Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný VW Golf předčasně zbavili kamufláže, upadlou legendu má zachránit konec nekvality
8.6.2023 | Petr Miler
Býval to skoro neporazitelný král evropských prodejů, jeho osmá generace je ale tak nepovedená (a tak drahá), že je ráda, když se o jejím odbytu vůbec dočteme při procházení desítky nejžádanějších vozů kontinentu. Facelift to má změnit.
Bývá fascinující sledovat, jak moc a jak moc rychle dokážou některé produkty opustit své po léta pečlivě budované pozice. A zřídkakdy se to stane shodou okolností. Dá se tedy ještě pochopit, že někdo nechytne třeba posun celého oboru k jiným řešením, proto se také z Nokie coby dlouho neporazitelného krále mobilů stalo to, co se z ní stalo. Ale co dramatického se odehrálo v posledních letech v automobilovém světě? Přes bující vývoj v řadě ohledů nic, přesto těch pár let stačilo, aby VW udělal ze skoro neporazitelné prodejní jedničky bez nadsázky prodejně umírající vůz, který si připisuje nejhorší obchodní výsledky za pět dekád a osm generací své existence.
Řeč je samozřejmě o Golfu, který si za to může v podstatě sám. Přechod ze sedmé na osmou generaci sice po technické stránce neznamenal revoluci, VW se ale rozhodl využít své dojné krávy na maximum, nákladově ji osekal, seč to jen šlo, přidal problematickou palubní elektroniku, přifoukl ceník a voila, relativní propadák byl na světě. Golfů se pořád prodává fůra, ztráty pozic jsou ale extrémní - z více jak 700 tisíc aut ročně prodávaných jen Evropě na přelomu milénia (a pořád více jak 500 tisíc aut ještě před pár lety v době úřadování sedmé generace) se loni stalo pouze 177 tisíc prodaných vozů. To je skutečně pád pomalu až na dno.
A VW moc dobře ví, proč k němu došlo. Ceny asi snižovat nebude, nekvality a obecně uživatelský nepřívětivosti, o které se dnes vypráví pomalu legendy, si je ale vědom a přesně s ní hodlá zatočit. Auto tak letos dostane facelift, který se na první pohled odehraje v tradičním německém duchu, a budete tedy potřebovat lupu, abyste poznali, co je jinak. V méně viditelných ohledech ale nemá zůstat kámen na kameni.
V prvním zmíněném ohledu můžeme posloužit ilustracemi kolegů z ruského webu Kolesa, kteří už léta úspěšně předčasně - pochopitelně jen virtuálně - zbavují maskování prototypy chystaných novinek. V tomto případě mnoho práce opravdu neměli, Golf 8.5 (jak mu fanoušci budou říkat) bude jen osvěžený. Zejména příď by měla vypadat poněkud homogenněji vzhledem k zbytku vozu a Golf by se zas mohl líbit, to podstatné ale vážně nebude vidět.
Rozpačitá kabina se má stát kvalitnější a jsme docela zvědavi, zda se do motorového prostoru vrátí plynová vzpěra kapoty motoru, jejíž náhrada se stala jedním ze symbolů úpadku vozu. Zásadně překopán má být palubní systém, který je dnes pro zlost, a nastavit na něm byť jen teplotu ventilace nebo intenzitu vyhřívání sedadel je boj. Pokud tedy vůbec funguje a nehrne na vás jednu zmatečnou chybovou hlášku za druhou.
Podívejte se na zatím viditelné, ve zbytku zkrátka uvidíme, s čím VW přijde. K odhalení vozu by v každém případě mělo dojít velmi brzy, v provozu se vyskytují už jen málo maskované prototypy. I proto také bylo možné je efektivně „odmaskovat” na počítači.



Současný VW Golf nevypadá zle, zvlášť ne v ambicióznějších verzích jako GTI. Na své poměry ale funguje zle, navíc stojí moc. Minimálně to první má na ilustraci níže vyobrazený facelift změnit. Foto: Volkswagen
Zdroj: Kolesa
Bleskovky
Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
dnesVorsprung durch nesmysl: Dealer ukázal, jak u nového Audi A5 otevřete dveře, když se vám vybije baterka
včeraČínské Porsche za cenu Škody vyzvala na souboj násobně dražší vrcholná Tesla. Neměla to dělat
28.9.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Jedním z největších hitů VW je dnes vybavené auto velikosti Passatu prodávané levněji než nejoholenější Škoda Octavia
30.8.2025Další rejdařská firma s okamžitou platností zakázala převoz elektrických aut na všech svých lodích, riziko požáru je prý neúnosné
30.8.2025Šéf Mercedesu dál šije do EU, aby zrušila to, za co sám roky bojoval. Někteří Hujeři ale pořád drží lajnu
30.8.2025GM zastavil výrobu ve své továrně na elektromobily, nezájem o ně ani za této situace přiznat neumí
30.8.2025K mání je jedno z posledních málo jetých BMW 3 ze zlatých časů značky s nejlepším motorem, navíc velmi levně
31.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva