Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Druhý model Bugatti bude tak neobvyklý, že se nebude podobat ničemu, co známe
26.5.2019 | Petr Prokopec
Žádné spekulace, ale slova samotného šéfa Bugatti naznačují, že i druhý model značky bude něco zcela mimořádného. Prý půjde o jedinečný stroj v rámci celého automobilového světa.
Bugatti Veyron se nesmazatelně zapsalo do historie jako technologický milník. Pro samotnou automobilku však do jisté míry šlo o prokletý projekt, který skončil obrovskou ztrátou. Teprve s modelem Chiron se dostala do ziskových vod, k čemuž přispěl i příchod Stephana Winkelmanna. Někdejší šéf Lamborghini stejně jako na svém původním působišti i v Molsheimu skvěle vytušil potenciál Bugatti, a proto začal na trh posílat jednu speciální verzi za druhou.
Winkelmann má ovšem pocit, že tato kráva by se dala podojit ještě více, a proto nově oživil spekulace týkající se druhého modelu. Ten si Bugatti dosud nemohlo dovolit, zejména kvůli omezené produkční kapacitě. Ta sice zůstává víceméně nezměněna, což znamená, že značka zvládá ručně smontovat okolo 70 aut ročně, ovšem právě způsob, jakým plní koncernovou pokladnici, otevřel Winkelmannovi dveře dokořán. K dispozici tak má nyní zdroje, se kterými si může dovolit pomalu cokoliv. A jak se zdá, železo opravdu hodlá kout, dokud je žhavé.
„Myslím, že máme příležitost vyrábět více než jen jeden vůz,“ uvedl šéf značky s tím, že novinka by s ohledem na historii Bugatti musela být extrémně rychlá, ovšem zároveň by šlo o vůz, se kterým by nebyl problém jezdit na denní bázi. „Klidně by mohlo jít i o elektromobil,“ dodal Winkelmann. Ovšem zároveň připomněl, že ať už by druhý model byl jakýkoliv, stoprocentně by musel zamířit na absolutní vrchol. Z toho důvodu ale s alternativním ústrojím příliš nepočítáme, Bugatti by muselo porazit Teslu či chorvatský Rimac, což zní v této chvíli vcelku nepravděpodobně.
Hnací ústrojí ale není tou největší neznámou, Winkelmann utrousil pár slov na téma pojetí vozu a zamotal tím hodně hlav. Prohlásil, že novinka by byla pojata tak, že by nepřipomínala nic, co už známe. Buď tedy nepůjde o nic jako kupé, roadster, sedan, kombík, crossover, SUV, MPV, hatchback či liftback nebo fastback a nebo některý z takto koncipovaných vozů dostane hodně vyhraněný design. Od věci by pak nemusel být třeba přepychový třídveřový shooting brake.
Pokud se novinka opravdu ukáže, bude o trochu levnější než Chiron. Stále sice bude startovat minimálně na jednom milionu Eur (cca 25,8 mil. Kč), tato suma by ale již měla být zkousnutelná pro daleko větší množství lidí. Je tak dost možné, že navýšena by byla i produkce, která v případě stávajícího kupé má strop na pěti stech kusech. Bugatti přitom již více než 400 aut prodalo a přes 180 dodalo. I kdyby tedy své portfolio nerozšířilo, bude mít ještě pár let dost co dělat.


Stephan Winkelmann začal nově mluvit o druhém modelu Bugatti...
...ten však nemá připomínat nic, co je v současnosti na trhu. Pokud by tedy šlo spekulované SUV, muselo by být pojato velmi specificky, třeba jako virtuální koncept Megalon na těchto ilustracích
Zdroj: Motor1
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Borja Gomez tragicky zahynul včera 17:12
- Top crash pilotů po 10 Grand Prix včera 16:05
- BMW R 1300 RS 2025: sportovnější roadster včera 12:25
- Testy Moto2 a MotoGP v Brně 2.7.2025
- Zamíří Aron Canet do WSBK? 2.7.2025
Nejčtenější články
Autopůjčovnám hrozí kvůli elektromobilům krach, varují Britové, byla by to rána i pro samotné výrobce aut
4.6.2025Dodnes jediný majitel si před 37 léty koupil špičkovou „komunistickou” vývozní Škodu. Moc toho s ní nenajel, až teď ji prodává
4.6.2025Ford Focus na některých místech neobjednáte už v žádné verzi. Jeden slavný příběh se chýlí ke konci, i když zájem nepolevuje
4.6.2025Čínský majitel Volva a Mercedesu pod svou značkou takřka zkopíroval Audi A7, autu dal jméno A7
4.6.2025Šéf ostrých Mercedesů opravdu nepochopil nic. Spásu pro váznoucí zájem o jeho auta hledá ve výraznějším designu
4.6.2025
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 12:35 - řidičBOB
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB