Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrická Kia Soul EV v detaiech: dojezd prý až 200 km, dobití za 5 hodin
12.11.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Kia potvrdila plány na výrobu elektrické verze svého modelu Soul a poskytla světu více detailů. V akumulátorech uloží 27 kWh energie.
Kia Soul EV bude prvním elektromobilem této značky, prodávaným mimo Koreu. Již dříve se o této verzi Soulu mluvilo, také ve spojitosti s celkem odvážnými odhady dojezdu a doby nabíjení, až nyní ale Kia pustila do světa více detailů o elektrickém Soulu, který je založen na faceliftovaném provedení standardního modelu. Oproti benzínové verzi by měla ta elektrická mít aerodynamičtější litá kola a projektorová a LED světla. Jiný by měl být také interiér, zejména v oblasti přístrojového panelu a středové konzoly, která má dostat 8" dotykový displej.
Jedním z největších problémů elektromobilů je mizerný dojezd. Kia Soul EV má na jedno nabití ujet až 200 km, což je ve sféře elektroaut poměrně vysoké číslo. Nakolik na tuto vzdálenost bude schopna odvézt více lidí či nějaký náklad, to zjistí až praxe, kapacita akumulátorů odpovídající jen nějakým 11 litrům benzinu v nádrži konvenčního vozu ale naznačuje, že oněch 200 km bude chtít hodně lehkou nohu. Udávaná doba nabíjení baterií také patří k těm lepším - běžná 240V zásuvka podle výrobce zvládne dobít 27 kWh za 5 hodin, stokilowattová rychlonabíječka by to měla zvládnout za pouhých 25 minut. To už je hodnota, kterou lze s časem, stráveným s běžným autem u běžné benzinky, alespoň srovnat, opět jsou tu ale stinné stránky - podobný elektrický výkon není běžně k dispozici a na životnosti akumulátorů se takové rychlodobíjení jistě též projeví.
Soul EV pohání elektromotor o výkonu 109 koní a 284 Nm, což nejsou špatné hodnoty. O jejich přenos na přední kola se stará převodovka o jediném stupni s konstantním poměrem. Elektrickému Soulu to má stačit ke zrychlení na stovku za 12 sekund a maximální rychlost má činit 145 km/h. Na váze by tento stroj měl ukázat 1 550 kg. Kdykoliv bude řidič brzdit či pojede bez plynu, pohyb auta bude dobíjet baterii - což je dnes poměrně běžná praxe, avšak z mírného kopce budete muset stále lehce přidávat plyn.
Zajímavým prvkem výbavy je VESS - Virtual Engine Sound System. Toto zařízení v rychlostech pod 20 km/h a při couvání vydává zvuk, aby zejména chodci věděli, že se něco blíží - jinak má být elektrický Soul zcela tichý. Zde se nabízí se otázka, proč bude tento systém aktivní jen do 20 km/h a ne třeba do 50 nebo 60 km/h, tedy běžných městských rychlostí. Odpovědí samozřejmě může být velká energetická náročnost hlasitějšího přednesu.
Elektromobilům hází klacky pod nohy kromě omezené reálné použitelnosti také vysoká cena. Původní informace naznačovaly, že elektrický Soul by se měl dostat pod 570 tisíc korun. To by jej stále činilo na svou velikost dost drahým, ale v rámci elektromobilů by patřil k nejlevnějším. Nové informace se však o ceně nezmiňují, nevíme tedy, nakolik se výrobci povedlo stanoveného cíle dosáhnout.
Elektrická Kia Soul by se měla začít prodávat někdy v průběhu příštího roku. V současné době Korejci pilně pracují na testování prototypů, jak můžeme ostatně i vidět z fotografií.









Elektrická Kia Soul má být levnější než ostatní elektromobily, ale zároveň dojet dál a nabíjet se kratší dobu. Jak to bude ve skutečnosti, uvidíme už v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
před 2 hodinamiNěkdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025Nejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Nadšenec si levně koupil ojetou superlimuzínu exkluzivního Maybachu, po roce říká, že je čas podívat se pravdě do očí
26.7.2025Cybertruck je pro Teslu zřejmě zapomenutou kapitolou, už o něm odmítá mluvit i s vlastními investory
26.7.2025Sběratel si myslel, že koupí těchto dvou aut vydělá majlant. Mýlil se. Po 6 letech je jasné, že prodělal kalhoty
26.7.2025Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva