Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dojezd elektrického Porsche je dle úřadů tak mizerný, že si firma zadala vlastní test
12.12.2019 | Petr Prokopec
Má větší akumulátory, než naprostá většina jeho konkurentů, s dojezdem ale dle náročnější měřící procedury EPA zaostává za každým z nich. Porsche tak požádalo jinou instituci o přeměření.
Nejspíše každý ví, že automobilky jsou při uvádění spotřeby jakéhokoli zdroje energie velmi optimistické. Dokud byla v Evropě užívána metodika NEDC, bylo možné dosáhnout v reálném světě udávané žíznivosti jen s extrémním sebezapřením a někdy ani to ne. Po přechodu na WLTP se již propast mezi továrními údaji a skutečností poněkud zmenšila, ovšem ani tak nelze výsledky dosažené pomocí nové procedury považovat za bernou minci. Stačí si uvědomit, že průměrná rychlost v rámci testu se sice zvýšila, ovšem z plíživých 33,6 km/h na jen o trochu vyšších 46,6 km/h.
Taková je přitom situace v Evropě, ve Spojených státech je pro změnu užívána metodika agentury pro ochranu životního prostředí EPA. Ta reflektuje skutečný svět citelně lépe a udávaných hodnot opravdu lze v reálu dosáhnout, jakkoliv to znamená, že jezdit budete muset dle silničních pravidel a maximálně plynule. I přesto je však daný údaj pro řadu Američanů podstatný, zvláště proto, že je zveřejněn na průvodním štítku vozu nalepeném na okně. Každý tedy ihned ví, s čím může v rámci provozu počítat.
Dle pravidel EPA se samozřejmě netestují jen auta osazená spalovacím ústrojím, ale také elektromobily. Nepřekvapí proto, že zkouškou ohněm prošlo i nové Porsche Taycan, výsledky testu jsou ale velkým zklamáním. Německá hvězda by dle procedury WLTP měla zvládnout na jedno nabití až 463 kilometrů, což je sice ve srovnání s konvenčními auty pořád hodně málo, v kombinaci s rychlodobíjecími schopnostmi to ale neznělo nepoužitelně. Nicméně působivý evropský dojezd v Americe nebyl zopakován, ani zdaleka.
Dle měření zámořské organizace by Taycan ve verzi Turbo měl zvládnout jen 201 mil, tedy pouhých 323 km. To je horší dojezd, než jaký nabízí jakýkoliv model Tesly. A lépe je na tom i Chevrolet Bolt, Nissan Leaf, Audi E-tron či Jaguar I-Pace. Prakticky všechny tyto vozy přitom disponují menšími bateriemi, než jaké má k dispozici elektromobil z Zuffenhausenu. A co je podstatnější, všechny stojí méně než Taycan. Pro Porsche je tak hodnocení EPA nemalým problémem.
Značka proto přešla do protiúderu a zadala si měření u nezávislé kalifornské organizace AMCI, které vedlo k podstatně lepším číslům. Firma uvádí, že při městském provozu Taycan dle AMCI zvládne 288 mil (463 km) na jedno nabití, v rámci kombinace městské a dálniční jízdy pak 275 mil (442 km). Tato data jsou víceméně v souladu s evropskými výsledky, přičemž jich bylo dosaženo také za pomoci kontrolních jízd v reálném provozu, kdy dokonce na dálnicích byl i překračován povolený rychlostní limit.
Porsche pochopitelně dávno před zveřejněním vědělo, jakou má podle EPA bilanci (testy si automobilky dle pravidel úřadu provádí samy, ověřovací měření samotnou EPA jsou pouze nahodilé), a tak si testování Taycanu u AMCI zadalo již dříve. Je ale otázkou, jestli taková reakce renomé auta zachrání - jak jsme již zmínili, údaje úřadu jsou v USA velmi sledované a sebevětší marketingová aktivita Porsche je nezastře. Němci tak do boje proti Tesle jdou s papírově horší cenou, dynamikou i spotřebou, to se nehodí.

EPA zveřejnila dojezd Porsche Taycan...
...který dalece zaostává za továrními údaji
Porsche tak kontruje měřením nezávislé organizace AMCI, jenž si automobilka zadala, nevěříme ale, že ji to bude něco platné
Zdroj: EPA, AMCI
Bleskovky
Mini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiFaceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025Už to prasklo. Nové Audi A6 je i na papíře ve všem podstatném horší než jeho předchůdce, ukazuje míru úpadku německé značky
22.4.2025
Nejnovější články
Jedno z aut snů obyčejných Čechů z 90. let jde pořád koupit zánovní po 1. majiteli, v podstatě za babku
před 2 hodinamiDalší velká evropská automobilová fabrika náhle končí, po 80 letech. Podle firmy je „nekonkurenceschopná”, nejmíň 500 lidí dostane padáka
před 3 hodinamiMini dostalo ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
před 4 hodinamiČíňané jdou úplně opačným směrem než Evropané, ukázali další novinku s unikátním osmiválcem vlastní výroby
před 5 hodinamiEU chce nařídit nesmyslné kontroly u STK každý rok pro starší auta, to asi aby vám znepříjemnila jejich používání
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva