Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Diesely zažívají triumfální návrat, teď ho poprvé dostal i symbol „drsných” rapperů
5.2.2020 | Petr Prokopec
Diesely se po létech na hranici ilegality dostávají znovu do centra pozornosti v pozitivním smyslu slova. V Evropě se o růst jejich popularity starají nižší emise CO2, v USA vhodnost do velkých aut.
Cadillac Escalade je již po několik let symbolem jisté nabubřelosti amerického automobilismu a jako takový si jej oblíbili hlavně drsní, nebo alespoň drsně se tvářící rappeři z USA. Snad i díky tomu bodoval rovněž u širších vrstev, v poslední době však jeho sláva začala poněkud upadat, neboť segment velkých a luxusních SUV rozšířila řada nových konkurentů. Těm se nyní hodlá postavit nová generace modelu Escalade, která snad nejvíce ze všeho překvapuje pod kapotou. Nikoliv však tím, že by sklouzla k downsizingu. Místo toho americké publikum bude moci sáhnout po turbodieselu, tedy po jednotce, která po skandálu Volkswagenu začala být zatracována a k image rapperského auta se hodí asi jako traktor k opeře.
Diesely se ale nyní vrací na výsluní nejen v Evropě, dostávají se tam i v USA. Je samozřejmě otázkou, nakolik se třílitrový šestiválcový turbodiesel bude podílet na prodejích, nicméně u konkurentů již nejde o jednotky, nýbrž desítky procent. Je tedy dost možné, že agregát produkující 281 koní a 623 Nm točivého momentu napomůže Cadillacu v opětovném obsazení ztracených kót. Na to si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat, stejně jako na bližší data spojená s jízdní dynamikou či spotřebou.
Dá se však předpokládat, že většina zákazníků sáhne po 6,2litrovém benzinovém osmiválci, který je spojen s identickým točivým momentem, nicméně koní produkuje podstatně více - 426. Pohonná jednotka dostala variabilní časování ventilů, systém start/stop a deaktivaci poloviny válců kvůli snížení spotřeby. Ani v tomto případě však nejsou bližší data k dispozici, od motorového prostoru se tedy přesuneme ke zbytku vozu. Ten se dočkal hlavně nové čelní masky, která je vzpřímenější než dosud.
Inovována byla rovněž světla, jak přední, tak i zadní. Standardem jsou 22palcová litá kola, jež ovšem nemají vést ke ztrátě komfortu. Ten byl naopak výrazně zlepšen, neboť zákazníci mohou sáhnout po adaptivním zavěšení, jež disponuje automatickým vyrovnáním světlé výšky. Systém na dálnicích vůz samočinně přibližuje vozovce kvůli zlepšení aerodynamiky, stejně jako se tak děje při nastupování a vystupování. V případě jízdy v terénu naopak podvozek míří směrem vzhůru.
Kabině dominuje obří 38palcový zaoblený OLED displej, který má dvakrát vyšší hustotu pixelů než televize s rozlišením 4K. Obrazovka je přitom rozdělena na tři části, kdy na té levé trůní 7,2palcový displej s informacemi pro řidiče. Uprostřed pak máme 14,2palcový virtuální kokpit, na který navazuje 16,9palcová obrazovka multimédií. S tím lze spojit audio systém AKG, který disponuje 36 reproduktory. Je však za příplatek, ani ve standardu však s 19 reproduktory nebudete trpět.
Zmínit je samozřejmě třeba systém autonomního řízení Super Cruise, který dokonce umožňuje jízdu bez nutnosti rukou na volantu. Za tím stojí jak LiDAR, který Tesla nepoužívá, tak i extrémně přesná GPS navigace a síť kamer a radarových senzorů. Cadillac uvedl, že nově je možná i autonomní změna jízdních pruhů na dálnici, kdy jednoduše postačí, aby řidič dal signál směrovým světlem. Vůz si pak sám najde mezeru v dopravě, do které se automaticky zařadí.
Technologické finesy tím rozhodně nekončí, k dispozici je i systém nočního vidění užívající infračervenou technologii k detekci osob a zvířat. Nechybí ani detekce aut ve slepém úhlu, stejně jako je možné pomocí soupravy devíti kamer monitorovat okolí celého vozu. Pokud navíc posádce nestačí obří čelní displej, může si objednat také dvojici 12,6palcových obrazovek zadního zábavního systému. Skrze ně je možné posílat řidiči navigační návrhy, které může a nemusí akceptovat.
Cadillac navíc zapracoval na vnitřní komunikaci, cestující na předních i zadních sedadlech tak mohou užívat mikrofonů a reproduktorů. Posádka má kvůli nové platformě k dispozici více prostoru než dříve - kupříkladu v třetí řadě se místo pro nohy navýšilo o 40 procent, zavazadelník za ní pak nově pobere 722 litrů, tedy o 68 procent více. Pokud obě zadní řady sklopíte, celková kapacita se navyšuje na 3 089 litrů.
Ani to však není konec, vyjma standardního modelu je k mání také prodloužená verze ESV. Její délka narostla o 404 milimetrů, což zvedlo místo pro kolena zadních cestujících z 886 na 933 milimetrů. Celková úložná kapacita vzrostla na 3 585 litrů, nový Escalade je tak nejen luxusnější než dosud, ale především také praktičtější. Zvláště s oním dieselem pod kapotou. Očekávanému růstu prodejů se tak nelze divit.


























































Cadillac Escalade je nově luxusnější i praktičtější, v Evropě ale zaujme spíše tím, že se pod jeho kapotou poprvé v historii poprvé objevuje diesel určený pro prodej v USA
Zdroj: Cadillac
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 3 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 4 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 6 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva