Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
DS Performance: Citroën spouští sportovní divizi, bude z ní francouzské M?
21.8.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové oddělení nebude jen pouhým sponzorem, postaralo se i o vývoj elektromotoru či převodovky. Reálně však za vším můžeme hledat Citroën.
Poté, co Citroën úspěšně resuscitoval jméno DS, došlo loni v červnu k založení zcela nové značky nesoucí tato dvě písmena. Úspěch má především na čínském trhu, v Evropě však již registrace tak působivé nejsou. Lehčí nakopnutí prodejů proto Francouzi očekávají od nově založené divize DS Performance, která se hodlá profilovat ve světě motorsportu a jednou třeba dá za vznik i nějakému výkonnému silničnímu stroji.
Prozatím jsou aktivity oddělení spojeny především s šampionátem Formule E, kde automobilka hodlá podporovat tým DS Virgin Racing. Nejde přitom pouze o logo, které se objeví na bocích speciálu DSV-01, mimo to Francouzi dodali také elektromotor, převodovku, zadní zavěšení a chladicí systém. Dále pak značka ve spolupráci se společností Magneti Marelli vyvinula řídicí jednotku hnacího ústrojí.
Logicky samozřejmě můžeme předpokládat, že za vším stojí zaměstnanci Citroënu, jen pracující pod jinou hlavičkou. Obdobnou strategii ostatně užívá třeba taková aliance Renault-Nissan, která se v rámci seriálu Formule 1 profiluje pomocí luxusní automobilky Infiniti. V případech obou značek se přitom načerpané zkušenosti mají promítnout do silničních modelů.
„DS Performance bude víc než výzkumná a vývojová laboratoř, bude představovat skutečnou výkladní skříň technologického know-how a avantgardního ducha značky DS,“ říká Yves Bonnefont, generální ředitel značky DS. Ze závodních okruhů by se tedy použité technologie měly časem přenést na veřejné komunikace.
Nic bližšího či konkrétního aktuálně nebylo zmíněno, pročež můžeme dodat pouze tolik, že speciál DSV-01 byl před pár týdny homologován asociací FIA. Samotná sezóna Formule E odstartuje 17. října v Pekingu, odkud se šampionát přesune do Malajsie, Urugvaje či Argentiny. V Evropě si pak tiché monoposty budeme moci vychutnat až v dubnu ve Francii.



Nová sportovní divize DS Performance se bude prozatím profilovat v šampionátu Formule E
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Nádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
před hodinouLada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva