Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari 458 Speciale A: nejvíce aerodynamický otevřený koník je konečně venku
25.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový roadster z Maranella dostal do vínku 605 koní a 1 340 kg hmotnosti, stovku tak snadno pokoří za 3 sekundy a na dvoustovku se rozjede za 9,5 s.
O příchodu otevřené verze Ferrari 458 Speciale mluvíme již delší dobu, přičemž v posledních dnech začaly na světlo světa vylézat první neoficiální fotografie. K těm se zároveň přidaly i spekulace o názvu, neboť ve hře byl tradiční Spider i ne zrovna libozvučné označení VS (Versione Speciale). Značka z Maranella však nakonec nesáhla ani po té, ani po oné možnosti. Místo toho zalovila v nedávné historii, ze které vylovila označení Aperta.
Tímto přídomkem se již mohlo honosit Ferrari 599, respektive jeho otevřená verze s motorem z GTO. Ta vznikla v počtu pouhých 80 exemplářů, což pro celý svět rozhodně není mnoho. Tak „omezené“ ovšem nové Ferrari nebude, i když o regulérní model rovněž nepůjde. K dispozici totiž bude 499 kusů, přičemž se dá předpokládat, že většina (pokud ne všechny) již má svého majitele.
U samotného názvu ale ještě chvíli zůstaneme, neboť celý přídomek Aperta (v překladu otevřený) se v označení novinky neobjeví. Místo toho Ferrari sáhlo po zkratce „A“, což by mohlo souviset s onou širší dostupností. Kompletní označení tak evidentně bude vyhrazeno jen extrémně limitovaným sériím či zakázkovým kreacím, ke kterým patří také zlaté Ferrari P540 Superfast Aperta.
Tím bychom ale dané problematice mohli učinit zadost, svou pozornost tedy můžeme věnovat také zbytku vozu. Mechanika nás ale překvapí stěží, neboť jde o stejný hardware, jakým disponuje také kupé. Osmiválec o 4,5litrovém objemu tak opětovně produkuje 605 koní v 9 000 otáčkách, zatímco točivý moment 540 Nm se dostává ke slovu při 6 000 ot./min.
V rámci jízdní dynamiky otevřená verze zvládne sprint na stovku za stejné 3 sekundy jako kupé, při akceleraci na dvoustovku však již lehce zaostává (9,5 s versus 9,1 s). Na firemním okruhu Fiorano však tento nedostatek evidentně nevadí, neboť Ferrari 458 Speciale A jej obkrouží rovněž za 1 minutu 23 sekund a 5 desetin.
Tento výkon je o to působivější, když se zadíváme na hmotnost. S ohledem na přidané výztuže, jež kompenzují ztrátu tuhosti karoserie způsobenou hliníkovou sklápěcí střechou, totiž roadster váží 1 340 kg, tedy o padesát kilogramů více než kupé. Zmínit bychom přitom měli, že Ferrari uvádí suchou hmotnost.
Od mechaniky se můžeme přesunout k vizuálu, který počítá s trojvrstvým žlutým lakem, modrobílým „rychlým“ pruhem a pětipaprskovými kovanými koly Grigio Corsa. Stejně jako u kupé Ferrari zapracovalo hlavně na snížení odporu vzduchu, pročež není divu, že jde o nejaerodynamičtější roadster v historii značky.
Opomenout pak nesmíme ani interiér, kterému dominují zejména karbonové panely z modře zbarvených uhlíkových vláken. Nově navržená pak byla i sportovní sedadla potažená Alcantarou, které zdobí kontrastní švy a technické vlákno. Tím ale tisková zpráva končí, zbytek se dozvíme v Paříži.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.

















Ferrari 458 Speciale A dostane hliníkovou střechu, kterou složí za 14 sekund. Stovku přitom navzdory vyšší hmotnosti zvládne za 3 sekundy jako kupé
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva