Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dalším novým Alpine bude zřejmě SUV, možná přepracovaný Nissan Gripz
3.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi mají několik kritérií - ovladatelnost, agilitu a zábavu za volantem. Při splnění těchto podmínek zamíří do jakéhokoliv segmentu.
Na počátku letošního roku Renault ukázal, jaké pokroky dělá v rámci znovuzrození dnes již pomalu legendární značky Alpine. Dočkali jsme se tak dalšího konceptu v řadě, ten nejnovější ovšem již má se sériovou výrobou společného více než rané pokusy. Kromě samotné studie Vision ovšem automobilka pustila do světa také pár slov o své budoucnosti, jež počítá zejména s květnatým portfoliem.
Dosud se očekávalo, že SUV a MPV ponechá Alpine především mateřské alianci Renault-Nissan. Teď se ale zdá, že značka nakonec zkusí své štěstí i v nejžádanějším segmentu současnosti. Dočkat bychom se tedy mohli konkurence pro Jaguar F-Pace či Porsche Macan, ve srovnání s nimi by ale toto nové francouzské SUV mělo být více nakloněno řidiči.
„Sportovní automobil je pro nás klíčový. Jakmile ovšem bude na trzích dobře zaveden, otevřou se nám možnosti udělat cokoliv. Jedinou podmínkou je, že jakékoliv auto, které představíme, bude nejagilnější a nejzábavnější ve své třídě,“ uvádí na adresu chystané expanze šéf značky Michael van der Sande. Dle něj by přitom portfolio Alpine mělo zahrnovat šest až sedm modelů.
„Znovuzrození Alpine bylo vždy věcí vzkříšení samotné značky, nikoliv existence jednoho sportovního vozu,“ dodává van der Sande. A zároveň upřesňuje, že každý další model musí zákazníkům nabídnout skvělou ovladatelnost a nízkou hmotnost. Pokud přitom těchto parametrů bude dosaženo, pak značka Alpine může zamířit do jakéhokoliv segmentu.
Příchod sportovního SUV je tedy zjevně neodvratný, přičemž Alpine by mohla stavět zejména na základech dodaných Nissanem. Ten se loni pochlubil konceptem Gripz, jenž by z fleku mohl veškeré výše zmiňované požadavky dodat na stříbrném podnosu. Jestli ovšem k převzetí tohoto projektu skutečně dojde, to je prozatím ve hvězdách.


















































Koncepční Nissan Gripz se možná dočká výroby pod logem Alpine
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
včeraUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 11 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
včeraFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
včeraFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
včeraVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva