit za míň než 180 se Škodou
4.10.2025
Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Budoucnost už zas není elektrická. Další automobilka zařízla vývoj vrcholného elektrického modelu, vyvine radši spalovací
4.10.2025
Dnes nadpozemský Koenigsegg zvažuje nabídnout také dostupný model, motor pro něj má už hotový
4.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
