Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Designově nejkontroverznější novinka BMW už se nezmění, automobilka ji začala prodávat
10.12.2020 | Petr Prokopec
Design žádného nového BMW nebyl přijat s takovou nevolí, a tak někteří doufali, že se podle automobilky předprodukční podoba vozu může cestou do výroby ještě podstatně změnit. To se stěží stane, když už firma začala přijímat objednávky.
Před měsícem BMW odhalilo svoji nejkontroverznější novinku za poslední roky. Už to samo o sobě něco znamená, neboť mnichovská automobilka v uplynulých letech sahala po jedné designové provokaci za druhou. Ovšem elektrické SUV iX dokázalo zastínit naprosto vše. Palec dolů mu dávala naprostá většina lidí, nikoliv však kvůli elektrickému pohonu, jak se BMW domnívalo a kvůli čemuž značka dokonce začala na sociálních sítích napadat své fanoušky a zákazníky. Důvodem byl jednoduše design, který za absurdní označili i profesionální designéři.
Pokud si uvědomíme, že BMW nepřišlo s produkčním modelem, ale jen předprodukčním provedením, pak by člověk čekal, že se značka chytne za nos a případně rovnou vrátí k rýsovacím prknům, nakonec změna k lepšímu nevyžadovala tolik. Nicméně jak jsme již zmínili, mnichovští kritiku neunesli a místo napravení vlastních chyb znovu zamířili stejnou cestou jako ona česká vláda. Tedy vše shodili na publikum, které je až přespříliš staré na to, aby vůbec dokázalo akceptovat jakoukoliv změnu.
Že tím značka přestřelila, si uvědomila záhy a za své chování se omluvila. Alespoň v tomto ohledu tedy má vůči tuzemským politikům navrch. Ovšem pokud čekáte, že nyní dojde na vizuální přepracování vozu, máte smůlu. Dokládá to krok australského zastoupení BMW, které nyní otevřelo objednávkové knihy a začalo od zájemců vybírat zálohy ve výši 500 AUD (cca 8 140 Kč). Je tak více než jisté, že měnit se již budou maximálně detaily, neboť „zajíci v pytli“ se běžně v tomto segmentu neprodávají.
Důkazem však nejsou pouze předobjednávky, nýbrž i příchod aut k zákazníkům. Australané se totiž dočkají ve čtvrtém čtvrtletí příštího roku, tedy za méně než dvanáct měsíců. A jelikož jejich vozy mají volant vpravo a jsou tak vyráběny až ve druhém sledu, je jisté, že trhy s levostranným řízením přijdou na řadu ještě dříve. Produkční model tak BMW musí mít už dávno hotový a měnit jej nebude. A co více, jeho shoda s předprodukční verzí je výrazná, jinak by ji značka tak nebránila.
Jsme tedy vskutku zvědavi, zda se BMW iX dočká obchodního úspěchu. Je totiž třeba si uvědomit, že jeho cena bude startovat na zhruba stejné výši jako u konkurenčního Audi E-Tron, které se u nás prodává od 1 884 900 Kč. Na vůz čtyř kruhů se nicméně dá koukat. Navíc je otázkou, co přesně za své peníze vyjma kontroverzního designu od mnichovských dostanete, neboť finální parametry vozu zatím nebyly upřesněny. Automobilka totiž u produkční verze počítá se značnou flexibilitou.
V rámci výkonu tedy může na každou nápravu mířit 122 až 408 koní, vrcholná kapacita baterií pak přesáhne 100 kWh. To jsou sice parametry více než zajímavé, ovšem v případě nejschopnější verze již nelze počítat s méně než dvěma miliony korun, nýbrž spíše s dvojnásobkem.
BMW iX možná sice nabídne zajímavé parametry, s těmi ovšem bude spárován provokativní design a navíc ne zrovna nízká cena. Foto: BMW
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Takhle by to dopadlo, kdyby se Škoda odvázala a pod hlavičkou RS nabídla skutečné sportovní auto
před 5 hodinami - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024
Nejčtenější články
- Majitel po 23 letech prodal překrásné BMW M5 E39 dráž, než ho kdysi koupil nové, s ikonou jezdil zadarmo
30.3.2024 - Firma předělávající spalovací auta na elektrická se kompletně zhroutila, David Beckham v ní utopil skoro půl miliardy
30.3.2024 - VW představil znak na auto, který má zabránit střetům se zvěří. A přísahá, že nejde o aprílový žert
30.3.2024 - Auto od čínského výrobce mobilů, které vypadá i jede jako Porsche, ale stojí jako Škoda, je okamžitě hit
30.3.2024 - Tesla poprvé rozjela velkou reklamní kampaň na sociálních sítích, jejím kvartálním prodejům teče do bot
30.3.2024