Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit

Volkswagenu se letos nedaří prakticky nikde a jeho prodeje meziročně klesají až o desítky procent. Ne u všech modelů to ale platí. Modernizovaný Teramont v obou provedeních boduje, také je ale větší než Touareg, ač stojí asi polovinu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit

18.11.2021 | Petr Prokopec

Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit

/

Foto: Volkswagen

Volkswagenu se letos nedaří prakticky nikde a jeho prodeje meziročně klesají až o desítky procent. Ne u všech modelů to ale platí. Modernizovaný Teramont v obou provedeních boduje, také je ale větší než Touareg, ač stojí asi polovinu.

Na počátku letošního roku Volkswagen přišel s modernizací svého do té doby největšího SUV. Vůz, který od té doby velikostně ještě předčil model Talagon, se ve Státech prodává jako Atlas, zatímco v Mexiku již užívá označení Teramont. Těchto trhů se nicméně facelift netýkal, místo toho byla inovována varianta pro Rusko. Později přišla i modernizace druhá, trochu odlišná, která je pro změnu určena pro Čínu. Člověk se musí ptát, zda se Volkswagenu vyplatí inovovat dvakrát jinak v krátkém sledu to samé SUV v zemích, které od sebe nejsou příliš vzdálené.

Tuhle otázku ale nechejme na německých účetních a raději připomeňme provedené inovace, dopředu se nastěhovala nová maska s úzkými vertikálními lamelami a jednou horizontální podsvícenou lištou. Nová jsou i světla, která mají jak odlišnou grafiku, tak i tvar. A aby toho nebylo málo, dorazil také přepracovaný nárazník, jenž už tak mohutnému vozu dodává na robustnosti. Zároveň disponuje i odlišnými vzduchovými kapsami, jakkoliv ty se zdají být spíše ozdobné než plně funkční.

Přesunout se můžeme dozadu, kde facelift svým pojetím navazuje spíše na předchozí ztvárnění předku. Nicméně i zde došlo na inovace, neboť světla mají odlišnou grafiku a za pomoci LED došlo k jejich propojení. Podsvícené je nicméně i logo značky, kromě toho pak přibylo i více chromu, což ostatně platí i o bocích. Kromě toho můžeme zmínit ještě příchod nového střešního spoileru a poupraveného nárazníku, tím je nicméně přerod u konce.

Podobný přístup je spojen rovněž se stylovou variantou Teramont X imitující kupé, jakkoliv ta se dočkala vlastního unikátního stylu. Maska nyní lépe navazuje na původní světlomety, zatímco v rámci nárazníku došlo na zvýraznění černě lakovaných elementů. Podobně je na tom i záď, kde taktéž došlo na příchod či zvýraznění černých prvků. Kromě toho se stylové provedení dočkalo i většího množství chromových linek a 21palcových kol, za nimiž prosvítají červeně lakované třmeny. Zatímco základní Teramont svým vzhledem ani teď moc neoslní, verzi X to snad i sluší.

V této podobě auta vstoupila do prodeje a nevede se jim vůbec špatně. Uvážíme-li, že VW letos strádá v Číně prakticky se vším krom levné Jetty, měl by být velký a drahý Teramont s prodeji spíše v křeči, modernizace ale zjevně zabrala. Za první tři kvartály se letos v zemi prodalo 41 793 exemplářů obou variant, což už téměř překonává jejich odbyt za celý loňský rok (46 995). Jde tedy o celkem citelný růst v době, kdy se celkové prodeje VW posouvají přesně opačným směrem.

Když se ale podíváme na ceny, možná se ani není čemu divit. Na dnešní dobu jsou překvapivě levná, tedy alespoň relativně levná, s faceliftem své ceny dokonce snížila. SUV-kupé Teramont X je navíc tím dostupnějším, neboť jeho ceny začínají na 282 000 CNY, tedy asi 980 tisících Kč. To je slušná nabídka vzhledem k tomu, že Touareg u nás začíná na více jak 1,9 milionu Kč a naopak zdražuje, i když se nemění. Teramont pak startuje na 292 000 CNY, tedy asi 1,015 milionu Kč.

Pod kapotou se nadále nachází pouze přeplňované dvoulitry 330 TSI a 380 TSI, které nabízí 186 nebo 220 koní - čísla před označením poukazují na maximální točivý moment v Newtonmetrech. Motory pak posílají výkon na všechna kola přes automat DSG. Ve hře dříve byl i 300koňový šestiválec, ten by ale zjevně příliš dráždil čínské touhy po minimalizaci spotřeby.


Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 1 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 01Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 2 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 02Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 3 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 03Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 4 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 04Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 5 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 05Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 6 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 06Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 7 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 07Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 8 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 08Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 9 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 09Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 10 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 10Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 11 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 11Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 12 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 12Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 13 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 13Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 14 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 14
VW Teramont pro Čínu se dočkal modernizace... Foto: Volkswagen

Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 15 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 15Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 16 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 16Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 17 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 17Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 18 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 18Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 19 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 19Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 20 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 20Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 21 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 21Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 22 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 22Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 23 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 23Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 24 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 24Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 25 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 25Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 26 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 26Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 27 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 27Druhé největší SUV VW v novém je nečekaný prodejní hit, při jeho cenách se ale nelze divit - 28 - VW Teramont a Teramont X 2021 facelift ceny 28
...stejně jako jeho stylovější varianta X. Ta se nám nyní zdá docela atraktivní, zvlášť při ceně startující pod 1 milionem Kč v přepočtu. O zákazníky tak nemá nouze, u nás si ale něčem takovém můžeme nechat jen zdát. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše