Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI

(+ video) Tahákem nové pohonné jednotky má být spotřeba, tu ovšem Dodge neuvádí. Po stránce výkonu můžete počítat s 240 koňmi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI

18.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Tahákem nové pohonné jednotky má být spotřeba, tu ovšem Dodge neuvádí. Po stránce výkonu můžete počítat s 240 koňmi.

Turbodiesel není zrovna pohonnou jednotkou, o kterou byste za oceánem zakopávali na každém kroku. Zvláště, pokud nejde o typický náklaďák s několika nápravami, ale (na tamní poměry) o vcelku obyčejný osobní pick-up. Přesto nový Dodge Ram bude od letošního podzimu s „naftožroutem“ pod kapotou nabízen, přičemž samotná automobilka se od pohonné jednotky vůbec nedistancuje, nýbrž jej začíná hrdě propagovat. A uvádí, že třílitrový šestiválec nabízí hned několik prvenství ve své třídě.

Prakticky každému marketingovému heslu se navíc dá věřit. A to z jednoho prostého důvodu - v dané kategorii nikdo jiný dieselový motor nenabízí. Je proto logické, že se Dodge pyšní největším točivým momentem nebo nejnižší spotřebou. Tu značka bohužel nezveřejnila, po stránce síly ale lze počítat s 240 koňmi a 676 Nm. Ve druhém případě jde o vyšší hodnotu, než jakou nabízí vrcholný motor HEMI, po stránce klíčového výkonu ale minimálně v případě špičkové hodnoty značně zaostává. Přesto právě vzhledem k jeho dostatečné výši v nižších a středních otáčkách slibuje dieselová verze identické tažné schopnosti jako benzinový vrchol.

V případě cen pak letošní verze picku-upu značky Dodge oproti loňské podražila o dvacet tisíc korun (ospravedlňují to standardní parkovací senzory) a s benzinovým šestiválcem tak startuje na částce 24 200 USD (cca 484 000 Kč), za diesel ovšem vysolíte o 2 850 dolarů (57 tisíc korun) navíc. Vychází tedy na přibližně stejnou částku jako verze s osmiválcem HEMI, čímž mají Američané před sebou zajímavou volbu. Na straně jedné totiž leží tradice a příjemný zvuk, zatímco na té druhé je to ona proklamovaná nejnižší spotřeba ve své třídě.

Jestli na podobnou přednost budou „Amíci” slyšet, to se teprve uvidí, odpor nebo přinejmenším nenáklonnost většiny publika k tomuto druhu pohonu je za oceánem přece jen značná (osobní auta s dieselovým motorem si stále nezískávají ani procento trhu). Na seriozní odpověď si každopádně ještě chvíli počkáme - pro podstatnou část modelů značky bude EcoDiesel V6 k mání až od konce letošního roku.


Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 1 - Dodge Ram EcoDiesel 01Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 2 - Dodge Ram EcoDiesel 02Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 3 - Dodge Ram EcoDiesel 03Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 4 - Dodge Ram EcoDiesel 04Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 5 - Dodge Ram EcoDiesel 05Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 6 - Dodge Ram EcoDiesel 06Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 7 - Dodge Ram EcoDiesel 07Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 8 - Dodge Ram EcoDiesel 08Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 9 - Dodge Ram EcoDiesel 09Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 10 - Dodge Ram EcoDiesel 10Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 11 - Dodge Ram EcoDiesel 11Dodge Ram EcoDiesel V6 chce prorazit v USA s naftou, při ceně jako za verzi HEMI - 12 - Dodge Ram EcoDiesel 12
Dodge Ram bude od podzimu k dispozici také s třílitrovým turbodieselem. Jeho spotřeba má být nejnižší ve své třídě, přesné hodnoty ale značka neudává

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.