Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dokonáno jest: VW udělá i z Golfu elektromobil, verze GTI a R budou obzvlášť „vtipné”
7.9.2023 | Petr Miler
Němci okolo tohoto rozhodnutí navenek dlouho tančili, což akorát naznačovalo, že mají dávno jasno, jen to nikomu nechtějí říci. Teď už nic nenasvědčuje tomu, že by Golf IX mohl být spalovací, na elektřinu přejdou i jeho ostré deriváty.
Nejen politici, ale i firmy už se naučily, že s nevítanými změnami není dobré publikum konfrontovat hned. Je třeba jej na to řádně připravit, aby si v momentě, kdy pořád stejně špatné rozhodnutí padne, řekli už jen: „No jo, vždyť to už přece dávno čekáme.” Je to psychologická hra a jednu takovou s námi už nějaký ten pátek hraje Volkswagen.
Ten se dlouho tvářil, že přemýšlí nad tím, zda příští generace jeho ikonického Golfu bude spalovací nebo elektrická. Pokud se něco takového děje, je to obvykle jen znak toho, že rozhodnutí dávno padlo a pozitivní není. Firma musí vědět, že o Golf jako o elektromobil v podstatě nikdo nestojí, však i jeho elektrickou alternativu v podobě modelu ID.3 skoro nikdo nechce (za celý letošní rok 39 tisíc prodaných aut v Evropě, i odpískané Polo se prodává dvakrát líp), takže touto cestou se s nadšením vydat nemůže. Protože má ale z nějakého důvodu pocit, že se jí vydat musí, tak jí prostě půjde i navzdory preferencím zákazníků.
Protože dlouho říkal, jak o ideální cestě přemýšlel, může nyní tvrdit: „Pečlivě jsme zvážili...” To bude mimořádně komické, neboť tím jen skryje docela jiný proces: „Nepřemýšleli jsme ani chvíli a dogmaticky jsme vsadili na elektrický pohon, i když o něj lautr nikdo nestojí.” Kdyby nějaké pečlivé zvažování skutečně proběhlo, mohl by být realistický závěr jediný - elektrický Golf bude nesmysl, bude předražený, bude nepoužitelný jako Golf, natož pak GTI nebo R. Přesto se všechno tohle elektrickým stane, tedy alespoň má stát.
Mimořádně dogmaticky uvažující a už od dob řízení Škody evidentně od reality odtržený Thomas Schäfer nyní jako šéf značky Volkswagen Autocaru nepřímo potvrdil, že o všem zmíněném je rozhodnuto. Golf IX tak má být elektrický a podle Schäfera by bylo „bláznivé” kdyby se elektrickými nestaly i verze GTI a R. Jak už jsme ale nejednou komentovali, zrovna tyto verze s elektrickým pohonem fungovat prostě nemohou, protože budou moc drahé, moc těžké, nikam nedojedou a budou se dlouho dobíjet. To je opak toho, co v GTI nebo R potřebujete.
VW to dobře ví. Jeho někdejší sportovní šéf, bez přehánění geniální Jost Capito vycvičený dekádami práce na autech jako BMW M3 a M5, Porsche 911 Carrera RS, původním Fordu Focus RS nebo právě moderních Golfech R, opakovaně prohlásil, že sportovní auta kalibru GTI a R s elektrickým pohonem rozumně vyvinout a vyrobit zkrátka nelze. Takové lidi ale VW vyhodil a místo toho si jede svou. Golf tak elektrifikuje za každou cenu, GTI za každou cenu, R za každou cenu. Že z toho budou jen horší auta za vyšší ceny, které teprve dorazí už tak strádající Golf, který je ve své osmé generaci pořád velmi dobře použitelný, „jen” je zřetelně nekvalitní a drahý, ho očividně nezajímá.
Samozřejmě, dokud se to reálně nestane, tak se to nestalo. Vzhledem k tomu, že elektrický Golf IX má dorazit až někdy v letech 2028 či 2029 na nové platformě SSP, může do té doby VW ještě zjistit, že lepší cesta vede jinudy. Něco takového ale může bez problémů zjistit už teď, stačí chtít. VW ovšem realitu vidět nechce a kdokoli odporuje jeho na hlavu postaveným rozhodnutím, toho se snaží různými způsoby umlčet. Dopadlo už někdy podobné jednání jinak než zkázou toho, kdo se jej dopouští?



VW Golf VIII bude podle všeho posledním autem tohoto jména, které si udrží spalovací pohon, dokonce i verze GTI a R se mají stát elektromobily, i když to jde proti jejich podstatě. VW už zkrátka nepřemýšlí a nezajímá ho poptávka, nabídku definují hlavně jeho vlastní dogmatické cíle. Foto: Volkswagen
Zdroje: Autocar, JATO Dynamics
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 11 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Moto2 vyhrál lídr Gonzalez, 7. Salač 15:28
- Vítězem Moto3 Rueda 11:58
- Mokrý warm-up pro Joana Mira 09:58
- Marc Marquez vítězem Tissot Sprintu včera 15:27
- Pole pro Gonzaleze, 7. Salač včera 14:30
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 4 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 5 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 7 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
před 8 hodinamiKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva