Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Octavia byla nachytána při testech, ilustrace ukazují, co přesně se změní
19.8.2023 | Petr Prokopec
Už nejen exteriér, ale také interiér ukázala inovovaná Octavie při testech prototypů. Zkraje příštího roku tak vyfasuje nejen nové přední a zadní partie, ale také lepší infotainment. V případě techniky pak můžeme hovořit o velkém návratu do minulosti.
Před pár dny Škoda odhalila faceliftované modely Kamiq a Scala. Na podzim ji pak čeká premiéra zcela nových generací Superbu a Kodiaqu, tím však inovacím konec nebude. V listopadu uběhnou již čtyři roky od premiéry současné Octavie, takže i ta je zralá na modernizaci. Pravda, současná „oktávka” zamířila do prodeje až v červnu 2020 a okoukaně nepůsobí, usnout na vavřínech se ale v dnešní době nevyplácí. Zvláště když jde o vůz, za který po zákaznících chcete minimálně 620 tisíc korun.
Automobilka toho zatím o faceliftu svého bestselleru mnoho neřekla, jedinou jasnější informací byla zmínka o jeho příchodu na počátku příštího roku. Nově se nicméně podařilo maskovaný prototyp inovovaného provedení nafotit při testech, a tak do případu můžeme vnést více jasna. Špionážní fotky můžete vidět na zdrojovém odkazu, co s autem modernizace udělá, pak ukazuje i ilustrace níže. Novinky jsou popravdě docela očekávané - dojde na změnu nárazníků vpředu i vzadu, přepracována byla také čelní maska, stejně jako světlomety na obou koncích.
Vyjma toho lze v rámci exteriéru očekávat maximálně nové odstíny barev karoserie a design litých kol. Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde se Škoda bezesporu zaměří hlavně na multimédia. Zmiňované duo Scala a Kamiq po faceliftu sází v případě obrazovky na 8,25 nebo 9,2 palce, zatímco nový Superb a Kodiaq nabídnou až 12,9palcové provedení. Octavia nejspíše bude mít blíže k těmto modelům, s přesunutím voliče automatické převodovky na sloupek volantu u ní však nepočítáme.
Špionážní snímky ostatně potvrzují, že se pracovalo hlavně na středové konzoli, ne na středovém tunelu. Pod ním pak zůstane vše při starém, oproti větším sourozencům totiž Octavia na manuál nezanevře. Jsme přitom zvědavi, zda se do nabídky vrátí litrový tříválec, stejně jako jsou otazníky spojené s hybridním ústrojím. Superb a Kodiaq totiž přechází z jedna-čtyřky na jedna-pětku, přičemž Octavia by tuto verzi s většími bateriemi, delším elektrodojezdem a nižšími emisemi mohla dostat rovněž.
Nač ale rozhodně lze vsadit, to je návrat variant s pohonem všech kol, které v aktuální nabídce chybí, ať již zvolíte benzinový či dieselový motor. Rovněž čtyřválec 2,0 TSI lze nyní objednávat jen u Octavie RS, kde dává dobru 245 koní, do budoucna však liftback i kombík budou k dispozici také s nižším výkonem, sériovou karoserií a standardním podvozkem. Cenově se zjevně půjde ve všech ohledech nahoru, Škoda totiž potřebuje vydělávat na nechtěnou elektromobilitu - Enyaq je dnes po Scale jeho největším prodejním propadákem napříč Evropou.
V tomto ohledu lze dodat, že v roce 2026 má dorazit bateriový vůz o velikosti Octavie Combi. Spalovací verze ale v tu chvíli z nabídky zmizet nemá, pokud značka nechce spáchat ekonomickou sebevraždu. Spíše lze předpokládat, že je Škoda bude prodávat ještě i na konci dekády, ačkoli v daný moment nejspíše Octavia již bude mít za sebou druhý facelift. To už ale značně předbíháme událostem, zatím vám můžeme přiblížit jen ten první.






Octavia je ve svém současném provedení (na fotkách) k mání jen s motory 1,5 TSI, 2,0 TDI a jako RS také s 2,0 TSI. Facelift pak nepřinese jen novou příď a záď, ale také momentálně chybějící motorizace, stejně jako pohon všech kol. Vizuální změny můžete vidět na ilustraci níže. Foto: Škoda Auto
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
před 4 hodinamiBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včeraSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejčtenější články
Mercedes potichu změnil své ikonické logo, náhrada je smutným symbolem lacinosti, která stíhá celý obor
12.4.2025Stellantis náhle a bez vysvětlení zastavil výrobu svého nadějného levného auta v Polsku, bez náhrady
12.4.2025Mercedes dal svému pilotovi Formule 1 nové auto, až do roku 2028 s ním ale nesmí jezdit
12.4.2025První elektrická Octavia byla nesmysl a ta příští bude zas. Škoda to tehdy věděla, v mezičase na to zapomněla
12.4.2025Divoká novinka z Maranella nemusí být Ferrari, ale tento svérázný klenot s velmi podobnou cenou
12.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva