Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Doba nových Škod za 2 miliony Kč je definitivně tady, za další novinku snadno dáte 2,2 „mega”
24.5.2023 | Petr Prokopec
Nejsou zase tak dávno časy, kdy nová Škoda za více jak 1 milion Kč působila jako zvrhlost, teď se objevují další a další novinky, které snadno překročí dvojnásobnou cenu. Enyaq Laurin a Klement je tou poslední z nich.
Před měsícem Volkswagen představil svého elektrického nástupce Passatu. Novinka zvaná ID.7 stojí stejně jako většina koncernových aut s bateriovým pohonem na platformě MEB, ve srovnání s dosavadní produkcí však přinesla jisté zlepšení. U zadní nápravy namontovaná jednotka APP550 totiž nabízí 286 koní a 550 Nm, tedy již poměrně slušný výkon a točivý moment. Spárovat ji pak u německého vozu lze s bateriemi o kapacitě 82 či 91 kWh. Teoretický dojezd tak ve druhém případě narostl na 700 km, přičemž dobíjecí výkon vzrostl až na 200 kW.
Protože se koncern VW snaží mezi jednotlivými značkami i vozy maximálně sdílet techniku, bylo jen otázkou času, kdy se výše zmíněné objeví také u jiných výrobců. Dlouho jsme čekat nemuseli, překvapením ale může být, že se jako první ozvala Škoda. Mladoboleslavští totiž odhalili model Enyaq v nové verzi Laurin a Klement. Ta pochopitelně odkazuje na zakladatele značky, přičemž stejně pochopitelně klade důraz hlavně na luxus na palubě. Vedle toho je ovšem také první v nabídce, u které došlo na implementaci vylepšené techniky.
Enyaq L&K bude profitovat z většího paketu baterií, u kterého je využitelných 85 kWh. Zákazníci přitom budou moci volit mezi pohonem zadních a všech čtyř kol, v obou případech však dostanou pouze onu jednotku APP550. Ta první zmíněné provedení dostane na stovku za 6,7 sekundy, tedy takřka o dvě sekundy rychleji, než je tomu v případě Škody Enyaq iV 80. Ve druhém případě pak akcelerace zabere jen 6,6 sekundy, dojezd nicméně poklesnul z 570 na 550 km.
Automobilka optimalizovala management baterií, u kterých má dobití z 10 na 80 procent zabrat i méně než 30 minut. To je ale pořád neskutečně dlouhá doba na dobití ekvivalentu pouhých 15 litrů nafty. Ryzí novinkou je pak předehřev akumulátorů, který posléze dostanou veškeré varianty Škody Enyaq. Systém se přitom zvládá aktivovat automaticky, pokud navigace pozná, že se blížíte k dobíjecí stanici. Spustit ho nicméně může v palubním menu i řidič. Multimédia pak navíc profitují z nového softwaru ME4.0 zlepšujícího uživatelské rozhraní.
Co se týče vizuálních novinek, pak provedení L&K odlišuje od zbytku řady exkluzivní lak Platinum Grey a logo na předních blatnících. Zmínit lze také střešní ližiny v chromovém provedení či masku Crystal Face se 131 diodami ve standardní výbavě. Ta dále zahrnuje 20palcová litá kola, která lze za příplatek nahradit jednadvacítkami. Na zádi se již neobjevuje označení iV určené elektromobilům, jenž nedostanou ani další novinky - s ohledem na směřování značky je to tragikomicky nepřekvapivé.
Přesunout se můžeme do interiéru, který bude možné specifikovat v béžovém nebo černém provedení. Pokaždé lze nicméně počítat s předními sedadly osazenými vyhříváním, odvětráváním a masážním strojkem. Vyhřívaný je pak i volant, který zdobí logo luxusní výbavy, stejně jako třeba hlavové opěrky.
S cenou se Škoda pochlubí později, pokud ale dnes nejdražší Enyaq stojí přes 1,7 milionu Kč, pak verze Laurin a Klement začne klidně ještě o 100 tisíc výš. A s příplatkovými prvky její cena snadno dosáhne 2,2 milionu Kč. Absurdní na Škodu? Jistě, vedle všech absurdit, kterých se česká automobilka v poslední době dopouští hlavně v souvislosti s elektrifikací, je to ale vlastně prkotina hodná leda hořkého pousmání.


















Enyaq a Enyaq Coupe jsou nově k dispozici také s výbavou Laurin a Klement. Ta nenavyšuje pouze luxus, ale také výkon a dojezd. Bez ohledu na karosářskou verzi či zadokolku nebo čtyřkolku je nicméně nejvyšší rychlost pokaždé omezena na 180 km/h, v případě ceny limit existovat skoro nebude. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Jak to vypadá uvnitř motoru za chodu? Nissan to ukázal na skutečném šestiválci s průhlednými částmi
včeraKabina sériové Tesly Cybertruck byla předčasně odhalena, i Dacia by se za ni styděla
26.5.2023Možná nejzajímavější dnešní Ford pro Evropu to rozpálil na Autobahnu, využil skoro celý tachometr do 300 km/h
25.5.2023
Nejnovější články
Jak to vypadá uvnitř motoru za chodu? Nissan to ukázal na skutečném šestiválci s průhlednými částmi
včeraNěkdo najel s moderním Mercedesem přes 370 tisíc km za dva roky, čeští podvodníci se o něj poperou
včeraDůvěryhodnost Tesly drasticky klesla, odhalil průzkum, teď dokonce odmítá dodat dříve objednaná auta
včeraLada začala prodávat modernizovanou Vestu, kupodivu drží krok se světem
včeraExpert spočítal, kolik dobíjecích stanic by reálně nahradilo jednu benzinku, elektrická revoluce je utopií
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva