Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW se skutečně rozhodl zaživa pohřbít legendární písmena GTI, je to jeden z vrcholných nesmyslů
4.9.2023 | Petr Miler
Novou strategií automobilek, které dogmaticky lpějí na nechtěných řešeních, se stalo „dorazit i to, co nám ještě zbylo”. VW v tomto případě rozhodně nechce zůstat stranou, kastrace písmen GTI je ale obzvlášť absurdní.
Pokud s koncem letošního prosince budeme volit vítěze ankety Elektrický nesmysl roku, budeme před sebou mít opravdu slušnou paletu kandidátů. Nechápejte nás špatně, proti elektromobilům jako takovým nic nemáme. Pokud by s nimi bylo zacházeno rozumně, neexistuje důvod některým záležitostem vůbec věnovat pozornost. Problémem je, že s nimi rozumně zacházeno není a pokusy nacházet pro ně aplikace, pro které se z podstaty nehodí, či vytváření argumentů na jejich podporu malující černou na bílo bije do očí tak, že se o tom nelze nezmínit.
Mým osobním favoritem na výše zmíněnou cenu bylo dosud vyjádření RJ Scaringe, který říká, že koupit si spalovací auto bude brzy jako stavět stáj pro koně v roce 1910, i když koupě elektrického auta připomíná stavění stáje pro koně právě teď. Velmi vážného soupeře ale bude nacházet v krocích Volkswagenu, který se svého elektrického snu zjevně nevzdá, dokud jej nepřivede na buben. A jeho poslední novinka je opravdu obzvlášť velkou absurditou.
Už nedávná patentová registrace VW naznačovala, že Němci ve své snaze elektrifikovat všechno a pro všechny překročí pomyslný Rubikon a čisté elektromobily udělají i z verzí GTI. To je nesmysl už sémanticky, GTI je Gran Turismo Injection, elektromobily ale neumí nic, co by připomínalo skvělé nebo velké cestování, nebude u toho ani žádné vstřikování. Tedy pokud nepůjde o vstřikování sedativ do žil, až v půl třetí ráno budete zuřit, když budete muset vykonat potřebu v lese u opuštěné dobíječky kdesi u Autobahnu. Může to být leda Grande Tragedia (dell’)Induzione, pokud chcete něco italsky znějícího. A víte co? Přesně ta přijde, tedy alespoň má přijít.
Autu samotnému ani nechceme věnovat pozornost, je to pojízdný nesmysl. Jde o koncept ID.GTI, který se právě představil na jakési parodii na IAA v Mnichově a na základech elektrického konceptu ID2.all staví studii elektrického GTI. Automobilka říká, že písmeno I teď zastupuje inteligenci, což je obzvlášť velký protimluv, neboť té při jeho konstrukci chybělo nejvíc. Opravdu nemusíte investovat mnoho potenciálu vaší mozkovny, abyste pochopili, že auto, které musí mít více než 231 koní, které dostal původní koncept ID.2, nepředvede žádné velké divadlo na platformě, pro níž jsou maximem 56kWh baterie, tedy ekvivalent něco málo přes 14 litrů nafty. Co to je za GTI?
Dojem z vozu rozhodně nezlepšuje ani funkce GTI Experience Control, která dovolí elektrickému hot hatchi napodobovat projev tradičních gétéiček Volkswagenu. Automobilka zašla dokonce tak daleko, že auto bude s jednostupňovou převodovkou imitovat řazení. Není to už zoufalost? Falešné řazení, které auto zpomalí a bude s vámi škubat, jako náplast na technické nedostatky elektrického pohonu? A to pořád není vše. Sériový ID.2 má stát od 25 000 Eur, tedy více jak 600 tisíc Kč, verze GTI s výše naznačenými parametry bude jistě o statisíce dražší. To bude jistě skvělá hodnota za peníze.
GTI s elektrickým pohonem dnes zkrátka nemůže fungovat, argumentovat bychom mohli stejně jako při výhradách ke slovům RJ Scaringe. GTI je symbolem snadných a rychlých přesunů na dlouhé cesty, ničeho takového auto s obdobou čtvrtiny nádrže vašeho současného vozu, kterou budete doplňovat desítky minut, nikdy nebude schopno. Pokusy zakrýt to věcmi, jako je falešné řazení, jsou pak leda trapné, tohle se opravdu nepovedlo.


















VW by v konceptu ID.GTI rád viděl nástupce původního Golfu GTI. Něčeho takového ale současná auta s elektrickým pohonem jednoduše nejsou schopna, „takhle je to prostý”. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nejostřejší BMW M2 historie zvládlo nejnáročnější okruh světa v působivém čase, slova o rekordu jsou ale diskutabilní
před 8 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pasini v Brně havaroval, Sachsenring musí vynechat 19:09
- Petronas Honda se dvěma novými piloty 14:49
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
Nejčtenější články
Obří loď se 746 elektrickými auty na palubě vzplála uprostřed oceánu, teď jen bezvládně čeká na svou poslední hodinu
5.6.2025Nové stolní hodiny Bugatti stojí samy o sobě víc než spousta výjimečných sporťáků, je to přitom kýč jako hrom
5.6.2025VW se rychle zbavil 20 tisíc zaměstnanců, další čekají omezení. Litovat nemusí, na cestu dostávají pohádkové peníze
5.6.2025Ve své době nejlevnější 400koňové auto Evropy jde dnes koupit sotva jeté prakticky za babku, jede až 295 km/h
5.6.2025Vyhozený šéf Stellantisu uznal chybu, bojovat proti velkým motorům byl fatální omyl. Jeho nástupci ho rychle napravili
5.6.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB