Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Donkervoort D8 GTO: dynamické parametry potvrzeny, stovku zdolá za 2,8 s
8.10.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Nizozemské převtělení Chapmanova Lotusu 7 má oficiálně potvrzené technické parametry. Dynamika je poněkud skromnější, přesto pořád působivá.
Momentálně vrcholný model Donkervoortu přijal pod svou přední kapotu řadový pětiválec s turbodmychadlem o objemu 2,5 litru. Jde o tu samou jednotku, která roztáčí všechna čtyři kola Audi TT RS nebo RS3 a i zde má 340 koní a 450 newtonmetrů. Na rozdíl od ingolstadtských vozů je pohonná jednotka v D8 GTO umístěná podélně a přes pětistupňovou manuální převodovku pohání pouze kola zadní nápravy.
Původně firma hrdě tvrdila, že takto vybavený stroj pokoří stojku za rovné tři vteřiny a na dvojnásobnou rychlost se dostane za 9,1 sekundy. Donkervoort nicméně rozeslal tiskovou zprávu, ve které jsou tyto hodnoty mírně upravené - akcelerace na 100 km/h trvá podle oficiálního měření 3,3 sekundy, 200 km/h zvládne za 9,4 s a při plném podržení plynu pojede GTO 255 km/h.
Pokud by měl někdo dojem, že potřebuje místo masáž vnitřností razantnějším přetížením v přímce, může dát přednost výkonnější variantě. Původně měla mít 400 koní, oficiální sdělení nicméně informuje o 380 koních. Takto nadopovaný projektil skočí na 100 km/h za 2,8 sekundy a dvě stě z místa dá za 8,6 s. Nejvyšší rychlost činí 270 km/h.
Karbon-hliníkové šasi doplněné ocelovými trubkami a laminátovo-karbonová karoserie dohromady váží jen 695 až 750 kg (podle výbavy) a vůz je postavený na sedmnáctipalcových kolech s pneumatikami o rozměru 215/40 R17 vpředu a 235/40 R17 vzadu. Alternativně se pak zavěšení kombinuje se sedmnáctkami vpředu a osmnáctkami vzadu. Řízení je bez posilovače, převod poměrně dlouhý - od dorazu k dorazu musí řidič udělat 3,4 otáčky volantem.
Cenu 3,740 m dlouhého, 1,85 m širokého a jen 1,14 m nízkého stroje Nizozemci zatím nezveřejnili.














Během zkušebních testů na italském okruhu Nardo zajel Donkervoort D8 GTO čas 2:29,8 min. Kupříkladu Lamborghini Murcielago SV 670-4 potřebovalo na stejné dráze 2:40,40 min. a Audi R8 V10 2:43,70 min
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Číňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
před hodinouVW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před 2 hodinamiNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 4 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 5 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB