Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS 5 2015: facelift odvál logo Citroënu, přivál novou tvář
16.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzská novinka dostala rovněž nové světlomety či sedmipalcový displej. Pod kapotou pak na konci roku nabídne až 210 benzinových koní.
V poslední době jsme zmínili, že divize DS francouzské automobilky Citroën zejména v Evropě strádá. Tyto registrace pak táhnou ke dnu i globální prodeje, které nezvládá zachránit ani Čína, jež pro znovuzrozenou značku představuje nejlukrativnější odbytiště. Šéf divize Yves Bonnefont má však plán, který počítá s budováním nových showroomů, díky čemuž by registrace měly opětovně vzrůst. Kromě toho plánuje návrat loga DS do Spojených států, a aby toho nebylo málo, pak zde máme modernizaci modelu DS 5.
Tento pětidveřový hatchback postavený na platformě PF2 se dočká zásadní proměny zejména v čelních partiích, kde najdeme novou masku. Ta dala definitivně sbohem chromovanému logu Citroënu a místo toho tlačí do popředí iniciály divize. Novinka se tak má definitivně odříznout od svého plebejského původu, což jen potvrzuje absence jakýchkoliv log či nápisů francouzské značky na zádi či v interiéru. Mimo to zde změnu samotného názvu, kdy dříve jsme se museli obejít bez mezery (DS5 versus DS 5).
Dále můžeme zmínit také nové xenonové světlomety, jimž společnost dělají diody pro denní svícení. Změnami prošel rovněž nárazník a jiná jsou taktéž litá kola, zatímco vzadu najdeme lehce zrevidovaná světla a duální chromovou koncovku výfuku. To je ale po stránce exteriérové vše, i když i tak málo stačilo ke změně celkové vizáže. Je ovšem trochu sporné, zda tato modifikace pomůže vozu v úspěchu na evropských trzích, neboť samotná maska vypadá alespoň na fotkách poněkud „čínsky“.
Odpověď na tuto otázku nám ovšem poskytnou teprve příští měsíce, pročež se namísto spekulování rovnou podíváme do kabiny. Ta se dočkala nového barevného dotykového displeje, díky kterému na středové konzoli najdeme o 12 tlačítek méně. Vše působí mnohem elegantnějším dojmem, přičemž zároveň Citroën přidal na moderních technologiích. Nově tak můžete využít systému Mirror Screen, který se zmiňovaným displejem spáruje váš mobilní telefon.
Sáhnout můžete i po sedadlech s pamětí a masážním strojkem, vyhřívaných venkovních zrcátkách, head-up displeji, zpětné kameře nebo asistentu rozjezdu do kopce. Mimo to mohou kupující zvolit jednu ze tří variant koženého čalounění, kdy vrcholem je semi-anilinové provedení. To je k dispozici v designu řemínku od hodinek, což je varianta, kterou si dosud při koupi vybrala pětina všech zákazníků. Nově lze toto čalounění zvolit v černo-modré kombinaci.
V rámci motorového prostoru lze očekávat prozatím jen jeden benzinový agregát, a sice jedna-šestku THP. Ta je spárována se šestistupňovým automatem, který na přední kola přenáší 165 koní. Oproti předchozí verzi se dočkáme nižší spotřeby, která poklesla na 5,9 l/100 km. Mimo tuto verzi ovšem bude k závěru letošního roku k dispozici tento agregát naladěný na 210 koní, které pro změnu doplní šestistupňový manuál.
Tím jsme ovšem s vonnějšími oktany hotovi a můžeme se přesunout k dieselům, které profitují z nového filtru pevných částic, jenž emise NOx redukuje o 90 procent a CO2 o čtyři procenta. K mání je vždy jen dvoulitrový čtyřválec, který může produkovat 120, 150 nebo 180 koní. V prvních dvou případech má přenos výkonu na starosti manuální převodovka, nejsilnější verzi je ovšem vyhrazen automat.
Spotřeba těchto pohonných jednotek se pohybuje mezi 3,8 a 4,4 litry na sto kilometrů, ještě méně žíznivý ovšem chce být hybridní agregát kombinující elektromotor s dieselem. V jeho případě se totiž máme dočkat 3,5litrového průměru a dokonce 3,1litrové spotřeby ve městě. Hlavní zásluhu na tom samozřejmě nese možnost jízdy čistě na elektřinu, mimo to ovšem může být 200 koní soustavy přerozděleno mezi přední a zadní nápravu.
Tím nám tisková zpráva končí, dodat již můžeme jen informace z bezpečnostního soudku. DS 5 totiž nově může profitovat z detekce vozů ve slepém úhlu, stejně tak je ovšem v nabídce i nadále třeba monitoring jízdy ve zvoleném pruhu. Více se dozvíme na autosalonu v Ženevě, včetně plánovaného zahájení prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Citroën DS5 prošel změnami zvenčí, uvnitř i pod kapotou. A co víc, nově se jmenuje pouze DS 5
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejnovější články
- Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před hodinou - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 2 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 4 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
včera - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry