Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě

Za největší SUV Volkswagenu u nás léta platí model Touareg za miliony, VW ale vyrábí a prodává ještě větší a paradoxně o hodně levnější model jménem Teramont. Ten se prodává i v Rusku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě

20.1.2021 | Petr Prokopec

Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě

/

Foto: Volkswagen

Za největší SUV Volkswagenu u nás léta platí model Touareg za miliony, VW ale vyrábí a prodává ještě větší a paradoxně o hodně levnější model jménem Teramont. Ten se prodává i v Rusku.

Pokud v současné době zatoužíte po opravdu velkém SUV s logem Volkswagenu, je třeba, abyste na bankovním účtu měli minimálně 1 556 900 Kč. Právě na takovou sumu vás vyjde Touareg osazený třílitrovým turbodieselem o výkonu 231 koní. Počítat pak dále můžete s osmistupňovým automatem a pohonem všech kol, stejně jako s 4,9metrovou délkou a 2,9metrovým rozvorem. I přes dané dimenze se však dovnitř usadí vždy jen pětice pasažérů, což zejména pro početnější rodiny může představovat problém.

Jen málokdo přitom ví, že v Evropě je k mání alternativní řešení, dokonce nedaleko od našich hranic. Jakkoliv je Volkswagen Atlas ryze americkou záležitostí, jako Teramont se toto SUV neprodává pouze v Číně či Mexiku, ale také v Rusku. A stejně jako ve zbytku světa se i tamní klientela může těšit na modernizované provedení, které dostalo do vínku především přední nárazník s výraznějšími vstupy vzduchu a bohatším chromováním. Pozměněna pak byla i maska chladiče, stejně jako grafika světlometů. A nový je i design litých kol či zadní nárazník.

Suma sumárum zde tak máme klasický facelift, který se uvnitř zaměřuje především na výbavu. Na ruském trhu budou k mání čtyři úrovně výbavy Respect, Status, Exclusive a R-Line, kdy ve všech případech lze počítat s multimédii a osmipalcovou obrazovkou, bezdrátovým dobíjením mobilů, třízónovou klimatizací, vyhřívanými předními sedadly, elektricky ovládaným víkem zavazadelníku, adaptivním tempomatem či třeba autonomními brzdami. Mimo to nechybí ani 18palcová litá kola.

V případě stupně Status již nechybí uvnitř kožené čalounění, zatímco úroveň Exclusive přihazuje rovněž 20palcová kola nebo sadu kamer monitorujících prostor celého vozu. R-Line je pak spojeno se sportovněji stylizovaným bodykitem, který navíc může doplnit pouze vrcholná 3,6litrová šestiválcová jednotka s 250 koňmi. V případě ostatních variant nicméně může klientela sáhnout po dvoulitrovém čtyřválci, který si ke 220 koním pomáhá turbodmychadlem. Tři-šestka je pro změnu atmosférická.

Tím nám novinky končí, konkrétní zahájení prodeje zatím Volkswagen neuvedl. Stejně tak není známa ani cena. Nicméně provedení před faceliftem startovalo okolo 2,5 milionu rublů (cca 733 tisíc Kč) za vůz s čtyřválcem. Kvůli šestiválci ovšem nebylo třeba sahat do kapsy výrazně hlouběji, k mání byl od 2,9 mil. RUB (851 tisíc Kč). To je na 5,1metrové SUV, jež dokáže pobrat až sedm cestujících, opravdu slušná cena. Zvláště v porovnání s částkou, kterou je třeba si připravit na Touareg.

Lze už jen dodat, že Teramont se v Rusku nevyrábí, i verze pro tento trh sjíždí z montážních linek v americké Chattanooze. Je tedy jisté, že pokud by tento model zamířil také na český trh, jeho cena by se od té ruské již příliš nelišila. Podobně je ale jisté, že se tak nestane a nikoliv jen proto, že by tím Volkswagen ohrozil své výdělečnější modely. Podle Bruselu by Teramont svými „nehospodárnými“ motory patrně přispěl k destrukci evropského klimatu, a tak tu není vítán.


Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 1 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 01Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 2 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 02Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 3 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 03Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 4 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 04Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 5 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 05Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 6 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 06Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 7 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 07
VW Teramont se dočkal modernizace. I po faceliftu přitom bude k mání na ruském trhu, a to nadále s dvoulitrem i šestiválcem. Foto: Volkswagen

Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 8 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 08Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 9 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 09Největší a přitom levné SUV VW má nový háv. Možná ani nevíte, že se prodává i v Evropě - 10 - Volkswagen Teramont 2021 Rusko facelift 10
Změny vůči dosavadnímu provedení jsou jasně patrné na první pohled. Foto: Volkswagen

Zdroj: Volkswagen

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše