Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
19.4.2025 | Petr Prokopec
Líp vypadá, navíc se pyšní titulem nejlépe akcelerujícího vozu značky. Jako první také vyfasovalo 14palcový displej multimédií a utáhnout zvládne i 1 590 kg vážící přívěs. Jenže k čemu to všechno je s ekvivalentem 19litrové nádrže nafty v útrobách?
Subaru proslulo jako automobilka spojující ploché motory alias boxery se stálým pohonem všech kol. Tuto techniku dostal i nový Outlander, který se ještě víc potácí na pomezí kombíku a SUV. Stejným směrem míří i Trailseeker, tedy další novinka japonské automobilky. U té se ale agregátu s protiběžnými písty nedočkáte, jde totiž o elektromobil. Ten kráčí ve stopách dříve představeného modelu Soltera, který se ale bestsellerem zatím nestal. Zda to pak dokáže o 25 mm vyšší a 150 mm delší novinka, je otázkou.
Ve dvou ohledech má Trailseeker výhodu - jednak líp vypadá a jednak jde o nejlépe akcelerující produkční Subaru vůbec. Stojí za tím dvojice elektromotorů, u kterých došlo na zvýšení výkonu z 343 na 380 koní. Novinka tak zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy, zatímco předchozí WRX STI a současné WRX TR potřebují na stejnou disciplínu 5,6 sekundy. Problémem nicméně je totéž, co trápí v podstatě každý elektromobil - nedostatečná kapacita baterií.
V tomto ohledu přitom Trailseeker používá stejný paket o kapacitě 74,7 kWh, jaký má k dispozici menší model. To znamená, že dojezd byl vyčíslen na 418 kilometrů. Realita bude zlomková, i když jde o realističtější odhad podle metodiky americké EPA. Jak dlouho nicméně zabere jeho dobití, Subaru nezveřejnilo. Dodává však, že novinka je kompatibilní s portem NACS, pročež může využívat síť Superchargerů Tesly. Ty přitom tvoří zhruba polovinu dobíjecí infrastruktury ve Státech.
Ekvivalent asi 19litrové nádrže na naftu je přitom problémem i ve spojení s další výhodou elektrické novinky, tažná kapacita Trailseekeru totiž činí 1 590 kilo. To není málo, po připojení přívěsu a využití potenciálu obou jednotek vám ovšem kapacita baterie bude mizet před očima. Subaru pak sice vozu dodalo systém, který dokáže paket připravit na dobíjení v souladu s venkovní teplotou, nicméně protože maximální dobíjecí výkon činí 150 kW, mnoho to neřeší.
Co se kabiny týče, ta se dočkala 14palcového dotykového displeje, který je tím největším, jaký se ve vozech Subaru objevil. Nechybí ani dvě stanice pro bezdrátové dobíjení mobilů, stejně jako uvnitř najdete také volič jízdních režimů zahrnující módy Snow/Dirt a Deep Snow/Mud. Jaké jsou ale kupříkladu nájezdové úhle, nebylo upřesněno. Světlá výška ovšem činí 210 mm, což je o deset méně než u standardního Outbacku a dokonce o třicet méně než u varianty Wilderness.
Na doplnění dalších informací, zejména pak ceny, bude třeba ještě pár měsíců počkat. V mezičase by přitom měla dorazit varianta od Toyoty, neboť stejně jako má Soltera příbuzného v bZ4X, tak bude mít své dvojče Trailseeker. Rozvor u všech elektromobilů zůstává stejný, mění se pouze zadní převis a tedy objem zavazadelníku. A s ním i karoserie, která z vozu dělá víc SUV.




Trailseeker působí přitažlivěji než výchozí Soltera, vůči které dostal i vyšší výkon. Jenže setrvává u stejně malého paketu baterií, který si příliš netyká třeba s tažnou kapacitou. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 3 hodinamiPříplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
včeraLevnější verze nových Mercedesů dají ostatním lidem na palubě jasně najevo, jak moc jste na nich šetřili
9.9.2025
Nejnovější články
„Prvním pravidlem byznysu je dělat to, co chce zákazník,” říká šéf Škody. Takže nabídne víc nechtěných elektromobilů, to dá rozum
před 42 minutamiŠéf Opelu si přestal brát servítky, naplno popsal absurditu umělého zdržování aut v EU
před 2 hodinamiBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
před 3 hodinamiAudi zařízlo svůj ostrý elektrický kombík, konečně chápe, že takové auto nikdo nechtěl a nechce
před 5 hodinamiMuselo to přijít: Škoda zvažuje, jestli zařízne spíš Octavii, nebo skončí Superb
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva