Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elon Musk slibuje od další novinky skoro zázraky. Tentokrát překonal i sám sebe
21.5.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Tak sebevědomé prohlášení šéfa Tesly tu ještě nebylo. Bude další novinka značky opravdu tak dobrá, nebo Musk jen staví další patro pyramidy nesplněných slibů?
Poslední měsíce byly pro Teslu velmi náročné. Kalifornská automobilka sice postupně navyšovala produkci nového sedanu Model 3, nicméně stále nedosáhla na úroveň 10 tisíc aut týdně, jíž původně chtěla dosáhnout na konci minulého roku. Navíc za první kvartál letošního roku vykázala rekordní ztrátu, a tak vlastně není divu, že se její akcie začaly propadat. Loni v září se jedna akcie prodávala za 380 USD (cca 8 302 Kč), v závěru minulého týdne hodnota klesla na 276,82 USD (6 045 Kč).
Otázkou samozřejmě je, na jaké úrovni trhy otevřou dnes. Elon Musk včera úřadoval na Twitteru, kde zmínil řadu informací o nové verzi Tesly Model 3 se dvěma elektromotory. Jeden u nich najdeme vpředu, druhý vzadu. Zlepšují výkon, trakci a tedy i dynamiku, navíc by vůz měly ponechat pojízdným i za předpokladu, že se jedna pohonná jednotka porouchá.
Zájemci o tuto verzi budou moci vybírat ze dvou provedení. První z nich vychází ze zadokolky s prodlouženým dojezdem, přičemž stejně jako ona zvládne na jeden zátah přibližně 500 kilometrů. Nicméně přítomnost druhého elektromotoru srazila sprint z klidu na stovku na 4,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost narostla na 225km/h. Vůz přitom bude o pět tisíc dolarů (109 240 Kč) dražší než zadokolka.
Pokud ovšem předpokládáte, že pouze přičtete výše zmíněnou sumu k zůrazňované sumě 35 000 USD (764 680 Kč), na které Model 3 startuje, musíme vás zarazit. Za tu se ale prodává základní model, jehož dojezd činí 354 km. Zde je ovšem třeba brát v potaz ono provedení zvládající 500 km, Tesla navíc naznačila, že interiérový prémiový paket je u dvoumotorového Modelu 3 nutností.
Verze se dvěma elektromotory a pohonem všech kol tedy odstartuje na 54 tisících dolarech (1 179 790 Kč), což již není tak „lidová“ suma. Navíc, pokud toužíte po systému Autopilot, po němž dle očekávání sáhne většina zákazníků, je třeba přičíst dalších pět tisíc dolarů. Dá se tedy předpokládat, že většina aut se bude reálně prodávat za zhruba 60 000 USD (1,31 milionu korun).
Ještě o stupeň výše bude startovat vrcholná Tesla Model 3 Performance. I ta se dočká dvojice elektromotorů a pohonu všech kol, nicméně zvládat má stovku za 3,5 sekundy a maximálně pokoří 250 km/h. Její dojezd zůstává stejný, stejně jako nabídka v rámci výbavy. I zde lze tedy počítat s 510 kilometry či příplatkem 5 000 USD za systém autonomního řízení.
Pokud tedy máte zájem, musíte si připravit 78 000 USD (1 704 140 Kč), což je nižší cena, než jakou musíte zaplatit za nové BMW M3. Podle Muska přitom dostanete o 15 procent více rychlosti a zároveň i lepší ovladatelnost. Co je ovšem více než překvapivé, dle šéfa Tesly má Model 3 Performance porazit „cokoliv ze svého segmentu” i na závodním okruhu.
Dosud se o závodních tratích v souvislosti s modely automobilky mnoho nemluvilo, a pokud ano, pak nikoliv zrovna v superlativech. V poslední době to byla hlavně negativa spojená s Teslou Model 3 a jejími extrémně slabými brzdami, díky jejichž rychlému opotřebení vůz nezvládl ani pár kol v plném nasazení. Muskovo prohlášení se tak zdá být přehnané - přehnanější, než jsme u něj zvyklí.
Je možné a dokonce i pravděpodobné, že Tesla na slabých místech zapracovala, nicméně ani tak se nezdá být příliš uvěřitelné, že by Model 3 porazil BMW M3, už s ohledem na to, kde a jak byl každý z vozů vyvíjen a s jakými cíli. Jasné rozuzlení přinese až čas, pro tuto chvíli tedy už jen dodáme, že výroba variant se dvěma elektromotory odstartuje v červenci, stejně jako dodávky. Model 3 Performance dorazí standardně s 20palcovými koly a karbonovým spoilerem. Kolik aut týdně ale Tesla vyrobí - a kolik lidí o Model 3 v tuto chvíli ještě stojí - ale stále není jasné.


Elon Musk se na Twitteru opravdu rozjel, nadmíru sebevědomé je hlavně prohlášení o schopnostech Tesly Model 3 Performance na okruhu
Na světě jsou také první snímky verze se dvěma elektromotory. Zvenčí se v podstatě neliší, uvnitř by měl být k mání i bílý interiér
Zdroj: Elon Musk@Twitter
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 11 hodinamiOtylá obluda od BMW je stále větší propadák, nekupuje ji už skoro nikdo
včeraHasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
včeraDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
včeraSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva