Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemské převtělení Chapmanova Lotusu 7 má oficiálně potvrzené technické parametry. Dynamika je poněkud skromnější, přesto pořád působivá.
Momentálně vrcholný model Donkervoortu přijal pod svou přední kapotu řadový pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru. Jde o tu samou jednotku, která roztáčí všechna čtyři kola Audi TT RS nebo RS3 a i zde má 340 koní a 450 newtonmetrů. Na rozdíl od ingolstadtských vozů je pohonná jednotka v D8 GTO umístěná podélně a přes pětistupňovou manuální převodovku pohání pouze kola zadní nápravy.
Původně firma hrdě tvrdila, že takto vybavený stroj pokoří stojku za rovné tři vteřiny a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 9,1 sekundy. Donkervoort nicméně rozeslal tiskovou zprávu, ve které jsou tyto hodnoty mírně upravené - akcelerace na 100 km/h trvá podle oficiálního měření 3,3 sekundy, 200 km/h zvládne za 9,4 s a při plném podržení plynu pojede GTO 255 km/h.
Pokud by měl někdo dojem, že potřebuje místo masáž vnitřností razantnějším přetížením v přímce, může dát přednost výkonnější variantě. Původně měla mít 400 koní, oficiální sdělení nicméně informuje o 380 koních. Takto nadopovaný projektil skočí na 100 km/h za 2,8 sekundy a dvě stě z místa dá za 8,6 s. Nejvyšší rychlost činí 270 km/h.
Karbon-hliníkové šasi doplněné ocelovými trubkami a laminátovo-karbonová karoserie dohromady váží jen 695 až 750 kg (podle výbavy) a vůz je postavený na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 215/40 R17 vpředu a 235/40 R17 vzadu. Alternativně se pak zavěšení kombinuje se sedmnáctkami vpředu a osmnáctkami vzadu. Řízení je bez posilovače, převod poměrně dlouhý - od dorazu k dorazu musí řidič udělat 3,4 otáčky volantem.
Cenu 3,740 m dlouhého, 1,85 m širokého a jen 1,14 m nízkého stroje Nizozemci zatím nezveřejnili.














Během zkušebních testů na italském okruhu Nardo zajel Donkervoort D8 GTO čas 2:29,8 min. Kupříkladu Lamborghini Murcielago SV 670-4 potřebovalo na stejné dráze 2:40,40 min. a Audi R8 V10 2:43,70 min
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 6 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 9 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
