Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Factor Aurelio: první filipínský supersport si musí vystačit s japonskými dvoulitry
14.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pod kapotou z plastů zesílených karbonem najdete 185 nebo až 270 koní. S nimi lze spárovat sportovní sedadla či vzhůru výklopné dveře.
Pokud máte noční můry z českého centrálního registru, pak jste dozajista nezkoušeli dovézt nové sportovní auto na Filipíny. Tamní vláda totiž takové vozy považuje za exotické a tudíž podléhající stoprocentnímu zdanění. To ovšem není jediná položka, kterou je třeba přičíst k pořizovací ceně. Dále tu máme náklady na dopravu, clo a registraci Kromě toho potřebujete oficiální formulář o původu vozu a zaplatit musíte i poplatky za to, že vůz může sjet z transportu na pevnou zemi. Asi nikdo se tak nediví, že takové Subaru BRZ, které na českém trhu pořídíte již za 709 000 Kč, na Filipínách stojí neskutečných 2,5 milionu korun.
Ani toto neúměrné zdražování ovšem tamní smetánku neodradí od toho, aby po sportovních vozech nejen pošilhávala, ale taktéž je nakupovala. Znám je především případ jednoho tamního občana, který si pořídil Ferrari F12 jen kvůli tomu, že má zálusk na LaFerrari. Zda italská automobilka jeho snahu ocenila přidělením pořadového čísla či nikoliv, to dnes mimo továrnu Ferrari nikdo neví. Jisté ovšem je, že daný muž za své F12, který de facto ani nechtěl, zaplatil o poznání více než 14 milionů korun.
Důvodem, proč o těchto nesnázích hovoříme, je přitom nově vzniklá značka Factor Aurelio. Za ní stojí dva filipínští nadšenci (Kevin Factor je 21letý student techniky, Brendan Aurelio vlastní továrnu Pacita Fibertech na výrobu průmyslových vláken), kteří se rozhodli, že srazí ceny supersportů prodávaných v zemi na minimum. A to díky jejich vlastnímu modelu, který zatím nemá žádný obchodní název (na značce ovšem najdete nápis Angle of Attack odkazující na poměr mezi koeficientem vztlaku a pevným zadním křídlem).
Takový vůz je totiž od výše zmíněných poplatků osvobozen, zvláště když vznikat má prozatím jen za účelem uspokojení místní poptávky. Navíc pod jeho kapotou nenajdeme žádné hypermoderní pohonné ústrojí, nýbrž nepříliš velké, snadno dostupné a dnes již relativně staré motory od Hondy a Mitsubishi. V prvním případě se jedná o 1,6litrový čtyřválec B16A DOHC VTEC produkující maximálně 185 koní, ve druhém pak o přeplňovaný dvoulitr 4G63T naladěný až na 270 koní.
Konkrétní jízdní dynamika bohužel není známa, s ohledem na rozdílné výkony ovšem bude v datech jednotlivých verzí značný rozptyl. Samotný design je ovšem jasně dán bez rozdílu. Standardní výbava tedy pokaždé zahrnuje karoserii z plastů zesílených karbonem, již sekundují vzhůru výklopné dveře a 18palcová litá kola Rota.
Ručně vyráběnému interiéru pak pro změnu dominují sportovní sedadla s komfortnějším polstrováním, jinak ovšem filipínský supersport vyznává spíše spartánský přístup. Od toho se bude odvíjet i prodejní cena, ta však zatím nebyla stanovena. Jsme tedy zvědavi, na kolik novinka vyjde a hlavně co dokáže.
























Factor Aurelio může pod kapotu dostat až 270 koní, a to v případě použití přeplňovaného dvoulitru od Mitsubishi
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 42 minutamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 39 minutamiZnovuzrozená legenda italských sporťáků je balzám na duši staromilců, má V8, manuál a ani jeden digitální displej
před hodinouVW je nepoučitelný. Ani po fiasku Porsche s elektromobily ho nenapadne nic lepšího než elektrifikovat i auta, pro která se to vůbec nehodí
před 3 hodinamiRolls-Royce zkouší trumfnout objednávku Bentley. Jedinému zákazníkovi naráz předal 6 aut, o rekordní nákupy se stará už od roku 1970
před 4 hodinamiMoskvič začal vyrábět svůj nový vrcholný model. Silné a vybavené auto je větší než Škoda Kodiaq, vyjde ale nesrovnatelně levněji
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.15. 10:13 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.15. 08:04 - spooon
- Detektory policejních radarů 05.14. 18:23 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 05.13. 20:35 - Brus
- Cyklistické vlákno 05.12. 18:45 - Brus
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan