Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda

O čínských autech mířících na západ od své domoviny slýcháme pravidelně, téměř bez výjimky se ale jedná o dnes preferovaná SUV. Klasičtěji střižená auta jsou ovšem pořád žádaná a toto může nadělat vrásky i Škodě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda

17.9.2020 | Petr Prokopec

Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda

/

Foto: Chery

O čínských autech mířících na západ od své domoviny slýcháme pravidelně, téměř bez výjimky se ale jedná o dnes preferovaná SUV. Klasičtěji střižená auta jsou ovšem pořád žádaná a toto může nadělat vrásky i Škodě.

Vzhledem k současným trendům mají lidé tendenci přehlížet část reality. SUV jsou na koni a jejich tržní podíl neustále stoupá, pořád ale nejde o tak dominantní typ aut, jak se může zdát. Ano, pokud hodíme Dacii Duster, Škodu Kodiaq a BMW X7 do jednoho pytle, pak ano, takto se ale hledí jen na SUV - Dacii Logan, Škodu Superb a BMW 7 nikdo do jednoho pytle nehází. Při pohledu na prodejní statistiky pak není možné přehlédnout, že nejprodávanějším autem Evropy jsou nadále VW Golf a Renault Clio. A nejprodávanějším autem světa Toyota Corolla - tedy kompaktní či subkompaktní modely klasických střihů.

S takto stavěnými vozy tedy pořád na trhu uspět lze a uvědomují si to i Číňané. Do Evropy proto posílají nové Chery Arrizo GX, což není SUV, nýbrž kompaktní sedan. Západněji by uspěli více s hatchbackem či liftbackem, primárně ale míří směr Rusko, kde jsou menší sedany žádané. Ostatně se stačí podívat, jakých prodejů dosahují nejen Lada Granta a Vesta, ale také třeba Hyundai Solaris či Kia Rio (v tomto případě samozřejmě nemáme na mysli nám známý hatchback, ale tříprostorovou verzi). Těmto konkurentům, stejně jako třeba Škodě Octavia, se Arrizo hodlá postavit především cenou.

O konkrétní částce zatím nebylo rozhodnuto, ostatně prodej v Evropě bude spuštěn až ke konci letošního roku. Ve své domovině ale čínský sedan startuje na 74 900 tisících yuanech, tedy asi 250 tisících Kč, což je vzhledem k tomu, co nabízí, až absurdně nízká cifra. Jde o 4 710 mm dlouhý vůz s rozvorem 2 670 mm, tedy auto delší a rozvorově srovnatelné se Škodou Octavia. Tu navíc snadno překonává výbavou i technikou, alespoň tou základní.

Pohledně stylizované Arrizo GX totiž již ve standardu disponuje hned dvěma výraznými středovými displeji, kdy ten osmipalcový je určen ovládání klimatizace, zatímco devítipalcový je spárován s multimediálním systémem. Kromě toho je v kabině možné najít ještě třetí sedmipalcovou obrazovku, která byla zasazena do přístrojového štítu. Nejde však o plnohodnotný digitální kokpit, na krajích i nadále nalezneme analogový tachometr a otáčkoměr. Vůz disponuje již ve standardu koženým čalouněním, které nepokrývá pouze věnec volantu, ale rovnou 65 procent plochy interiéru. Při zmíněném rozvoru mohou s dostatkem prostoru počítat cestující vpředu i vzadu, přičemž jejich komfort dále navyšuje speciální klimatizace Aurora String.

V motorovém prostoru už v nejlevnějším provedením najdeme přeplňovanou jedna-pětku s výkonem 156 koní s manuální převodovkou, což je při zmíněné ceně další div. K dispozici je i atmosférická verze téhož motoru se 116 koňmi, ta je ale k mání jen vyšším verzím výbav, takže startuje o 1 000 yuanů výše. I pokud ale zvolíte nejlépe vybavené provedení s turbomotorem a automatem CVT, stojí auto 113 900 yuanů - 380 tisíc Kč.

Arrizo GX tak v základu stojí skoro polovinu toho, co Octavia IV v základu, pokud ale dorovnáme výbavu a výkon, bavíme se přibližně o 600 tisíc Kč stojícím českém autě a 250 tisíc Kč stojící čínské alternativě. Pochopitelně, auta nemusí být fakticky srovnatelná, ale Škoda se bude muset hodně snažit, aby obhájila tak obrovsky rozdíl v cenovkách.

Suma sumárum má tedy Chery nakročeno k úspěchu a jsme zvědavi, kdy zamíří dále na západ. Přeplňovaná jedna-pětka by dokázala obstát i dle evropských standardů, neboť se pyšní více než 37procentní termální účinností a reálnou průměrnou spotřebou 6,4 l/100 km. To by - zvlášť vzhledem k ceně - mohlo zákazníky znovu zaujmout.


Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 1 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 01Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 2 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 02Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 3 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 03Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 4 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 04Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 5 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 05Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 6 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 06Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 7 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 07Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 8 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 08Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 9 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 09Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 10 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 10Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 11 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 11Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 12 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 12Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 13 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 13Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 14 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 14Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 15 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 15Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 16 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 16Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 17 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 17Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 18 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 18Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 19 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 19Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 20 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 20Do Evropy míří čínský konkurent Octavie, i za poloviční cenu nabízí víc než Škoda - 21 - Chery Arrizo GX 2020 prvni sada 21
Chery Arrizo GX je pohledné zvenčí, dobře vybavené uvnitř a dokonce i schopné v rámci motorového prostoru. V kombinaci s nízkou cenou z něj může být hit kdekoli. Foto: Chery

Zdroj: Chery

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše