Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Detailní záběry ukazují, jak neskutečně nekvalitní je předprodukční exemplář revolučního pick-upu Tesly
11.4.2022 | Petr Prokopec
Už tolik majitelů Tesel prohlásilo svá čerstvě převzatá auta za šmejd, že by další takový případ nepřekvapil nikoho. Ale tolik nekvality u prezentačního exempláře léta vyvíjeného modelu, na který se nutně zaměří kritické pohledy lidí z celého světa?
V roce 2019 představila Tesla dlouho očekávaný pick-up zvaný Cybertruck. Jakkoliv ovšem jeho vzhled připomínal malůvku pětiletého dítěte a Elon Musk se při prezentaci dopustil kardinálního faux pas, když rozbil údajně nerozbitné boční sklo, značka měla již během pouhých čtyř dnů nasbírat 146 tisíc předobjednávek. Jejich počet se pak následně ještě rozrostl, přičemž na zahájení sériové výroby mělo dojít již loni. Tak se ale nakonec nestalo a ze hry je i letošek, místo toho by Cybertruck měl začít z montážních linek nové továrny v Texasu až příští rok.
Tesla se nicméně rozhodla, že u příležitosti otevření nové Gigafactory v Austinu představí i pick-up v podobě bližší té sériové. V Texasu tak ukázala předprodukční prototyp, který se na rozdíl od konceptu dokonce ani nepyšní zapuštěnými klikami dveří. Dle Muska přitom vůz „vycítí vaši přítomnost a jednoduše ví, kdy je třeba dveře otevřít“. Pokud si přitom uvědomíme, jak velké problémy má Tesla u svých ostatních aut již jen se samotnými klikami, natož pak třeba s automatikou výklopných dveří Falcon, pak jeho slova budí obavy.
Co je však pozoruhodnější daleko více, je zjevná nekvalita představeného vozu. Je sice pravdou, že u předprodukčního auta lze tolerovat nějaký ten renonc, ale u prezentačního exempláře léta vyvíjeného vozu, na kterém nutně spočinou zraky celého světa? Pokud Tesla nedokáže udělat kvalitně takové auto, pak jaké ano? Však sama automobilka si musí být vědoma nespočtu článků o tragické kvalitě jejích aut, v nichž i slovo šmejd padá nepříjemně často. Nyní mohla ukázat, jaký v tomto případě učinila pokrok, ukázala ale pravý opak.
Prezentační Cybertruck byl přitom v tomto ohledu stěžejním exemplářem, i proto jednoduše Tesla měla opravdu dohlédnout na to, aby vše ladilo se vším. Jenže ze záběrů je jasně patrné, že různorodé jsou spáry mezi jednotlivými panely. Ty navíc nejsou slícované ani po stránce výškové. Kromě toho si můžeme povšimnout také několika ťukanců, stejně jako opravdu tragicky sestaveného středového sloupku, kde je dokonce patrný i holý kov, jenž vás nutí obávat se o končetiny při mytí vozu. Tesla v případě kvality znovu selhala a dala svým kritikům do rukou jen další zbraň.
Je přitom jasné, že fanoušky značky tyto záběry nerozhází, ty nerozhází nic. Na druhou stranu je ale třeba také dodat, že tvrdé jádro začíná poněkud řídnout, neboť Tesla ve snaze o navýšení produkce selhává ve více ohledech. Mizerná tedy není jen její kvalita, ale i péče o zákazníky. Musk přitom předpokládá, že Cybertruck by mohl oslovovat až dva miliony lidí ročně, tedy dvojnásobek veškeré dosavadní produkce značky. Jestli je to aspoň teoreticky možné, je otázkou (muselo by jít o daleko nejprodávanější aut světa), s touto „kvalitou” si to ale v praxi nedokážeme představit.



Koncepční Cybertruck se v této podobě představil již v roce 2019. Člověk by čekal, že skoro po třech letech vývoje ukáže Tesla v podobě předprodukčního kusu něco odzbrojujícího a... vlastně ukázala. Tak tragickou kvalitu jako na záběrech níže člověk hned tak nevidí. Foto: Tesla
This is almost unbelievable pic.twitter.com/uL8SiHSsUp
— Nick Thomas (@One_Nick_Thomas) April 8, 2022
Zdroj: Nick Thomas@Twitter, Cyber Owners@YouTube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Návrat uměle zaříznutých osmiválců ukazuje sílu trhu, auta jimi vybavená dostanou nový znak jako symbol vzdoru
7.6.2025Šéf čínského gigantu říká, že tamní „elektrická revoluce” je nafouknutá bublina. Automobilky bez marží žijí na hranici krachu jen díky státu
7.6.2025Zájem Američanů o elektrická auta spadl nejníž za mnoho let, prodeje elektrických Fordů a Kií klesly až o 98 procent
8.6.2025Nová elektrická platforma VW od začátku počítá s tím, že může použít i spalovací motor
8.6.2025K mání je dokonalý symbol německé automobilové nestřídmosti 80. a 90. let, bizár v každém směru je dnes vzácností skoro za milion
8.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva