Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Skončí už popularita SUV? Renault má úplně opačný názor než Volkswagen
13.5.2020 | Petr Prokopec
Je to pozoruhodný nesoulad ohledně další strategie. Zatímco Němci říkají, že přechod na elektrifikaci bude znamenat konec popularity aut se zvýšeným podvozkem, dle Francouzů přijde opak.
Možná si ještě vzpomenete na prognózy Volkswagenu, dle kterého by se popularita SUV všeho druhu měla chýlit ke konci. Napomoci by k tomu měla zejména elektrifikace, která si kvůli maximalizaci dojezdu žádá co nejnižší hmotnost a co nejlepší aerodynamiku. V těchto oblastech nicméně SUV zrovna neexcelují, pročež slova Němců dávala smysl, a to i přesto, že VW představuje jednu novinku se zvýšeným podvozkem za druhou - dnes elektromobily na trhu příliš mnoho neznamenají.
Situace se ale prý nezmění ani poté, co se jejich tržní podíl zvýší. S tímto názorem přišel Francois Leboine, který má u francouzského Renaultu na starosti divizi zabývající se koncepty. Jeho poslední kreací se totiž stala studie Morphoz, která není ničím jiným než právě elektrickým SUV. Leboine přitom dodává, že média by z tohoto kroku rozhodně neměla být překvapená. Dle něj totiž nemá smysl nabízet něco, co publikum doopravdy nechce. V takovém případě bychom jej sice mohli konfrontovat s elektrickým pohonem, po němž touží jen velmi omezená část trhu, to by však byla jen ztráta času.
Je totiž třeba předpokládat, že elektrifikaci si politická garnitura v Evropě prosadí, i kdyby se lidé a výrobci stavěli na hlavu. Ostatně jak jsme zmínili již dříve, samotné automobilky tento krok zprvu vítaly, neboť se domnívaly, že ještě vyšší náklady vstupu do odvětví je ochrání před konkurencí a zajistí jim pohodovou budoucnost. Nicméně realita je nakonec zaskočila a místo velké pohody přišly velké problémy. Nyní automobilky pláčou a prosí o odklad limitů, k čemuž ovšem dojít nemá.
Stejně tak asi neklesne ani ona popularita SUV, a to navzdory elektrifikaci. Tedy alespoň takový je Leboinův názor. „Dnešní druhá generace elektrických vozů je stále vyráběna s bateriemi, které jsou velké a těžké a které kvůli tomu musíte usadit do podlahy vozu, jen kvůli rozložení hmotnosti. To ovšem znamená, že máte platformu plnou baterií. A kvůli tomu bude výsledné auto poměrně vysoké, tedy jinými slovy bude mít více či méně stejné proporce jako SUV.“
„Začínám o SUV přemýšlet jako o viru, ale nikoliv ve špatném slova smyslu. Nicméně se jimi zabývají naprosto všichni. Naši prací jako designérů je snaha rozklíčovat, co lidi na těchto vozech přitahuje, jaká je jejich podstata, a následně jim přesně takové požadované SUV nabídnout,“ dodává dále francouzský designér. Přitom poukazuje na praktičnost, robustnost a dynamiku. To vše jsou vlastnosti, které lidé dnes od aut chtějí, a právě jen SUV je nabízí.
Nyní lze ke všemu přidat ještě nutnost, tedy ono zakomponování baterií do podlahy. Díky tomu totiž vzniká výrazná masa, která narušuje přitažlivost daného vozu. Dle Leboina tedy vlastně není jiné východisko než sáhnout po karoserii SUV, která vše skryje. Nicméně to prý neznamená, že by se Francouzi hodlali ubírat pouze tímto směrem. Nápadů má mít Renault celou řadu, ovšem oč jde a kdy je uvidíme, to již designér neupřesňuje.
Renault na rozdíl od Volkswagenu zastává názor, že díky elektrifikaci se popularita SUV nadále udrží na špici. Dokládá to konceptem Morphoz, který užívá právě alternativní pohon
Zdroj: Car Advice
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program Pirelli Catalunya Round 10:00
- Fermín Aldeguer na 2 roky za Ducati včera 22:08
- Pre WorldSSP300: 5 favoritů a 5 ev. překvapení o titul WorldSSP300 v roce 2024 včera 16:00
- V Portimau také bez Davida Almansy včera 10:35
- Harley-Davidson Tobacco Fade Enthusiast: rock´n´roll pod sedlem včera 08:00
Nejčtenější články
- Mercedes dál přehodnocuje svou sázku na elektromobily, dealery zaplaví „levnými” spalovacími vozy, preferují je i bohatí
19.2.2024 - Sprint dvou německých superkombíků nedopadl podle očekávání, morálním vítězem je nižší hmotnost
19.2.2024 - Tohle Porsche si kdysi koupil Nissan, aby „obšlehnul” řešení pohonu všech kol pro svou vlastní legendu
19.2.2024 - Celosvětové prodeje elektrických a hybridních aut začaly prudce klesat, v lednu byly nejnižší od května 2023
19.2.2024 - Unikly technické parametry nového BMW M5 a je to obrovské zklamání, jeho hmotnost je doslova šílená
19.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva