Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Detroit Electric SP:01 odhalil finální techniku i vzhled, výroba se opět odkládá
7.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Elektro-sporťák má zvládnout stovku za 3,9 s, maximálku 250 km/h, dojezd 290 km a nabídnout manuální převodovku. Za cenu téměř 3,5 milionu korun.
Koncept elektrického sporťáku Detroit Electric SP:01 se ukázal už v roce 2013, kdy jeho autoři tvrdili, že bude na silnicích koncem roku 2014. Tehdy to také ještě byl roadster a neměl zadní křídlo. V říjnu jsme tu měli „první oficiální fotografie”, ve skutečnosti ale jen počítačové ilustrace stroje, ze kterého se v mezičase stalo kupé a dostalo křídlo dozadu, otvory na kapotu pro lepší efektivitu klimatizace a pár dalších vylepšení. A také přišla zpráva, že stroj uvidíme na silnicích v roce 2015.
Nyní se novinka konečně ukazuje na reálných fotografiích, třebaže jich není moc, a také o ní víme pár dalších detailů. Kromě předběžné ceny také víme, že SP:01 nebude na silnicích letos, ale až v průběhu roku 2016. Pokud tedy chce Detroit Electric konkurovat Tesle, po stránce vypouštění svých produktů na trh, které sestává více ze slibů než z činů, se mu to zatím docela daří.
Nechme ale jízlivých poznámek a podívejme se na techniku: podle výrobce bude SP:01 nejrychlejším dvoumístným elektromobilem na trhu. Elektromotor o 285 koních výkonu prý 1,2 tuny těžký stroj pošle na stovku za 3,9 vteřiny, tedy jen o 0,3 s pomaleji, než to zvládne výrazně těžší a až sedmimístná Tesla Model S s pohonem jedné nápravy - čtyřkolka je rychlejší. Maximálka SP:01 má být omezena na 250 km/h a lithium-ionové baterie neznámé kapacity mají stačit na nějakých 290 km dojezdu.
Technickou zajímavostí je ale převodovka. Elektromobily se s něčím takovým většinou neobtěžují, protože není potřeba, Detroit Electric však údajně má do svého sporťáku montovat i manuální převodovku, a to ve standardní konfiguraci a nejspíš pětistupňovou. Říkají to dostupné zprávy a i na oficiálních fotografiích - tentokrát už nikoliv ilustracích - vidíme normální řadicí páku. Dalšími možnostmi budou jedno- a dvoustupňové automaty.
K příplatkové výbavě má patřit kožené čalounění sedadel, barvu přesně podle přání zákazníka a několik dalších, blíže neupřesněných možností personalizace. Dotykový displej o úhlopříčce 8,4" v interiéru by však měl být v základu a měla by se jím ovládat jednak navigace a hudba, ale také klimatizace a měla by být k dispozici i širší telemetrie.
Podle dostupných zpráv již nyní probíhají testování pokročilých prototypů, a to na britských silnicích. Konkrétně v Leamingtonu nedaleko Birminghamu bude také probíhat výroba, která má začít už letos tak, aby auta příští rok mohly být dodávány zákazníkům, kteří si už nyní mohou stroj objednávat. Předběžně byla také stanovena cena, a to na 100 500 liber, tedy téměř 3,5 milionu korun.
Firma také údajně přemýšlí o kupé konfigurace 2+2 a o sedanu, ale tyto stroje by měly být odhaleny až po startu výroby SP:01, pokud na ně tedy vůbec dojde. A na rozdíl od SP:01, který de facto stojí na základu Lotusu Exige a také to na něm je dost dobře vidět, by tyto další modely měly být navrženy a vyráběny v Detroitu.





Detroit Electric ukázal svůj sporťák SP:01 na dalších fotografiích, prý probíhá testování
I počítačové ilustrace jsou k dispozici
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 8 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před hodinouDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 3 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 4 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 6 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva