Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dříve nejprodávanější zahraniční auto Ruska se znovu začalo vyrábět, sankce zastavily produkci jen na 4 měsíce
18.12.2022 | Petr Miler
Zdá se, že na návratu automobilového Ruska alespoň blíže předválečnému stavu se nebudou podílet jen Číňané. Vládnout pravděpodobně budou a z nastalé situace nejspíš vytěží víc než ostatní, ani Korejci se ale nechtějí zcela vzdát svých držav.
Na většině evropských trhů s auty léta dominovaly hatchbacky a kombíky, v posledních letech jsou to hlavně SUV, kterým ale na záda stále dýchají hatchbacky. Část evropských zemí, zejména těch východních, si ale stále libuje v sedanech. Pro nás je to pochopitelné, tříprostorová karoserie má své výhody a nezaměnitelnou eleganci, zrovna v Česku ale většina lidí slyší na vnitřní prostor a jeho využitelnost. A na tomto poli jsou vozy s výklopnou zádí nedostižné.
Rusko patří mezi ty země, které fandí sedanům. Třeba i všechny nejprodávanější Lady jsou malé sedany, a tak byl dlouhá léta nejprodávanějším zahraničním modelem též sedan. Šlo o Hyundai Solaris, které si ještě loni vybralo přes 60 tisíc Rusů. A to byly spíše dozvuky někdejší slávy (i v této zemi začala vládnout SUV), neboť ještě v roce 2015 byly prodeje tohoto Hyundai téměř dvojnásobné (přes 115 tisíc aut).
Šlo v podstatě o ruskou specialitu, která se v této zemi i vyráběla, letošní dění ale její místní produkci učinili utrum. Solaris se tak prodává jen ze zásob a bude rád, když letos pokoří metu 20 tisíc prodaných vozů. Příští rok ale může být znovu lépe - Solaris se totiž vrací do výroby a k dispozici bude jako nový i v Rusku.
Obnovení produkce přímo v zemi bylo nereálné, Hyundai ale má továrnu také ve vedlejším Kazachstánu (Hyundai Trans Kazakhstan), která dříve montovala Solarisy z ruských součástek. Fungovala ze zásob až do července, poté zdroje vyschly, Korejci ale zapracovali a dokázali na tomto místě výrobu rozjet znovu díky komponentům z Číny, Koreje, Indie a částečně stále od dodavatelů z Ruska. Voila, Solaris je po pouhých čtyřech měsících zase zpět.
Říkat si tak nebude, přejme u nás známější jméno Accent, auto ale bude pořád jedno a to samé. K dispozici bude pouze ve výbavě Business s motorem 1,6 o výkonu 123 koní a automatickou převodovkou. Výbavové prvky zahrnují mj. dvojici airbagů, vyhřívání předních sedadel a zrcátek, klimatizaci nebo multimédia s pětipalcovou obrazovkou. Auto už se dá i koupit, jaká je cena? 9,9 milionu tenge (to je kazašská měna), tedy v přepočtu asi 483 tisíc Kč. Žádná láce, na rubly to ale dělá 1,4 milionu a odhaduje se, že v Rusku bude auto k mání oficiálně okolo 1,6 milionu rublů (cca 564 tisíc Kč), což by z něj na současné ruské poměry udělalo zajímavou nabídku.
Pokud se válka bude táhnout dál a dál, jsme přesvědčeni, že cestu kolem sankcí si najde stále více výrobců. Rusové prostě auta kupují znovu víc a kde je poptávka, bude i nabídka. Pro automobilky nedává smysl odolávat jí z politických důvodů - auta, která lidé chtějí, se do země stejně dostanou, akorát bez nich...
Hyundai Solaris bylo v Rusku hitem, vyrábělo se tam a bylo takřka lokální specialitou. Na jaře výroba ustala a dosud se prodává ze zásob. Foto: Hyundai
Nyní se vrací jako Hyundai Accent z kazašské továrny Hyundai. Ta dříve žila z dílů z Ruska, nyní ale bude vyrábět samostatně díky dílům z Koreje, Číny a Indie, vývoz do Ruska je pak formalitou. Foto: Hyundai
Zdroj: Kolesa.kz
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 7 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 8 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 10 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 11 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda