Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě
20.1.2021 | Petr Prokopec
Za největší SUV Volkswagenu u nás léta platí model Touareg za miliony, VW ale vyrábí a prodává ještě větší a paradoxně o hodně levnější model jménem Teramont. Ten se prodává i v Rusku.
Pokud v současné době zatoužíte po opravdu velkém SUV s logem Volkswagenu, je třeba, abyste na bankovním účtu měli minimálně 1 556 900 Kč. Právě na takovou sumu vás vyjde Touareg osazený třílitrovým turbodieselem o výkonu 231 koní. Počítat pak dále můžete s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, stejně jako s 4,9metrovou délkou a 2,9metrovým rozvorem. I přes dané dimenze se však dovnitř usadí vždy jen pětice pasažérů, což zejména pro početnější rodiny může představovat problém.
Jen málokdo přitom ví, že v Evropě je k mání alternativní řešení, dokonce nedaleko od našich hranic. Jakkoliv je Volkswagen Atlas ryze americkou záležitostí, jako Teramont se toto SUV neprodává pouze v Číně či Mexiku, ale také v Rusku. A stejně jako ve zbytku světa se i tamní klientela může těšit na modernizované provedení, které dostalo do vínku především přední nárazník s výraznějšími vstupy vzduchu a bohatším chromováním. Pozměněna pak byla i maska chladiče, stejně jako grafika světlometů. A nový je i design litých kol či zadní nárazník.
Suma sumárum zde tak máme klasický facelift, který se uvnitř zaměřuje především na výbavu. Na ruském trhu budou k mání čtyři úrovně výbavy Respect, Status, Exclusive a R-Line, kdy ve všech případech lze počítat s multimédii a osmipalcovou obrazovkou, bezdrátovým dobíjením mobilů, třízónovou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, adaptivním tempomatem či třeba autonomními brzdami. Mimo to nechybí ani 18palcová litá kola.
V případě stupně Status již nechybí uvnitř kožené čalounění, zatímco úroveň Exclusive přihazuje rovněž 20palcová kola nebo sadu kamer monitorujících prostor celého vozu. R-Line je pak spojeno se sportovněji stylizovaným bodykitem, který navíc může doplnit pouze vrcholná 3,6litrová šestiválcová jednotka s 250 koňmi. V případě ostatních variant nicméně může klientela sáhnout po dvoulitrovém čtyřválci, který si ke 220 koním pomáhá turbodmychadlem. Tři-šestka je pro změnu atmosférická.
Tím nám novinky končí, konkrétní zahájení prodeje zatím Volkswagen neuvedl. Stejně tak není známa ani cena. Nicméně provedení před faceliftem startovalo okolo 2,5 milionu rublů (cca 733 tisíc Kč) za vůz s čtyřválcem. Kvůli šestiválci ovšem nebylo třeba sahat do kapsy výrazně hlouběji, k mání byl od 2,9 mil. RUB (851 tisíc Kč). To je na 5,1metrové SUV, jež dokáže pobrat až sedm cestujících, opravdu slušná cena. Zvláště v porovnání s částkou, kterou je třeba si připravit na Touareg.
Lze už jen dodat, že Teramont se v Rusku nevyrábí, i verze pro tento trh sjíždí z montážních linek v americké Chattanooze. Je tedy jisté, že pokud by tento model zamířil také na český trh, jeho cena by se od té ruské již příliš nelišila. Podobně je ale jisté, že se tak nestane a nikoliv jen proto, že by tím Volkswagen ohrozil své výdělečnější modely. Podle Bruselu by Teramont svými „nehospodárnými“ motory patrně přispěl k destrukci evropského klimatu, a tak tu není vítán.







VW Teramont se dočkal modernizace. I po faceliftu přitom bude k mání na ruském trhu, a to nadále s dvoulitrem i šestiválcem. Foto: Volkswagen
Změny vůči dosavadnímu provedení jsou jasně patrné na první pohled. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Nové BMW M3 s bizarním výfukem předvedlo svůj zvuk. Zní stejně podivně, jako vypadá
5.3.2021 - Elon Musk si pochvaloval přistání rakety, která záhy explodovala, lidé mu to dali „sežrat”
4.3.2021 - Rusové zkusil umýt auto venku v -40°C, dopadlo to tak, jak od začátku muselo
3.3.2021 - Řidič se v uskákaném malém Fiatu v 210 km/h prohnal kolem policejní hlídky
2.3.2021
Nejčtenější články
- Češi shodili oficiální autoservisy v hodnocení kvality, nejhůř je na jihu Čech
5.2.2021 - Majitel prodává úchvatnou sbírku vzácných Porsche, dá ji jen celou, přijme jedinou měnu
5.2.2021 - Rusové postavili z armádní ikony off-road do velké nepohody, levně ho nabízí civilistům
5.2.2021 - Nejopulentnější SUV světa se poprvé ukázalo v novém, je ještě bláznivější
5.2.2021 - Pokus Italů o silniční jachtu soupeřící s Audi byl takový průšvih, že už o něm nikdy nechtěli mluvit
5.2.2021 - Čech si pohrál se Škodou Octavia 3 Combi, udělal z ní rodinnou střelu k pohledání
6.2.2021 - Manažer vysvětlil, proč teď automobilky zavírají jednu továrnu za druhou
6.2.2021 - Sovětská monstra s motory 38,9 V12 utáhla cokoli a kamkoli, nakonec posloužila dobré věci
6.2.2021 - K mání je nový německý král ztráty hodnoty, 1 ujetý km přišel majitele na 1 879 Kč
6.2.2021 - Nejstylovější Duster se vrátí v novém, u nás ale bude znovu zakázaným ovocem
6.2.2021
Nové na MotoForum.cz
Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Auto s vyšším posedem 00:15 - Honza42
- Dacia Logan (2021) / Škoda Rapid (2019) / Škoda Octavia 3 22:47 - rutak11
- Koronavirus 22:35 - GeneHawkins
- Politický koutek 20:51 - honziss
- Policejní kontroly a měření 17:07 - řidičBOB
- Volkswagen obecne 11:43 - abgx1
- Onboard videa 6.3.2021 - aikoN
- Fiat a vše kolem nich 6.3.2021 - M.Z.
- BMW Divize 6.3.2021 - M.Z.
- Porsche - vse o sportovnich modelech 6.3.2021 - HondaMan