Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
19.4.2025 | Petr Prokopec
Líp vypadá, navíc se pyšní titulem nejlépe akcelerujícího vozu značky. Jako první také vyfasovalo 14palcový displej multimédií a utáhnout zvládne i 1 590 kg vážící přívěs. Jenže k čemu to všechno je s ekvivalentem 19litrové nádrže nafty v útrobách?
Subaru proslulo jako automobilka spojující ploché motory alias boxery se stálým pohonem všech kol. Tuto techniku dostal i nový Outlander, který se ještě víc potácí na pomezí kombíku a SUV. Stejným směrem míří i Trailseeker, tedy další novinka japonské automobilky. U té se ale agregátu s protiběžnými písty nedočkáte, jde totiž o elektromobil. Ten kráčí ve stopách dříve představeného modelu Soltera, který se ale bestsellerem zatím nestal. Zda to pak dokáže o 25 mm vyšší a 150 mm delší novinka, je otázkou.
Ve dvou ohledech má Trailseeker výhodu - jednak líp vypadá a jednak jde o nejlépe akcelerující produkční Subaru vůbec. Stojí za tím dvojice elektromotorů, u kterých došlo na zvýšení výkonu z 343 na 380 koní. Novinka tak zvládá zrychlení z klidu na stovku za 4,4 sekundy, zatímco předchozí WRX STI a současné WRX TR potřebují na stejnou disciplínu 5,6 sekundy. Problémem nicméně je totéž, co trápí v podstatě každý elektromobil - nedostatečná kapacita baterií.
V tomto ohledu přitom Trailseeker používá stejný paket o kapacitě 74,7 kWh, jaký má k dispozici menší model. To znamená, že dojezd byl vyčíslen na 418 kilometrů. Realita bude zlomková, i když jde o realističtější odhad podle metodiky americké EPA. Jak dlouho nicméně zabere jeho dobití, Subaru nezveřejnilo. Dodává však, že novinka je kompatibilní s portem NACS, pročež může využívat síť Superchargerů Tesly. Ty přitom tvoří zhruba polovinu dobíjecí infrastruktury ve Státech.
Ekvivalent asi 19litrové nádrže na naftu je přitom problémem i ve spojení s další výhodou elektrické novinky, tažná kapacita Trailseekeru totiž činí 1 590 kilo. To není málo, po připojení přívěsu a využití potenciálu obou jednotek vám ovšem kapacita baterie bude mizet před očima. Subaru pak sice vozu dodalo systém, který dokáže paket připravit na dobíjení v souladu s venkovní teplotou, nicméně protože maximální dobíjecí výkon činí 150 kW, mnoho to neřeší.
Co se kabiny týče, ta se dočkala 14palcového dotykového displeje, který je tím největším, jaký se ve vozech Subaru objevil. Nechybí ani dvě stanice pro bezdrátové dobíjení mobilů, stejně jako uvnitř najdete také volič jízdních režimů zahrnující módy Snow/Dirt a Deep Snow/Mud. Jaké jsou ale kupříkladu nájezdové úhle, nebylo upřesněno. Světlá výška ovšem činí 210 mm, což je o deset méně než u standardního Outbacku a dokonce o třicet méně než u varianty Wilderness.
Na doplnění dalších informací, zejména pak ceny, bude třeba ještě pár měsíců počkat. V mezičase by přitom měla dorazit varianta od Toyoty, neboť stejně jako má Soltera příbuzného v bZ4X, tak bude mít své dvojče Trailseeker. Rozvor u všech elektromobilů zůstává stejný, mění se pouze zadní převis a tedy objem zavazadelníku. A s ním i karoserie, která z vozu dělá víc SUV.




Trailseeker působí přitažlivěji než výchozí Soltera, vůči které dostal i vyšší výkon. Jenže setrvává u stejně malého paketu baterií, který si příliš netyká třeba s tažnou kapacitou. Foto: Subaru
Zdroj: Subaru
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
před 9 hodinami
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 minutami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před hodinou
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 3 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 11.02. 11:55 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Pneu koutek 11.01. 20:55 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
