Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry

Pod kapotou z plastů zesílených karbonem najdete 185 nebo až 270 koní. S nimi lze spárovat sportovní sedadla či vzhůru výklopné dveře.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry

14.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pod kapotou z plastů zesílených karbonem najdete 185 nebo až 270 koní. S nimi lze spárovat sportovní sedadla či vzhůru výklopné dveře.

Pokud máte noční můry z českého centrálního registru, pak jste dozajista nezkoušeli dovézt nové sportovní auto na Filipíny. Tamní vláda totiž takové vozy považuje za exotické a tudíž podléhající stoprocentnímu zdanění. To ovšem není jediná položka, kterou je třeba přičíst k pořizovací ceně. Dále tu máme náklady na dopravu, clo a registraci Kromě toho potřebujete oficiální formulář o původu vozu a zaplatit musíte i poplatky za to, že vůz může sjet z transportu na pevnou zemi. Asi nikdo se tak nediví, že takové Subaru BRZ, které na českém trhu pořídíte již za 709 000 Kč, na Filipínách stojí neskutečných 2,5 milionu korun.

Ani toto neúměrné zdražování ovšem tamní smetánku neodradí od toho, aby po sportovních vozech nejen pošilhávala, ale taktéž je nakupovala. Znám je především případ jednoho tamního občana, který si pořídil Ferrari F12 jen kvůli tomu, že má zálusk na LaFerrari. Zda italská automobilka jeho snahu ocenila přidělením pořadového čísla či nikoliv, to dnes mimo továrnu Ferrari nikdo neví. Jisté ovšem je, že daný muž za své F12, který de facto ani nechtěl, zaplatil o poznání více než 14 milionů korun.

Důvodem, proč o těchto nesnázích hovoříme, je přitom nově vzniklá značka Factor Aurelio. Za ní stojí dva filipínští nadšenci (Kevin Factor je 21letý student techniky, Brendan Aurelio vlastní továrnu Pacita Fibertech na výrobu průmyslových vláken), kteří se rozhodli, že srazí ceny supersportů prodávaných v zemi na minimum. A to díky jejich vlastnímu modelu, který zatím nemá žádný obchodní název (na značce ovšem najdete nápis Angle of Attack odkazující na poměr mezi koeficientem vztlaku a pevným zadním křídlem).

Takový vůz je totiž od výše zmíněných poplatků osvobozen, zvláště když vznikat má prozatím jen za účelem uspokojení místní poptávky. Navíc pod jeho kapotou nenajdeme žádné hypermoderní pohonné ústrojí, nýbrž nepříliš velké, snadno dostupné a dnes již relativně staré motory od Hondy a Mitsubishi. V prvním případě se jedná o 1,6litrový čtyřválec B16A DOHC VTEC produkující maximálně 185 koní, ve druhém pak o přeplňovaný dvoulitr 4G63T naladěný až na 270 koní.

Konkrétní jízdní dynamika bohužel není známa, s ohledem na rozdílné výkony ovšem bude v datech jednotlivých verzí značný rozptyl. Samotný design je ovšem jasně dán bez rozdílu. Standardní výbava tedy pokaždé zahrnuje karoserii z plastů zesílených karbonem, již sekundují vzhůru výklopné dveře a 18palcová litá kola Rota.

Ručně vyráběnému interiéru pak pro změnu dominují sportovní sedadla s komfortnějším polstrováním, jinak ovšem filipínský supersport vyznává spíše spartánský přístup. Od toho se bude odvíjet i prodejní cena, ta však zatím nebyla stanovena. Jsme tedy zvědavi, na kolik novinka vyjde a hlavně co dokáže.


Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 1 - Factor Aurelio prvni foto 00aFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 2 - Factor Aurelio prvni foto 00bFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 3 - Factor Aurelio prvni foto 00cFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 4 - Factor Aurelio prvni foto 00dFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 5 - Factor Aurelio prvni foto 00eFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 6 - Factor Aurelio prvni foto 00fFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 7 - Factor Aurelio prvni foto 00gFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 8 - Factor Aurelio prvni foto 00hFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 9 - Factor Aurelio prvni foto 00iFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 10 - Factor Aurelio prvni foto 00jFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 11 - Factor Aurelio prvni foto 00kFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 12 - Factor Aurelio prvni foto 00lFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 13 - Factor Aurelio prvni foto 00mFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 14 - Factor Aurelio prvni foto 00nFactor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 15 - Factor Aurelio prvni foto 08
Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 16 - Factor Aurelio prvni foto 06Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 17 - Factor Aurelio prvni foto 01Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 18 - Factor Aurelio prvni foto 02Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 19 - Factor Aurelio prvni foto 03Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 20 - Factor Aurelio prvni foto 04Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 21 - Factor Aurelio prvni foto 05Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 22 - Factor Aurelio prvni foto 07Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 23 - Factor Aurelio prvni foto 09Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry - 24 - Factor Aurelio prvni foto 10
Factor Aurelio může pod kapotu dostat až 270 koní, a to v případě použití přeplňovaného dvoulitru od Mitsubishi

Zdroj: GT Spirit

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše