Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonalý symbol současné automobilové doby míří na další trhy, měl by se dostat i k nám
20.5.2021 | Petr Miler
Když se poprvé představil v Asii, mohli jsme jej vzdáleně vnímat jen jako symbol toho, kam až posun současných aut jedním směrem zašel. Teď je o dost pravděpodobnější, že v tom pojedeme také.
Vlastně pořád nevíme, proč, ale symbolem automobilismu posledních let jsou SUV. V očích lidí nahrazují pomalu vše, co dříve bylo u některých skupin zákazníků populární. Symbolem stylových aut byla dříve kupé, dnes jsou to SUV-kupé. Symbolem praktičnosti byly dříve kombíky, dnes jsou to SUV. Typickými auty byly dříve v závislosti na třídě sedany nebo hatchbacky, dnes jsou to bez ohledu na třídu SUV.
Někteří říkají, že je z nich lépe vidět, jiní, že jsou bezpečnější, další, že se do nich lépe nastupuje a zaznívají i hlasy o tom, že je to prostě větší kus auta za ne zase o tolik větší cenu. Na všem bude trocha pravdy, nic z toho - a ani všechno dohromady - by nás ale nepřesvědčilo koupit si třeba místo BMW M340i Touring takovou X4 M40i Touring, protože nakonec dostanete jen víc kilo, horší jízdní vlastností, horší dynamiku a vyšší spotřebu výměnou za nulový prostor navíc (to spíše naopak). A vesměs pouze domnělé pocity čehokoli výše zmíněného snad s výjimkou onoho nastupování a rozhledu lidí menšího tělesného vzrůstu.
Ale to jsme jen my, výběr auta je věc každého z nás a spousta lidí to zjevně vidí jinak. SUV je prostě zaklínadlo doby, a tak se stalo, že se tato nálepka lepí i na auta, které vlastně vůbec SUV nejsou a naopak se SUV dělají z těch, která jimi nikdy nebyla, protože je tu slušná šance, že to znásobí jejich úspěch na trhu. Takto se stalo, že Toyota letos v červenci odhalila Corollu, jméno proslulé v souvislosti se sedany, hatchbacky, kombíky a dalšími klasickými karosářskými verzemi, v provedení Cross, která se snaží zapadnout právě mezi esúvéčka.
Při premiéře jsme ji označili za dokonalý symbol současné automobilové doby, což jen podtrhuje tím, že jde pouze o předokolku. A byť odhalena byla v Thajsku, hned jsme i vzhledem k přítomnosti hybridního pohonu pod kapotou tipovali, že nabízena bude i jinde ve světě. Teď se zdá být skoro jisté, že jsme se nemýlili.
Dosvědčuje to přítomnost prototypu vozu se specifickými úpravami pro USA právě na amerických silnicích, o níž informují kolegové u Auto News. Příchod na tento trh je tedy prakticky jistý a byť sám o sobě vozu nezaručuje evropskou budoucnost, leccos naznačuje - Toyota totiž zkraje tvrdila, že se ještě musí rozhodnout, zda auto bude pouze jihoasijskou nebo globální záležitostí. A když jednou překročila „řeku Kwai”, není příliš pravděpodobné, že by se zastavila jen v USA. Toyota ostatně poslední dobou hodně „globalizuje” svou nabídku, máme tu Camry, Highlander nebo Yaris Cross, tak proč ne Corollu Cross? Skoro bychom dali ruku do ohně za to, že k nám míří.
Sluší se tak zopakovat, co tohle auto nabízí. Jde o model velikostně zapadající mezi Toyoty C-HR a RAV4, přičemž s prvním zmíněným dokonce sdílí platformu TNGA-C s rozvorem 2 640 milimetrů. Je to ale větší auto - má 4 460 mm na délku, 1 825 mm na šířkyua 1 620 mm na výšku. Kontakt se silnicí zprostředkovávají vzpěry MacPherson vpředu a torzní příčka vzadu.
Pod kapotou může být atmosférická jedna-osma produkující 140 koní výkonu a 175 Nm točivého momentu, jenž skrze automatickou převodovku CVT posílá pouze na přední kola. Tu bychom v Evropě nečekali. Vedle ní je tu ale i hybrid spojující tentýž benzinový čtyřválec, akorát s výkonem 98 koní a točivým momentem 142 Nm, s elektromotorem disponujícím 72 koňmi a 163 Nm. Převodovkou je opět CVT.
Jestli se vám takové auto zamlouvá, nebo ne, posuďte sami, při současných náladách a jeho slavném jméně ale předpokládáme, že by jej Toyota prodávala v Evropě jako housky na krámě. Tak proč by ho tu nenabídla?
















Takto se Toyota Corolla Cross představila v červenci v Thajsku, brzy bude k mání i v USA. Divili bychom se, kdyby Evropa nenásledovala. Foto: Toyota
Zdroje: Auto News, Toyota
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 11 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejčtenější články
Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025Vážně lidé Teslu odepsali? Jak kde, v evropském elektrickém ráji dnes její prodeje rostou o 213 procent
4.6.2025Číňané zkusí na západě prorazit s drsně vyhlížejícím SUV plným luxusu s motorem V8, z jeho ceny se soupeřům protočí panenky
4.6.2025Proč VW nedováží do Evropy svá levná auta z Číny? Odpovědi šéfa se leda zasmějete, bez uzardění lakuje
5.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva