Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Challenge Evoluzione: do nového roku s obřím zadním křídlem
12.11.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Speciál pro amatérské závodníky dostal lehčí modifikaci, bez níž by příští rok nemohl na startovní rošt. Pod kapotou ale nadále kluše 570 koní.
Za volant závodního speciálu by se chtěl posadit zřejmě každý motorista. Řadě se to alespoň nakrátko povede, přičemž pro ty majetnější se nejedná jen o pár sekund. Prakticky každá sportovní značka totiž v posledních letech pořádá vlastní závodní sérii, kde není nutná superlicence nebo slavní příbuzní, nýbrž pořádně tučné bankovní konto. Jednou z těch nejslavnějších je Ferrari Challenge, ve které se momentálně závodí s derivátem modelu 458.
Pro sezónu 2014 byl tento Vzpínající se koník přepracován na specifikaci nazvanou Challenge Evoluzione, která se oproti předchůdci pyšní mohutným zadním křídlem. To by mělo přidávat na přítlaku, s nímž přichází mnohem větší jistota v zatáčkách. A tedy zlepšení časů na jedno kolo, ačkoliv žádné konkrétní údaje Ferrari prozatím nezveřejnilo.
Dá se ovšem předpokládat, že zákazníci pozvaní na slavnostní předváděčku na okruhu Mugello budou vědět více. Přece jen, cena okruhového speciálu sahá do vyšších sfér než u standardního Ferrari 458, a proto je lepší informovanost cílové klientely na místě. Zvláště, když nic jiného než verze Evoluzione nebude příští rok připuštěna na startovní rošt.
Z prvních snímků se zdá, že zadní křídlo je pomalu jediným novým prvkem. Pod kapotou má totiž svou práci i nadále odvádět 4,5litrový osmiválec vyladěný na 570 koní. Pro dosavadní majitele verze 458 Challenge tak přepracování na nový model zřejmě nebude náročné.
Ferrari 458 Challenge Evoluzione dostalo do nového roku mohutné zadní křídlo
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera - Tesla Cybertruck byla nafocena v Moskvě, její majitel se sankcím jen směje
2.5.2024
Nové na MotoForum.cz
- König v prvních závodech IDM nebodoval včera 18:39
- Na Sachsenringu pokračovalo MS-Side včera 14:52
- 18. Pilníkovo pozdní odpoledne 15. června 2024: FMX, BMX a show Martina Šonky včera 09:00
- Superbike vyhráli Zanetti a Hobelsberger, König bez bodů 5.5.2024
- Supersporty na Sachsenringu: Vítězství pro Zudu 5.5.2024
Nejčtenější články
- BMW po letech ukázalo dosud utajovaný prototyp s monstrózním motorem 6,7 V16, mohla to být pořádná bestie
8.4.2024 - Fiasko s elektromobily se Hertzu vrací jako bumerang, firma se kvůli nim snížila k velmi pochybným praktikám
9.4.2024 - Už i v Evropě. Krachující Fisker v zoufalosti zlevnil všechna auta o 507 tisíc Kč, koupit je není problém ani pro Čechy
9.4.2024 - The Grand Tour se má vrátit bez Clarksona a spol., proč by se na ni ale pak měl někdo dívat?
9.4.2024 - Subaru začalo prodávat sportovní BRZ úplně oholené i s ocelovými koly. Je tak levné, že vám to bude jedno
9.4.2024
Živá témata na fóru
- BMW Divize 05.06. 23:25 - Předseda
- Volkswagen obecne 05.06. 22:57 - Stepan
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.06. 22:51 - abgx1
- Rychlodotazy 05.06. 20:39 - M.Z.
- Elektromobily a vse kolem nich 05.06. 18:03 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 05.06. 17:09 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:25 - jerry
- audi A4 2023 2.0 tfsi 110kw , automat 05.06. 12:00 - delphin