Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Nová verze Toyoty Corolla je dokonalým symbolem současné automobilové doby
9.7.2020 | Petr Prokopec
Jedno z nejslavnějších jmen ve světě aut po léta symbolizovalo populární sedany, hatchbacky, kombíky či další klasické karosářské verze. Pro letošek jej ovšem převzalo i SUV, v dnešní době opravdu nepřekvapivě.
O konci popularity SUV se mluví již nějakou dobu. Nicméně i během pandemie vyšlo najevo, že realita za prognózami značně pokulhává, alespoň prozatím. Pokud totiž lidé v uplynulých měsících vyrazili kupovat nový vůz, povětšinou skončili právě u zvýšeného podvozku a vyšší stavby karoserie. Na mnoha trzích tak SUV byla jediným typem aut, se kterými byl spojen růst. Není tak vlastně překvapivé, že do prodeje míří další novinky stejného ražení. Překvapením by ale být mohlo, že jednou z nich se jmenuje Toyota Corolla, která pro tento případ převzala přídomek Cross.
Japonci s novinkou vyrukovali v Thajsku, kde se Corolla Cross začne prodávat ještě letos. Od příštího roku by však SUV mělo pronikat také na další trhy, zda mezi nimi ovšem bude i ten náš, zatím není jisté. Pokud však ano, pak můžeme počítat s novinkou, která se vmáčkla mezi již nabízené modely C-HR a RAV4. S prvním zmíněným pak Corolla Cross sdílí nejen platformu TNGA-C, ale dokonce i rozvor 2 640 milimetrů. Ostatními rozměry ale sourozence překonává, neboť se natáhla na 4 460 mm do délky, 1 825 mm do šířky a 1 620 mm do výšky.
V případě podvozku lze vpředu počítat se vzpěrami MacPherson a vzadu s torzní příčkou, zatímco pod kapotu se u thajské verze nastěhovaly dva agregáty. Základní atmosférická jedna-osma produkuje 140 koní a 175 Nm točivého momentu, jenž skrze automatickou převodovku CVT posílá pouze na přední kola. Nad ní pak stojí hybridní ústrojí, jenž spojuje benzinový čtyřválec téhož objemu, ovšem s nižším výkonem (98 koní a 142 Nm), s elektromotorem disponujícím 72 koňmi a 163 Nm. CVT je přitom i zde standardem.
Je samozřejmě otázkou, jak tomu bude na dalších trzích, ovšem Toyota víceméně dala sbohem dieselům a favorizuje hlavně hybridní ústrojí. Vůbec bychom se tak nedivili, kdyby kombinace spalovacích jednotek a elektromotorů byla k mání téměř všude, kde se Corolla Cross objeví. Lišit by se nicméně mohly výkony a možná i objemy. Kromě toho se můžeme ptát také na větší diverzitu převodovek, odpověď ale nejspíše ještě tak rok nedostaneme.
Můžeme tak už jen zmínit, že Corolla Cross bude k mání se 17- nebo 18palcovými litými koly. Zvenčí pak připomíná spíše RAV4 než hatchback, ze kterého vychází. Uvnitř se ale již pěje jiná píseň, rozložení palubní desky, digitální přístrojový štít či výdechy klimatizace jsou totiž přímo převzaté z příbuzného, který je více přilepen k zemi. Unikátní je však zvýšená jízdní pozice za volantem, kterou jen umocňuje dostatek prostoru pro hlavu.
Nakolik nová Toyota Corolla Cross na již přeplněném trhu zaboduje, je pochopitelně otázkou. Vizuálně se rozhodně neztratí, jménem už vůbec, rozhodující ale nakonec nejspíše budou ceny. Jakkoliv se totiž zákazníci i v době koronavirové hrnou hlavně za dražšími SUV, i mezi nimi si vybírají. A i kdyby jejich volbou byla Toyota, mají v nabídce Japonců dost alternativ.
Toyota Corolla Cross je jasným důkazem, že obliba SUV stále není u konce, současnou automobilovou dobz stále charakterizuje nejlépe. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 11 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch