Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dalšímu autu s plnotučnými motory V8 zvoní hrana. Durango se loučí jako alchymista, další edice zajdou dál
10.1.2024 | Petr Prokopec
Pokud vám na autě nic neučaruje tak jako bublající motor V8 s pořádným objemem, nenarodili jste se do dobré doby. Durango čeká stejný osud jako Charger a Challenger, před úplným koncem ale přijde řada specialit. Začínáme kosmetikou, ty další budou vábnější.
Poslední dva roky byly v případě automobilky Dodge spojené se speciálními edicemi modelů Charger a Challenger. Americký výrobce se totiž loučil (až se úplně rozloučil) se stávajícími generacemi, přičemž zpočátku mluvil o tom, kterak nástupce vyfasuje pouze elektrický pohon. Něco takového ovšem v případě této značky nedávalo smysl, neboť dosud žádný vůz s bateriovým pohonem nenabízela. Místo toho bylo její renomé postaveno především na osmiválcových strojích z řad muscle a pony cars. Není tak divu, že její strategie se setkala se sveřepým odporem a musela být přehodnocena, ani tak ale nástupci nedostanou motory V8 - spokojit se budou muset s šestiválci.
Nyní Dodge přesunul svou pozornost k SUV Durango, se kterým se hodlá rozloučit v podstatě stejně jako s výše zmíněnou dvojicí. Také v tomto případě nás tedy čekají edice Last Call, které uzavřou éru motorů V8 pod kapotou tohoto modelu. Ta první z nich zvaná SRT 392 AlcHEMI (tedy v souladu s označením motoru stylizované jméno Alchemy, česky Alchymie) byla aktuálně představena. Po stránce mechanické u ní žádné změny nehledejme, ale to není na škodu - pod kapotou totiž svou práci dál odvádí legendární 6,4litrový osmiválec, jakým disponuje i stávající provedení Durango SRT 392. Počítat lze tedy se 482 koňmi, s nimiž je SUV na stovce za 4,4 sekundy, čtvrtmíli zdolá za 12,9 sekund a utáhne až 3 946 kg.
Novinky se nicméně týkají hlavně exteriéru, součástí paketu jsou totiž dva „rychlé“ pruhy s texturou včelích pláství a orámované žlutými pásky. Vedle toho se SUV dočkalo 20palcových černě lakovaných kol, za jejichž paprsky prosvítají žluté třmeny brzd Brembo. V černé jsou pak vyvedeny i koncovky výfuku či veškeré znaky, nápis 392 na předních blatnících odkazující na objem motoru v kubických palcích je pak znovu lemován žlutou. Podobné téma panuje také v interiéru, kam se kromě koženého čalounění nastěhovaly také dekory z karbonových vláken.
Durango SRT 392 AlcHEMI bude k mání pouze v tisíci exemplářích, přičemž zákazníci budou moci volit mezi černou barvou Diamond Black, šedými Destroyer Gray a Vapor Grey či bílou White Knuckle. V každém odstínu přitom vznikne pouze 250 kusů, což má zajistit výjimečnost celé edice. Za celý balíček je přitom třeba zaplatit 3 595 dolarů (cca 88 tisíc Kč), osmiválcové SUV tedy zájemce vyjde minimálně na 80 185 USD (1 972 000 Kč). Dodge předpokládá, že celá produkce bude rozebrána ještě v lednu, v dubnu se pak začne vyrábět.
Šéf americké automobilky Tim Kuniskis nicméně potvrdil, že toto je pouze začátek konce. Během celého letošního roku má totiž být představeno ještě několik speciálních edic, přičemž minimálně jedna má vzejít z extrémní verze Durango SRT Hellcat. Ta je rovněž osazena osmiválcem, nicméně 6,2litrovým. Nižší objem je ale suplován kompresorem, který výkon zvedá na 720 koní. A možná se dočkáme ještě vyššího čísla, pokud se Dodge rozhodne pro provedení Demon s více než tisíci koňmi pod kapotou.




Durango SRT 392 AlcHEMI je první ze série limitovaných edic, jenž značí konec tohoto SUV. Modifikace jsou především vizuální, vedle „rychlých“ pruhů či ozdobného prošívání lze ale počítat také s brzdami Brembo. Foto: Dodge
Zdroj: Dodge
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
před 5 hodinami
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejčtenější články
Shořelou obří dopravní loď skutečně celou zapálil elektromobil, ukázalo vyšetřování, úřady jeho výsledky do poslední chvíle tajily
15.11.2025
Seat odhalil vůbec nejrychlejší auto, jaké kdy stvořil. Vyndali z něj omezovač, vy z něj můžete vyndat sedačky
15.11.2025
„Poklad” za 60 tisíc měsíčně: Majitel procitl ze zeleného snu, na tomto autě „provařil” za 3 roky 2 miliony
15.11.2025
Číňané nakonec nabídnou všechno. Teď přichází s luxusním autem, na které si svého času netrouflo ani Audi
15.11.2025
Elektrická Godzilla nebude, automobilka ji odpískala. Prý zkoumá „jiné cesty” kvůli „přehodnocení elektromobilů”
15.11.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 12.14. 09:14 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 09:05 - Brus
- IT poradna 12.14. 05:13 - rutak11
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
