Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fernando Alonso znamená pro Aston Martin tolik, že jen kvůli němu postavil nový model s V12 a úchvatným manuálem
27.6.2024 | Petr Prokopec
Dvojnásobný mistr světa F1 je papírově zralý na důchod, reálně ale zůstává jedním z nejlepších pilotů v poli. A Aston Martin nechce o něj ani jeho zkušenosti přijít. Vychází mu tedy vstříc i v případě silničních aut, profitovat z toho teď mohou také jiní.
Aston Martin byl loni největším překvapením první poloviny sezóny Formule 1. Britská stáj totiž v úvodních devíti závodech posbírala 175 bodů, tedy jen o tři méně než druhý Mercedes-Benz. Za sebou pak s velkým odstupem nechávala Ferrari či McLaren. Za tím stály hned dvě skutečnosti, a to v prvé řadě „náskok díky technice“. Zrovna ten se ovšem konkurenci postupně povedlo dohnat, ve finále tak Aston Martin v poháru konstruktérů skončil až pátý. Kdyby ale syn majitele stále Lance Stroll podával vyšší výkony, tým by si přišel na víc peněz.
Hned 206 bodů z celkových 280 jí totiž zajistil Fernando Alonso. Ten pak svého kolegu překonává i letos, jakkoli týmu už se tak moc nedaří. Automobilka ale naštěstí našla způsob, jak španělskému jezdci zvednout náladu. Ten byl loni uchvácen její limitovanou edicí Valour, která vycházela z Astonu Martin V12 Vantage. Dvanáctiválcový motor spojila s šestistupňovým manuálem a zakázkovou karoserií. Vůz byl určen pro bohaté puristy, které měl oslovit jak výkonem 715 koní, tak upraveným podvozkem. Protože šlo ale o silniční auto, došlo na pár kompromisů.
Zrovna ty ovšem byly Alonsovi cizí, proto se obrátil na firemní zakázkovou divizi Q s žádostí o verzi, která by víc odpovídala jeho naturelu. Jeho požadavky byly vyslyšeny a nakonec vyústily až v příchod zcela nového modelu Valiant. I ten bude moci na silnice, zaměřen je ovšem hlavně na okruhové vyžití. Do vínku tak dostal nejen výkon zvýšený na 745 koní, ale prošel i odtučňovací kúrou. Jen jeho hořčíková 21palcová kola tak šetří 14 kg neodpružené hmotnosti, zatímco závodní baterie ulehčuje o dalších 11,5 kg.
Kromě toho ovšem Britové vyrukovali třeba se zadním pomocným rámem z 3D tiskárny, který je o tři kila lehčí než standardní. Hořčíkový kardan pak zhubnul o 8,6 kg. Jaká je ale výsledná hmotnost, již značka neupřesnila. Stejně jako nyní zůstává tajemstvím jízdní dynamika. Dá se ale předpokládat, že více se o novince dozvíme 11. až 14. července, kdy bude debutovat na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Chybět u toho nebude ani Alonso, který si střihne pár demonstračních kol.
Valiant vznikne jen ve 38 exemplářích, jichž se klientela má dočkat ve čtvrtém letošním kvartálu. Jak dlouho bude muset čekat Alonso, je ve hvězdách - nicméně vyhrazen je mu vůz s pořadovým číslem 1. Za ten nejspíš nebude muset ani platit, místo toho by mohlo jít o bonus za jeho výkony v šampionátu. Ostatní klienti ale budou muset svému účtu pustit řádně žilou. Respektive tak již učinili, neboť celá série byla již rozebrána, stejně jako v případě všech 110 kusů Valouru.
Oproti svému civilnějšímu sourozenci novinka nabrala na vizuální agresivitě. Karoserii tak nezdobí pouze mohutné pevné zadní křídlo, ale rovněž řada karbonových doplňků či boční prahy inspirované monoposty F1. Standardem jsou nepřekvapivě karbon-keramické brzdy (410 mm vpředu, 360 mm vzadu), stejně jako adaptivní tlumiče Multimatic. Uvnitř pak trůní jak sedadla Recaro, tak především plně odkrytá kulisa vpravdě úchvatného řazení umožňující unikátní pohled na práci manuálu.
Po šoku, jaký nám včera způsobilo nové, extrémně otylé BMW M5, jde o příjemné zpestření. Na další kreace britské automobilky jsme tedy zvědavi, neboť Aston Martin již při debutu Valouru naznačil, že podobné unikáty bude na trh posílat častěji. A protože u toho i nadále má být motor V12, manuál a pohon zadních kol, mohou počítat se skoro neutuchajícím zájmem zákazníků. Zvláště pokud jedním z nich bude Alonso, jeho jméno bude jistě prodávat.






























Takhle vypadá auto pro Alonsa, které kromě španělského jezdce zakoupilo ještě dalších 37 klientů britské automobilky. Ti se mohou těšit na dvanáctiválec naladěný na 745 koní, jenž na zadní kola přenáší šestistupňový manuál s plně otevřenou kulisou řazení. Foto: Aston Martin
Zdroj: Aston Martin
Bleskovky
Jediný déšť proměnil parkovací garáž v jezero, naráz zničil přes 270 i vzácných a cenných aut
včeraPožár kamionu převážejícího supersporty pohřbil auta za víc jak 30 milionů, z většiny nezbylo vůbec nic
21.9.2025Řidič s ukradeným autem skočil přes zvedací most, aby unikl policii. Nikdo z policistů si to netroufl napodobit
20.9.2025
Nejnovější články
Porsche spustilo lavinu, další koncernová značka mění svou budoucnost z elektrické na spalovací mávnutím proutku
před 2 hodinamiNová studie odhalila další slabé místo života s elektrickými auty. Jejich nabíječky selhávají, i když jsou relativně rychlé a „funkční”
včeraNové nejrychlejší silniční auto světa je z Číny, jede skoro 500 km/h. Morálně to něco znamená, fakticky vůbec nic
včeraNa těchto SUV majitelé přichází až o 2 miliony korun za jediný rok, aspirují na nové krále ztráty hodnoty
včeraPraktický a úsporný sporťáček skončil po třech letech jako totální propadák, hrstku prodaných aut dnes koupíte za pakatel i sotva jetou
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 09.22. 16:34 - Brus
- Auto kolem 500tis.Kč 09.22. 13:25 - M.Z.
- Jaké auto doporučíte do 700 tis.? 09.22. 11:24 - MarekSvoboda
- BMW Divize 09.22. 10:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 09.21. 22:12 - Truck Daškam
- IT poradna 09.21. 14:12 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.19. 11:00 - pavproch
- Onboard videa 09.18. 19:35 - northwind