Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 5 2015: facelift odvál logo Citroënu, přivál novou tvář
16.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka dostala rovněž nové světlomety či sedmipalcový displej. Pod kapotou pak na konci roku nabídne až 210 benzinových koní.
V poslední době jsme zmínili, že divize DS francouzské automobilky Citroën zejména v Evropě strádá. Tyto registrace pak táhnou ke dnu i globální prodeje, které nezvládá zachránit ani Čína, jež pro znovuzrozenou značku představuje nejlukrativnější odbytiště. Šéf divize Yves Bonnefont má však plán, který počítá s budováním nových showroomů, díky čemuž by registrace měly opětovně vzrůst. Kromě toho plánuje návrat loga DS do Spojených států, a aby toho nebylo málo, pak zde máme modernizaci modelu DS 5.
Tento pětidveřový hatchback postavený na platformě PF2 se dočká zásadní proměny zejména v čelních partiích, kde najdeme novou masku. Ta dala definitivně sbohem chromovanému logu Citroënu a místo toho tlačí do popředí iniciály divize. Novinka se tak má definitivně odříznout od svého plebejského původu, což jen potvrzuje absence jakýchkoliv log či nápisů francouzské značky na zádi či v interiéru. Mimo to zde změnu samotného názvu, kdy dříve jsme se museli obejít bez mezery (DS5 versus DS 5).
Dále můžeme zmínit také nové xenonové světlomety, jimž společnost dělají diody pro denní svícení. Změnami prošel rovněž nárazník a jiná jsou taktéž litá kola, zatímco vzadu najdeme lehce zrevidovaná světla a duální chromovou koncovku výfuku. To je ale po stránce exteriérové vše, i když i tak málo stačilo ke změně celkové vizáže. Je ovšem trochu sporné, zda tato modifikace pomůže vozu v úspěchu na evropských trzích, neboť samotná maska vypadá alespoň na fotkách poněkud „čínsky“.
Odpověď na tuto otázku nám ovšem poskytnou teprve příští měsíce, pročež se namísto spekulování rovnou podíváme do kabiny. Ta se dočkala nového barevného dotykového displeje, díky kterému na středové konzoli najdeme o 12 tlačítek méně. Vše působí mnohem elegantnějším dojmem, přičemž zároveň Citroën přidal na moderních technologiích. Nově tak můžete využít systému Mirror Screen, který se zmiňovaným displejem spáruje váš mobilní telefon.
Sáhnout můžete i po sedadlech s pamětí a masážním strojkem, vyhřívaných venkovních zrcátkách, head-up displeji, zpětné kameře nebo asistentu rozjezdu do kopce. Mimo to mohou kupující zvolit jednu ze tří variant koženého čalounění, kdy vrcholem je semi-anilinové provedení. To je k dispozici v designu řemínku od hodinek, což je varianta, kterou si dosud při koupi vybrala pětina všech zákazníků. Nově lze toto čalounění zvolit v černo-modré kombinaci.
V rámci motorového prostoru lze očekávat prozatím jen jeden benzinový agregát, a sice jedna-šestku THP. Ta je spárována se šestistupňovým automatem, který na přední kola přenáší 165 koní. Oproti předchozí verzi se dočkáme nižší spotřeby, která poklesla na 5,9 l/100 km. Mimo tuto verzi ovšem bude k závěru letošního roku k dispozici tento agregát naladěný na 210 koní, které pro změnu doplní šestistupňový manuál.
Tím jsme ovšem s vonnějšími oktany hotovi a můžeme se přesunout k dieselům, které profitují z nového filtru pevných částic, jenž emise NOx redukuje o 90 procent a CO2 o čtyři procenta. K mání je vždy jen dvoulitrový čtyřválec, který může produkovat 120, 150 nebo 180 koní. V prvních dvou případech má přenos výkonu na starosti manuální převodovka, nejsilnější verzi je ovšem vyhrazen automat.
Spotřeba těchto pohonných jednotek se pohybuje mezi 3,8 a 4,4 litry na sto kilometrů, ještě méně žíznivý ovšem chce být hybridní agregát kombinující elektromotor s dieselem. V jeho případě se totiž máme dočkat 3,5litrového průměru a dokonce 3,1litrové spotřeby ve městě. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě nese možnost jízdy čistě na elektřinu, mimo to ovšem může být 200 koní soustavy přerozděleno mezi přední a zadní nápravu.
Tím nám tisková zpráva končí, dodat již můžeme jen informace z bezpečnostního soudku. DS 5 totiž nově může profitovat z detekce vozů ve slepém úhlu, stejně tak je ovšem v nabídce i nadále třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu. Více se dozvíme na autosalonu v Ženevě, včetně plánovaného zahájení prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.





Citroën DS5 prošel změnami zvenčí, uvnitř i pod kapotou. A co víc, nově se jmenuje pouze DS 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž na parkovišti bouchnul dveřmi do vedle stojícího auta, zareagoval na to neuvěřitelným způsobem
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj spustil třítunový sud
25.3.2023Policie nechápe, Polák v prťavém Fiatu převážel 1,5 tuny až skoro 9metrových klád dřeva
24.3.2023
Nejčtenější články
Nadšenec vyzkoušel, jak daleko dojede elektromobil při tažení přívěsu, výsledek zaskočil i jeho
27.2.2023Bugatti v honbě za dokonalostí zaměstnává člověka, z jehož existence budou Tesle vstávat vlasy hrůzou
27.2.2023Nejlevnější moderní SUV Škody jako ojeté kupodivu láká i cenou, už po roce výrazně ztrácí na ceně
27.2.2023Jen v Itálii: Alfa Romeo předem skoro vyprodala auto, o kterém ani neví, jestli ho vůbec bude vyrábět
27.2.2023Jednu z posledních dodnes zánovních krásek 90. let, které téměř do jedné sežrala rez, nikdo nechce koupit
27.2.2023
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva