Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Evropu mine další auto se zajímavým motorem, na vině je obvyklý podezřelý
8.10.2019 | Mirek Mazal
Z evropských nabídek automobilek mizí další a další zajímavé modely či verze a ty nové do nich nepřibývají. V místech, kde už včera znamenalo za 10 let, nebude k mání ani nový Caddilac CT6-V.
Před několika dny byl ohlášen start dodávek objednaných Cadillaců CT6-V modelového roku 2019. Zhruba rok a půl po odhalení velmi rychlého sedanu se dočká řada zájemců o ostře řezanou karoserii skrývající neobyčejně výkonný motor. Jak už se ale stává zvykem, těmto zákazníkům můžeme jen tiše závidět, protože vrcholná verze nebude na rozdíl od ostatních variant modelu CT6 prodávána na žádném trhu Evropské unie.
„V současné době nemáme v plánu dovážet CT6-V do Evropy,“ zhasl plamínek naděje Rene Kreis, šéf oddělení pro styk s veřejností oddělení v Cadillac Europe. Novinka přitom bude k mání na všech ostatních trzích, kde Cadillac působí, na světě totiž neexistuje jiné místo sešroubované tak omezujícími předpisy.
Nereálným se prodej CT6-V v Evropě stal kvůli spotřebě resp. emisím CO2 a také případné nutnosti přizpůsobit jej emisní normě Euro 6d-TEMP. Není to tak, že by to Cadillac nedokázal, s ohledem na očekávané prodeje by ale šlo o příliš drahý špás. Stejně je tomu nakonec i u jiných výrobců, kteří z nabídek vyřazují jednu zajímavou verzi za druhou - prodávat je v Evropě je moc drahé na to, aby se to vyplatilo.
Tentokrát tedy přicházíme o ručně skládaný 4,2litrový osmiválec se dvěma turbodmychadly. Agregát též zvaný Blackwing disponuje výkonem 410 kW (558 koní) a 867 Nm. Nával energie putuje přes desetistupňový automat na všechna čtyři kola. Přijdeme také o jízdní zážitky z přepracovaného systému řízení s lepší zpětnou vazbou. Funkční změny potkaly i podvozkové komponenty držící stopu dvacetipalcovými pneumatikami vyvinutými jen pro CT6-V. Za paprskovými disky bude připraven brzdový systém Brembo s červenými třmeny.
Také uvnitř jsou znát zámořské zvyklosti odlišné architektury, která dává Cadillacu vítanou odlišnost od místní konfekce. V USA je vůz aktuálně k mání od 97 790 USD, tedy ani ne 2,2 milionu Kč. Vzhledem ke svým schopnostem by tu jistě pár lidí oslovil, takto nemá šanci.











Elegantní raketa Cadillac CT6-V nebude ke koupi na trzích Evropy, s místními limity spotřeby a emisí si nerozumí
Zdroj: Cadillac Society
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva