Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Faceliftovaný VW Passat kombi nezvládl losí test, předvedl velmi neobvyklé chování
16.12.2019 | Petr Miler
Dnes v podstatě jediné opravdu populární auto střední třídy od neprémiové značky je žádané hlavně díky tomu, že máloco dělá špatně. Losí test ale po faceliftu zjevně nezvládá.
Volkswagen Passat je tak trochu zázrak. Zatímco všechna ostatní auta střední třídy, která si neříkají Audi, BMW nebo Mercedes, v posledních letech silně strádají, Passat si i v době všeobjímající obliby SUV a relativní dostupnosti modelů značek drží velmi slušná prodejní čísla. Ani jemu se nevyhnul odliv zákazníků, ale považte sami - zatímco třeba takový Ford Mondeo v roce 1997 Passat dokonce překonával a řadu dalších let mu šel po krku, loni s necelými 50 tisíci prodanými vozy nebyl ani na třetině počtu kupců, které v Evropě oslovil „pašík”.
V tu chvíli se ale jedna z ikon Volkswagenu nacházela již v pokročilé fázi svého životního cyklu. Aby VW zastavil odliv klientely nadělil vozu facelift, který zatím prodeje nespasil, ale po sešupu v každém z letošních měsíců prodeje Passatu v září a říjnu konečně zamířily vzhůru. Ptáte se nyní, co mohl falicelift na autě změnit krom přepudrovaného nosu a modifikovaného interiéru? Zjevně toho bude víc, jak naznačuje test španělských kolegů z km77.
Ti tradičně podrobují auta tzv. losím testům, kdy se s každým vozem snaží vejít do standardizovaného prostoru vymezeného kužely snaží vejít v rychlosti 77 km/h. A buď uspějí, tak rychlost zvyšují, nebo neuspějí, tak ji postupně snižují. Co museli dělat v případě faceliftovaného Passatu, už asi tušíte.
Jeho chování v testu bylo tak divoké, že výsledek pokusu v 77 km/h ani nevidíme a nechceme domýšlet, co se mohlo přihodit. I v 76 km/h se ale Passat Variant 2020 choval dostatečně mizerně na to, abychom mohli říci, že tento test jednoduše nezvládá. Ani v 74 km/h se nemohl vejít do mezi kužely a až snížení rychlosti na 73 km/h vedlo k úspěchu. To je jedním slovem mizérie, třeba konkurenční Peugeot 508 bez větších potíží bodoval v oněch 77 km/h. A jsou auta, která losí test zvládají i v rychlostech přes 80 km/h, tedy klidně i o 10 km/h rychleji než Passat.
Co se tedy přesně stalo? Podívejte se na to sami a divte se, chování auta je velmi neobvyklé. Zatímco jiné vozy této koncepce vídáme selhávat v podobných testech kvůli výrazné nedotáčivosti, Passat je skoro nekontrolovatelně přetáčivý. A to se zapnutým ESP, samozřejmě. Při vyhýbacím manévru je tak rozevlátý, že se při prvním vyhnutí div neotočí kolem své osy a setrvačnosti v něm zbývá dál tolik, že v přetáčivém smyku porazí i kuželky při simulovaném návratu do vlastního pruhu. To je fascinující.
Nadšeným řidičům může být toto chování sympatické (a pozdější slalom ukazuje, že má své výhody, v tom je auto jen chváleno), jenže kolik takových lidí je? Ostatní budou reakcí auta na prudký vyhýbací manévr spíše vyděšeni, přetáčivé chování se dnes nenosí. Rozhodně ne u masově vyráběné předokolky s relativně lehkým benzinovým motorem na přídi.
Jsme zvědavi, jak na výsledek zareaguje Volkswagen, zatím platí, že Passat Variant se s faliceliftem stal zjevně divočejším druhem, v dobrém i zlém. V případě losího testu z pohledu běžného zákazníka rozhodně ve zlém.
Chování inovovaného Passatu v losím testu je hodně divoké, ani v 76 km/h ho zdaleka nezvládá
Až snížení rychlosti na 73 km/h pomůže
Zdroj: km77.com@Youtube
Bleskovky
Nejnovější články
- Jen dekádu staré elektromobily předčasně umírají „v chudobě”, majitelce Tesly původně za miliony zbylo jen 58 tisíc
před 7 hodinami - Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 8 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 10 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 11 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
dnes