Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaná Škoda Octavia byla nachytána při testech, ilustrace ukazují, co přesně se změní
19.8.2023 | Petr Prokopec
Už nejen exteriér, ale také interiér ukázala inovovaná Octavie při testech prototypů. Zkraje příštího roku tak vyfasuje nejen nové přední a zadní partie, ale také lepší infotainment. V případě techniky pak můžeme hovořit o velkém návratu do minulosti.
Před pár dny Škoda odhalila faceliftované modely Kamiq a Scala. Na podzim ji pak čeká premiéra zcela nových generací Superbu a Kodiaqu, tím však inovacím konec nebude. V listopadu uběhnou již čtyři roky od premiéry současné Octavie, takže i ta je zralá na modernizaci. Pravda, současná „oktávka” zamířila do prodeje až v červnu 2020 a okoukaně nepůsobí, usnout na vavřínech se ale v dnešní době nevyplácí. Zvláště když jde o vůz, za který po zákaznících chcete minimálně 620 tisíc korun.
Automobilka toho zatím o faceliftu svého bestselleru mnoho neřekla, jedinou jasnější informací byla zmínka o jeho příchodu na počátku příštího roku. Nově se nicméně podařilo maskovaný prototyp inovovaného provedení nafotit při testech, a tak do případu můžeme vnést více jasna. Špionážní fotky můžete vidět na zdrojovém odkazu, co s autem modernizace udělá, pak ukazuje i ilustrace níže. Novinky jsou popravdě docela očekávané - dojde na změnu nárazníků vpředu i vzadu, přepracována byla také čelní maska, stejně jako světlomety na obou koncích.
Vyjma toho lze v rámci exteriéru očekávat maximálně nové odstíny barev karoserie a design litých kol. Přesunout se tedy můžeme do interiéru, kde se Škoda bezesporu zaměří hlavně na multimédia. Zmiňované duo Scala a Kamiq po faceliftu sází v případě obrazovky na 8,25 nebo 9,2 palce, zatímco nový Superb a Kodiaq nabídnou až 12,9palcové provedení. Octavia nejspíše bude mít blíže k těmto modelům, s přesunutím voliče automatické převodovky na sloupek volantu u ní však nepočítáme.
Špionážní snímky ostatně potvrzují, že se pracovalo hlavně na středové konzoli, ne na středovém tunelu. Pod ním pak zůstane vše při starém, oproti větším sourozencům totiž Octavia na manuál nezanevře. Jsme přitom zvědavi, zda se do nabídky vrátí litrový tříválec, stejně jako jsou otazníky spojené s hybridním ústrojím. Superb a Kodiaq totiž přechází z jedna-čtyřky na jedna-pětku, přičemž Octavia by tuto verzi s většími bateriemi, delším elektrodojezdem a nižšími emisemi mohla dostat rovněž.
Nač ale rozhodně lze vsadit, to je návrat variant s pohonem všech kol, které v aktuální nabídce chybí, ať již zvolíte benzinový či dieselový motor. Rovněž čtyřválec 2,0 TSI lze nyní objednávat jen u Octavie RS, kde dává dobru 245 koní, do budoucna však liftback i kombík budou k dispozici také s nižším výkonem, sériovou karoserií a standardním podvozkem. Cenově se zjevně půjde ve všech ohledech nahoru, Škoda totiž potřebuje vydělávat na nechtěnou elektromobilitu - Enyaq je dnes po Scale jeho největším prodejním propadákem napříč Evropou.
V tomto ohledu lze dodat, že v roce 2026 má dorazit bateriový vůz o velikosti Octavie Combi. Spalovací verze ale v tu chvíli z nabídky zmizet nemá, pokud značka nechce spáchat ekonomickou sebevraždu. Spíše lze předpokládat, že je Škoda bude prodávat ještě i na konci dekády, ačkoli v daný moment nejspíše Octavia již bude mít za sebou druhý facelift. To už ale značně předbíháme událostem, zatím vám můžeme přiblížit jen ten první.






Octavia je ve svém současném provedení (na fotkách) k mání jen s motory 1,5 TSI, 2,0 TDI a jako RS také s 2,0 TSI. Facelift pak nepřinese jen novou příď a záď, ale také momentálně chybějící motorizace, stejně jako pohon všech kol. Vizuální změny můžete vidět na ilustraci níže. Foto: Škoda Auto
Bleskovky
Čínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraNové Audi RS6 nachytali při testech. Má znovu spalovací motor, i když takové auto už vůbec nemělo existovat
27.9.2025První elektrické Ferrari poprvé nachytali v provozu ve vlastní kůži, působí spíš jako dodávka
25.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bagnaia vítězem, Marc Marquez mistrem světa včera 15:00
- Bulega zůstal v neděli neporažený včera 14:00
- Öncü vyhrál nedělní Supersporty, 17. Vostatek včera 12:00
- Vítězem Superpole Sprint Race se stal Bulega včera 07:30
- Vítězem Moto2 Holgado, 13. Salač včera 07:00
Nejnovější články
Toto jsou nejspolehlivější verze Volkswagenu Golf vůbec. Narazíte na ně už jen v bazarech, stojí překvapivě málo
včeraNěmecké automobilové firmy začínají padat jako kostky domina. A pokud nekrachují, propouští ve velkém
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
včeraVolkswagen teď sám začal dělat to, kvůli čemu ještě loni žaloval své vlastní dealery
včeraCeny kdysi nejrychlejšího luxusního sedanu světa spadly legračně nízko, auto schopné vozit rodinu hodně přes 300 km/h nestojí víc než lepší Škoda
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva