Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný VW Passat kombi nezvládl losí test, předvedl velmi neobvyklé chování
16.12.2019 | Petr Miler
Dnes v podstatě jediné opravdu populární auto střední třídy od neprémiové značky je žádané hlavně díky tomu, že máloco dělá špatně. Losí test ale po faceliftu zjevně nezvládá.
Volkswagen Passat je tak trochu zázrak. Zatímco všechna ostatní auta střední třídy, která si neříkají Audi, BMW nebo Mercedes, v posledních letech silně strádají, Passat si i v době všeobjímající obliby SUV a relativní dostupnosti modelů značek drží velmi slušná prodejní čísla. Ani jemu se nevyhnul odliv zákazníků, ale považte sami - zatímco třeba takový Ford Mondeo v roce 1997 Passat dokonce překonával a řadu dalších let mu šel po krku, loni s necelými 50 tisíci prodanými vozy nebyl ani na třetině počtu kupců, které v Evropě oslovil „pašík”.
V tu chvíli se ale jedna z ikon Volkswagenu nacházela již v pokročilé fázi svého životního cyklu. Aby VW zastavil odliv klientely nadělil vozu facelift, který zatím prodeje nespasil, ale po sešupu v každém z letošních měsíců prodeje Passatu v září a říjnu konečně zamířily vzhůru. Ptáte se nyní, co mohl falicelift na autě změnit krom přepudrovaného nosu a modifikovaného interiéru? Zjevně toho bude víc, jak naznačuje test španělských kolegů z km77.
Ti tradičně podrobují auta tzv. losím testům, kdy se s každým vozem snaží vejít do standardizovaného prostoru vymezeného kužely snaží vejít v rychlosti 77 km/h. A buď uspějí, tak rychlost zvyšují, nebo neuspějí, tak ji postupně snižují. Co museli dělat v případě faceliftovaného Passatu, už asi tušíte.
Jeho chování v testu bylo tak divoké, že výsledek pokusu v 77 km/h ani nevidíme a nechceme domýšlet, co se mohlo přihodit. I v 76 km/h se ale Passat Variant 2020 choval dostatečně mizerně na to, abychom mohli říci, že tento test jednoduše nezvládá. Ani v 74 km/h se nemohl vejít do mezi kužely a až snížení rychlosti na 73 km/h vedlo k úspěchu. To je jedním slovem mizérie, třeba konkurenční Peugeot 508 bez větších potíží bodoval v oněch 77 km/h. A jsou auta, která losí test zvládají i v rychlostech přes 80 km/h, tedy klidně i o 10 km/h rychleji než Passat.
Co se tedy přesně stalo? Podívejte se na to sami a divte se, chování auta je velmi neobvyklé. Zatímco jiné vozy této koncepce vídáme selhávat v podobných testech kvůli výrazné nedotáčivosti, Passat je skoro nekontrolovatelně přetáčivý. A to se zapnutým ESP, samozřejmě. Při vyhýbacím manévru je tak rozevlátý, že se při prvním vyhnutí div neotočí kolem své osy a setrvačnosti v něm zbývá dál tolik, že v přetáčivém smyku porazí i kuželky při simulovaném návratu do vlastního pruhu. To je fascinující.
Nadšeným řidičům může být toto chování sympatické (a pozdější slalom ukazuje, že má své výhody, v tom je auto jen chváleno), jenže kolik takových lidí je? Ostatní budou reakcí auta na prudký vyhýbací manévr spíše vyděšeni, přetáčivé chování se dnes nenosí. Rozhodně ne u masově vyráběné předokolky s relativně lehkým benzinovým motorem na přídi.
Jsme zvědavi, jak na výsledek zareaguje Volkswagen, zatím platí, že Passat Variant se s faliceliftem stal zjevně divočejším druhem, v dobrém i zlém. V případě losího testu z pohledu běžného zákazníka rozhodně ve zlém.












Chování inovovaného Passatu v losím testu je hodně divoké, ani v 76 km/h ho zdaleka nezvládá
Až snížení rychlosti na 73 km/h pomůže
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
včeraČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
1.7.2025
Nejnovější články
Lada odhalila nejextrémnější Nivu všech dob, 280 turbokoní posílá na úplně odkrytá kola
včeraPrvní tunignová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
včeraPorsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
včeraDalší firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
včeraZákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.04. 20:15 - M.Z.
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB
- VZKAZY 07.03. 16:38 - řidičBOB
- BMW Divize 07.03. 12:13 - pavproch
- Onboard videa 07.02. 22:43 - řidičBOB