Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DC Avanti: první indický superport je na světě
5.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Avizované se stalo skutkem. Zatím neznámá indická firma DC Design představila na autosalonu v Dillí první supersport domácí výroby. Říká si Avanti.
Avanti znamená italsky vpřed a právě tímto směrem by firma DC Design chtěla nasměrovat indický automobilový průmysl. Její první dílo nemá na pohled daleko k čínské kopii Ferrari 458 Italia a jeho technika není zrovna ohromující. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že mluvíme o Indii, kde by většina lidí byla ráda i za vůz jakým je čerstvě představený Bajaj RE60 a stále relativně obyčejnou Škodu Rapid si v miliardové zemi bude moci dovolit jen nějakých 20 tisíc lidí za rok. Takže i když také v těchto končinách najdou již dnes uplatnění ta vůbec nejlepší a nejdražší auta světa, nejde od domácí firmy očekávat hned s prvním výstřelem nějaký ohňostroj moderní techniky. Pojďme se tedy podívat, s čím vůz přichází.
O jeho designu jsme se otřeli už přirovnáním Avanti k Ferrari Italia, nedá se ale říci, že by šlo vyloženě o jeho kopii. Vůz má přesto nesporně podobné rysy, dokonce i podobnou barvu a rovněž italské jméno naznačuje, že vzpínající se koník bude konstruktérům vozu blízký. Zejména nízké přední světlomety se zářícími LED protáhlými do přední kapoty pak působí trochu podezřele, zbylé partie jsou ale svébytnější. Hlavně prohnutý profil vozu a vizuálně až k zemi padající zadní partie jsou něčím, co jsme dosud na žádném autě podobného ražení neviděli.
Do interiéru nás oficiální ani živé fotky vozu nahlédnout nenechaly, a tak se můžeme rovnou přesunout k technice, o níž je známo alespoň to nejpodstatnější. Vůz se má podle autorů vyznačovat rozsáhlým použitím hliníku, díky němuž váží jen 1 560 kilogramů. Nám to vzhledem k velikosti Avanti jako až tak malá hodnota nepřijde, ale opět mějme na paměti, že jde o o indickou sportovní prvotinu.
O její pohon se zprvu postará výlučně dvoulitrové turbo EcoBoost od Fordu (s tím supersportem to zjevně nebude tak žhavé...), které mu dodá okolo 240 koní výkonu v 5 500 ot./min a 298 Nm točivého momentu posazeného do 3 500 ot./min. Některé zdroje hovoří až o 265 koních pod kapotou, ale to už poměry zásadně nemění. Výkon bude přenášen na zadní kola přes šestistupňovou manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovku a měl by postačit ke zrychlení z 0 na 160 km/h za méně než 7 sekund (zdá se to být při hmotnosti přes 1 500 kg přehnané, ale výrobce to říká...). Maximální rychlost není známa.
Později by se v nabídce měla objevit i šestiválcová verze s výkonem rovných 400 koní, nebylo ale přesně řečeno kdy, ani upřesněny detaily o samotném motoru. Stejně tak netušíme, kolik bude Avanti stát.
DC Design chce uvést vůz na trh začátkem roku 2013 a má v úmyslu prodávat nejprve okolo 300 vozů ročně. Během dalších let by pak ráda dostala na trh čtyřciferné množství vozů každý rok. Uvidíme, jak to všechno dopadne, máme ale za to, že podobným pionýrům je třeba držet palce...



DC Avanti na oficiálních snímcích
Následuje pár živých snímků DC Avanti z autosalonu Dillí, kompletní galerii si můžete prohlédnout indianautosblog.com.
Zdroj: DC Design, Živé foto: indianautosblog.com.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
včera
Automobilka vzala rekord slavného okruhu značce, která jí ho vzala předtím, ta ho vzala předtím té první a předtím si to daly ještě jednou
16.12.2025
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
14.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Darryn Binder opouští Evropu včera 15:58
- Roulstone se v roce 2026 přesouvá s týmem Ciatti do mistrovství Evropy Moto2 17.12.2025
- Rovněž Honda testuje MotoGP o objemu 850 ccm 17.12.2025
- Aprilia RS 457 GP Replica 2026: inspirováno speciálem MotoGP 17.12.2025
- Hrdina Suzuky a BSB Ryuichi Kiyonari odchází do důchodu. 16.12.2025
Nejnovější články
Pětině evropských dodavatelů automobilek hrozí krach, varuje Deloitte, v sázce jsou statisíce pracovních míst
před 9 hodinami
Značka proslulá uřvanými lehkými sporťáky se teď hlásí s tím, že neodpískala svůj elektrický projekt?
před 11 hodinami
Mercedes předělal svůj drsný náklaďák na luxusní stroj, pod který by se mohl podepsat i Maybach
včera
Číňané, kterým spadlo auto ze schodů při snaze napodobit Land Rover, se teď chtějí zkusit neztrapnit v Le Mans
včera
Šéf Jaguaru zkusil obhájit, co s firmou provádí, zjevně pořád nechápe
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
