Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk s velkou pompou odhalil něco, na čem jiné automobilky pracují už dekády
20.8.2021 | Petr Prokopec
Pochopitelně nikde není psáno, že se americká automobilka s tímtéž nedostane dál, s ohledem na to, co dosud dokázala na poli kvality či jak fungují její Autopilot a FSD, bychom ale jejímu humanoidnímu robotovi moc šancí na úspěch nedávali.
Tesla tento týden uspořádala prezentaci, na které se pochlubila svými novinkami. Pokud ovšem čekáte, že došlo třeba na oznámení konkrétního termínu, kdy se konečně začne vyrábět Cybetruck, který si údajně předobjednaly statisíce lidí, jste vedle jak ta jedle. Elon Musk místo toho především oznámil, že je třeba znásobit úsilí na poli umělé inteligence. A v důsledku toho by Tesla měla v příštím roce odhalit humanoidního robota. Je nicméně otázkou, zda se ho skutečně dočkáme, neboť šéf kalifornské značky byl v případě data příchodu značně neurčitý. A všichni už tak nějak víme, jak to s jeho sliby chodí.
Nejde však jen o to, zda Tesla „někdy v průběhu příštího roku“ s humanoidním robotem skutečně přijde či nikoliv, ale i o samotnou podstatu této novinky. Musk totiž s velkou pompou odhalil záměr postavit něco, čemu se jiní zavedení výrobci věnují již několik dekád. Za zmínku stojí především Asimo, za kterým stojí Honda a který je považován za jednoho z nejlepších humanoidních robotů současnosti. Kromě toho mají ovšem své želízko v ohni i Toyota nebo General Motors. Tesla tedy ani zdaleka nebude první, jakkoli to samozřejmě neznamená, že nemůže být novátorská.
V tomto ohledu jsou znovu na místě jisté pochybnosti, však se stačí podívat, jak si Tesla už skoro dekádu nedokáže poradit s alespoň obstojnou kvalitou výroby. Kalifornská automobilka chce navíc chystaný stroj osadit stejnými technologiemi, jaké používají její systémy Autopilot a Full Self-Driving. Ty přitom ani nedostávají svým jménům, načež se skoro vybízí otázka, zda nedojde k realizaci černého scénáře z filmového Terminátora, kdy se umělá inteligence obrátí proti lidem. Zvlášť pokud něco takového připouští i Musk, když říká, že v případě nebezpečí robotovi „utečete“ - jeho rychlost pohybu bude totiž omezena na 8 km/h.
Novinka Tesly by tedy konkurencí Usaina Bolta nebude, pokud se ovšem roboti sami nenaučí vylepšovat - což je zatím utopií. O výdrži pak rozhodnou baterie, které zároveň musí napájet umělé svalstvo. Robot by přitom měl uzvednout 68 kilogramů v rámci mrtvého tahu a jeho přepravní kapacita činí 20 kg. Nadvlády Skynetu bychom se tak v jeho případě opravdu nemuseli obávat, na druhou stranu reálné využití s těmito parametry klesá - třeba na stavbě takového robota nejspíše nevyužijete.
Skoro se tak zdá, že Tesla při vývoji poněkud narazila a začíná vařit z vody. Činí tak navíc poněkud úsměvným způsobem, neboť kde se třeba již zmiňovaná Honda může pochlubit skvěle fungujícím skutečným produktem, tam Tesla nasadila člověka oblečeného do spandexu, který na pódiu předvedl robotický taneček. I to můžete vidět na videu níže, jeho „robotická” část začíná v čase okolo 2:05:30.





Humanoidního robota Tesly se máme dočkat v průběhu příštího roku. S ohledem na to, že užívat bude stejné technologie jako Autopilot, je otázkou, zda se i přes ujištění Elona Muska nebát o své bezpečí. Foto: Tesla
Bez zajímavosti není, že tímtéž se zabývají jiní výrobci aut už řadu dekád, mezi nimi Honda, Toyota a GM: Foto: Automobilky
Zdroje: Tesla, Jalopnik
Bleskovky
Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včeraExpert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
22.6.2025
Nejnovější články
Obří loď převážející přes 3 tisíce aut, kterou nejspíš zapálila ta elektrická, konečně dohořela. Šla ke dnu
před hodinouBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraPrvní majitel dodnes zachoval nejvíc žádoucí verzi legendárního Ferrari F40 ve stavu nového auta, trhne na tom desítky milionů
včeraS novými auty je stále víc problémů, varují Němci, podle tamního profesora je defektů dvaapůlkrát víc než u starších vozů
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
včera
Živá témata na fóru
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 06.25. 07:31 - Truck Daškam
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.24. 14:43 - janom
- kola e89+Tiguan+Scout 06.24. 13:46 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 06.24. 13:45 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.24. 13:35 - pavproch
- Pneu koutek 06.24. 11:44 - Brus
- Politický koutek 06.24. 09:47 - Stepan
- Škoda Rapid, 1.2 TSI 77kW (cukání motoru). 06.24. 08:45 - iridales