Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi

Kdybyste před pár lety v době rozpuku aféry Dieselgate někomu řekli, že v roce 2020 přijde na trh úplně nový diesel, navíc šestiválcový, možná by se vám vysmál. Teď je ale tady.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi

16.7.2020 | Petr Prokopec

Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi

/

Foto: Land Rover

Kdybyste před pár lety v době rozpuku aféry Dieselgate někomu řekli, že v roce 2020 přijde na trh úplně nový diesel, navíc šestiválcový, možná by se vám vysmál. Teď je ale tady.

Evropa se během posledních pěti let hodně změnila. Zatímco dříve šlo o baštu dieselových motorů, po emisním skandálu Volkswagenu začali mnozí výrobci dávat o kdysi oblíbených pohonných jednotek ruce pryč. A v případě některých nešlo jen o velkoústá prohlášení, zejména u těch automobilek, kterým se ani dříve s nafťáky nedařilo, dnes o diesel budete žádat již marně.

Land Rover je nicméně značkou, která se k dieselům může obrátit zády jen stěží, mezi jejími zákazníky jsou jasně nejžádanější. Britové je tak nejenže nabízí dále, ale představili i úplně novou jednotku, jíž vyvinuli pod vlastní střechou a díky které mohou konečně dát sbohem stárnoucím agregátům od Fordu. To by sice mohl oplakat zejména Jeremy Clarkson, dle kterého je Range Rover s 4,4litrovým osmiválcovým turbodieselem jedno z nejlepších aut historie, jiní by ale rošádu mohli uvítat. Značka totiž slibuje lepší dynamiku a přitom nižší spotřebu.

Nová jednotka spadá do rodiny Ingenium, přičemž disponuje celohliníkovou konstrukcí. Díky tomu je o více než 80 kilo lehčí než předchozí osmiválec. Sníženo pak bylo vnitřní tření, zatímco sekvenčně uspořádaná turbodmychadla dokážou vyprodukovat až 90 procent točivého momentu během sekundy, kdy motor vytočíte na dva tisíce otáček. Kromě toho oproti osmiválci poklesla o 13 procent papírová spotřeba, za čímž stojí také implementace 48voltového mild hybridního systému.

Šestiválcový turbodiesel o třílitrovém objemu přitom bude k mání ve třech specifikacích, ovšem ta nejnižší nabízející 249 koní a 600 Nm točivého momentu je v Evropě spojena pouze s italským trhem. A jakkoliv by měla být k mání také v amerických showroomech, zbytek starého kontinentu má utrum. Sáhnout tak bude moci jen po variantách D300 a D350, jejichž výkon je jasně vyjádřen v názvu. Podporovat jej pak bude točivý moment 650, respektive 700 Nm.

Dynamika či spotřeba nejméně výkonného provedení zatím není k dispozici, nicméně D300 má zvládat stovku za 7,4 sekundy a D350 ještě o tři desetiny rychleji. To představuje vůči předchozí verzi SDV8 zlepšení až o půlsekundu, i když na ztrátou charakteru osmiválce budou jistě někteří lamenovat. V případě spotřeby lze počítat s průměrem 8,6 l/100 km (respektive 9,2 l/100 km).

Lze už jen dodat, že souběžně s rošádou v nabídce dieselových motorů učinil Land Rover také některé změny ve výbavě. Standardně lze tak již napříč celým portfoliem počítat s funkcemi Apple CarPlay a Android Auto, přepracovaná Wi-Fi pak umožňuje připojení až osmi zařízení současně . Kromě toho se kabina dočkala i nového filtračního systému Cabin Air Ionisation, který dokáže zabránit i vniknutí částic o velikosti menší než 2,5 mikrometru.

Aby toho pak nebylo málo, snaží se Britové navnadit publikum také řadou speciálních verzí, jenž se navzájem liší hlavně úrovní výbavy. Vyčnívá přitom hlavně edice Fifty, která odkazuje na padesátileté výročí vozu. Na počest data vzniku pak bude k mání jen v 1 970 exemplářích, z nichž každý dostane do vínku specifický lak, 22palcová litá kola nebo kůží obšitá jak sedadla, tak třeba i koberečky.


Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 1 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 01Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 2 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 02Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 3 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 03Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 4 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 04Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 5 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 05Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 6 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 06Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 7 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 07Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 8 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 08Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 9 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 09Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 10 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 10Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 11 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 11Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 12 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 12Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 13 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 13Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 14 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 14Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 15 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 15Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 16 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 16Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 17 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 17Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 18 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 18Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 19 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 19Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 20 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 20Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 21 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 21Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 22 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 22Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 23 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 23Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 24 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 24Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 25 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 25Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 26 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 26Dieselům umíráček rozhodně nezvoní, venku je nový šestiválec s až 350 koňmi - 27 - Range Rover 2020 novy mild hybrid diesel 27
Range Rover je nově k mání s mild hybridním třílitrovým šestiválcovým turbodieselem, jenž nahrazuje předchozí jednotky TDV6 a SDV8. Je přitom rychlejší i úspornější. Foto: Land Rover

Zdroj: Land Rover

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše