Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané budou levnou kopii amerického hitu prodávat i na západě, zábrany zjevně dál nemají
7.11.2021 | Petr Prokopec
Představa, že si Číňané prošli jakousi érou kopírování cizích aut a teď už jdou svou vlastní cestou, zas jednou bere za svou. Jejich novinka možná není stoprocentní plagiát, spoustou prvků ale evidentně kopíruje Ford Bronco.
Ford terpve loni odhalil novou generaci modelu Bronco a boduje s ní možná i víc, než si sám přál. Navzdory složité situaci na trhu poptávka po této novince dalece přesahuje to, co je automobilka schopna vyrobit a v USA je nutné čekat na dodání žádaných specifikací měsíce, nebo se spokojit se značnými příplatky k oficiálním cenám. Kde všude bude vůz k mání mimo USA, zatím není jasné, nakonec ale dorazí i do Evropy. O Asii nebo Austrálii zatím nepadlo slovo, zájemci o něj ale nebudou muset až tak truchlit, čínský koncern Great Wall Motors (GWM) jim totiž už nabízí nebo brzy nabídne svou vlastní interpretaci téhož.
Možná jste zaznamenali, že hned loni, krátce po odhalení Bronca, představit pod svou prémiovou značkou Wey ortodoxní a přitom luxusní SUV zvané Tank 300, která je jasnou kopii právě nového Fordu. Nejde sice o dokonalý plagiát, „inspirace” americkým SUV je ale jasná. Přední diodové světlomety jsou úplně stejného ražení a po vzoru amerického originálu dokonce dostaly i boční linky. Opisovalo se nicméně rovněž vzadu, kde najdeme vertikální lampy. Vedle levé se nachází madlo pátých dveří, jež se otvírají do strany a slouží k uchycení rezervy. Došlo pak i na „vykousnutí“ zadního nárazníku a další detaily. A pokud je něco přece jiné, vypadá to jako z Jeepu Wrangler.
Že se i tak velká a významná automobilka jako GWM stále uchyluje k podobným praktikám v Číně, překvapí jen trochu, ona ale Tank 300 nabídne i na západních trzích. Tím prvním bude Austrálie, kde se GWM daří s jinou značkou Haval, a tak právě tam dorazí stejný model pod označením Haval Tank 300. Krom jména ale půjde o totéž v bledě modrém, a to i technicky.
Vůz tedy stejně jako Wey dorazí na trh pouze s pětidveřovém provedením, které bude postaveno na modulární platformě GW P01 zvané též Tank - odtud jméno vozu. V případě selekce pohonných ústrojí se Číňané nehodlají držet zkrátka - základem se stane 2,0litrové turbo s 224 koňmi, vůz dostane i 2,4litrový turbodiesel se 181 koňmi, očekávat pak lze i vrcholný třílitrový šestiválec., který nabízí 354 koní a 500 Nm točivého momentu. Číňané se mimo to v jeho případě chlubí 38procentní termální efektivitou a do party chtějí přidat i pluh-in-hybridní verzi.
Bohatá výbava bude samozřejmostí, a to i ta technická. Tank 300 nabídne samozřejmě pohon 4x4, uzamykatelné diferenciály, redukci, 9 jízdních režimů, sledování okolí 360° kamerou, světlou výšku 224 mm, brodivost skoro metr a nájezdové a sjezdové úhly 36,3 resp. 37,2°. To jsou skutečně velmi přesvědčivé parametry a podpoří je i cena, která má v Austrálii v přepočtu začít na 760 tisících Kč (v Číně začíná na 600 tisících Kč).
To je sice víc než kolik stojí Bronco v Americe, ale to je z hlediska cen jiný svět, v Austrálii platí spíše evropské poměry a nic podobného se tam od zavedených značek za podobné peníze koupit nedá. Jinou otázkou je, co na to řekne Ford. Tak trochu ale tušíme, že nic - sám potřebuje v Číně prodávat, aby přežil těžké časy a bojem proti GWM, které je sice veřejně obchodovanou firmou, ale jejím nejvýznamnějším akcionářem je stát, se mu nejspíš chtít nebude.
Tank 300 známe z Číny jako Wey (zde ve verzi Tribute to Monet) a je to zjevná kopie Fordu Bronco. Nyní míří do Austrálie jako Haval a svůj vzhled jistě nezmění. Foto: Great Wall Motors
Zdroj: Great Wall Motors
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Fiskeru došly peníze. Už neplatí ani úroky z dluhů, bankrot očekává každým dnem
před 32 minutami - Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 11 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
včera - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
včera - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 05:27 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis