Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Downsizing? Mazda nahradí další malý motor větším, tentokrát dokonce diesel
29.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud jde o motory, stalo se v posledních letech normou jejich objemy zmenšovat a nabídku dieselů omezovat. Mazda ale nemá ve zvyku jít s davem.
Na sklonku března Mazda představila inovovaný model CX-3. Poprvé se přitom ukázal na autosalonu v New Yorku, kde si návštěvníci mohli prohlédnout minimum venkovních změn. Mezi ně patří modifikovaná čelní maska, která dostala do vínku více chromu, či přepracované zadní světlomety. Zmínit lze rovněž nový design litých kol či paletu barev obohacenou o odstín Soul Red Crystal, tím nám zvenčí viditelné novinky končí.
O trochu více se Mazda „rozšoupla“ uvnitř, neboť přišla s novými předními sedadly, pozměněnými dveřními panely či překopanou středovou konzolí. Klasická ruční brzda byla nahrazena elektronickou, změny se dotkly i čalounění. Výsledkem všech těchto novinek má být mnohem tišší a vyspělejší kabina, se kterou ovšem Američané mohou spřáhnout pouze dvoulitrový benzinový čtyřválec.
Jak se ovšem ukazuje, ve svém rodišti, stejně jako v Evropě, bude CX-3 k mání ještě s jedním agregátem. Pokud ovšem tipujete dieselovou jedna-pětku, která byla v nabídce dosud, jste vedle jak ta jedle. Japonská automobilka se totiž rozhodla, že bude nadále pokračovat ve svém „upsizingovém” trendu a vyrukovala se zcela novou jedna-osmou. I nadále přitom jde o turbodieselovou jednotku.
Tento krok je s ohledem na současnou averzi k danému typu pohonných jednotek překvapivý, nicméně Mazda říká, že to byla v podstatě jediná možná cesta. Pouze se zvýšením objemu motoru bylo prý možné dosáhnout emisí v rámci normy Euro 6d TEMP. A nejde tu jen o emise, v reálném světě má nový motor „během většiny řidičských situací“ také spalovat méně paliva než ten starý.
Počítat můžeme i s lepší dynamikou, neboť 1,8litrový turbodiesel byl naladěn na 116 koní v 4 000 otáčkách. Dále produkuje 270 Nm, a to v pásmu 1 600 až 2 600 ot./min. Vůči dosluhující pohonné jednotce, která byla představena před pár lety a jejíž životní cyklus tedy není zrovna dlouhý, to představuje nárůst o 11 koní, točivý moment má navíc k dispozici v širším pásmu otáček.
Tím nám informace o novém motoru bohužel končí, bližší se dozvíme nejpozději v létě, kdy faceliftovaná Mazda CX-3 zamíří do evropského prodeje. Kromě výše zmíněného přitom navrch dostane ještě modifikovanou verzi systému Advanced SCBS (Smart City Brake Support), jenž nyní zvládá detekovat chodce i v noci. Finální tečkou jsou pak nové pneumatiky.
















Faceliftovaná Mazda CX-3 se poprvé ukázala před dvěma měsíci v New Yorku. Nyní má po japonském debutu, do Evropy pak dorazí až v létě, s úplně novým, objemnějším dieselem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nejnovější články
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiNové BMW M3 dostane úplně nový typ spalovacího motoru, odhalil manažer automobilky, jsme na něj zvědavi
před 4 hodinamiVolvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před 5 hodinamiŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 7 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1